Școala9.ro: Șapte miniștri ai Educației au fost acuzați sau dovediți ca fiind plagiatori, dintre cei 24 care au ocupat funcția după Revoluție

[jp_post_view]
Foto: Ministerul Educației
Dintre cei 24 de miniștri ai Educației, din 1990 și până azi, șapte au fost suspectați de plagiat, potrivit unei analize publicate de scoala9.ro. „Dar lucrările celor mai mulți nu s-au analizat niciodată la masa specialiștilor în integritate academică, chiar dacă profesori din străinătate sau anchetele jurnalistei Emilia Șercan din PressOne dovedeau punct cu punct furtul intelectual”, notează publicația citată.

„Un singur ministru al Educației și-a dat demisia din cauza acuzațiilor de plagiat, cu puțin timp înainte să fie dovedit de Consiliul Național de Etică. Este vorba despre Ioan Mang. Apoi, în cazul lui Liviu Pop, jurnalista Emilia Șercan a mers până la a participa la ședința publică de susținere a tezei de doctor și acolo a demonstrat plagiatul, iar comisia a suspendat acordarea titlului. În restul celorlalți cinci care au fost acuzați că au copiat în diferite lucrări științifice nu s-a mai întâmplat nimic, nici măcar nu au fost retractate articolele. 

Multe dintre articolele științifice și doctoratele foștilor miniștri sunt puse, în oglindă cu cele de unde au copiat, pe platforma plagiate.ro, un index online al lucrărilor suspectate de plagiat. 

Singurul care și-a dat demisia

Ioan Mang a fost ministrul Educației doar opt zile, în mai 2012. Acesta abia și-a dat demisia în urma acuzațiilor de plagiat. Emil Boc, actualul primar al Clujului, atunci în Partidul Democrat Liberal, a fost primul care l-a acuzat public că ar fi plagiat într-unul dintre articolele lui științifice. Cunoscuta revistă britanică de știință Nature a publicat în aceeași lună un articol despre furtul intelectual al ministrului român, în contextul unui scandal la nivel național. Consiliul Național de Etică a stabilit, însă, abia în septembrie 2012 că Mang n-a citat sursele și a copiat fragmente integrale în trei articole de specialitate, arată raportul”.

Citește articolul integral pe scoala9.ro.

2 comments
  1. Da, demisia Domnului prof univ. dr. Cîmpeanu este încă un exemplu de ministru care a contribuit la decăderea calității educației din România și nu are responsabilități ale consecințelor „moderne” introduse în sistemul de învățământ !!
    Dl Cîmpeanu consideră că are o ieșire onorabilă și chiar se laudă cu ce a făcut, menționând că se mută pe scaunul de rector și senator, deci are viitor frumos !!
    Având în vedere stadiul grav în care a ajuns decăderea calității educației din România, cu consecințe asupra siguranței naționale, ce fac autoritățile de control și chiar sindicatele care au contribuit la schimbarea obiectivului fundamental al acestui minister ( din grija pentru formarea competentă a generațiilor tinere în grija pentru locuri de muncă cât mai bine plătite ) ??
    Uitați-vă la cele două proiecte de legi promovate de Dl Câmpeanu, predomină grija față de cum să consume banul public dar nu susține revenirea la o calitate a educației așa cum a avut România !! Craiova,

  2. Si? Mang a ramas profesor la Universitatea din Oradea, cu conducere de doctorat, la fel ca și co-plagiatoarea.
    Așa cum rezulta clar de pe site-ul facultății în cauza:
    https://ieti.uoradea.ro/en/computers-and-information-technology-department
    Iar dacă încerci sa găsești măreață opera a lui I.Mang pe google scholar, constați ca citarile către lucrările lui pot fi numărate pe degetele de la doua mâini.

    Si, totuși, la 10 ani distanta I.Mang este tot profesor, E.Mang este tot profesoara, fără nicio sancțiune din partea Universității Oradea…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Probleme majore la examenul de Română de la Evaluarea Națională, identificate într-un Raport de cercetare alarmant realizat de aceeași instituție a Ministerului Educației care face subiectele: subiecte concepute pe curriculumul care nu mai este în vigoare, cu barem de corectare care “compromite validitatea probei” prin punctaje alocate arbitrar / Plus: efectul backwash constatat oficial

Achizițiile de învățare nu au putut fi identificate corect, rezultatele așteptate ale învățării nu au putut fi măsurate suficient de bine, deoarece este favorizată măsurarea imprecisă, potrivit unei analize a…
Vezi articolul

Ghid de tratament pentru dependența de Internet a adolescenților, dependență care nu are diagnostic recunoscut, propus de un grup de cercetători din Iași – Articol într-o publicație internațională de specialitate / 20 de ședințe de terapie, fără interdicția de a folosi Internetul 

Terapia familială, terapia de grup, terapia acceptării și angajamentului se numără printre posibilele abordări psihoterapeutice propuse pentru abordarea „dependenței de Internet” la adolescenți, propuse de un grup de cercetători ai…
Vezi articolul
Mircea Miclea / Sursa foto: Ciprian Hord

Mircea Miclea: E o presiune uriașă pe profesori din partea părinților care cred că dacă citesc două propoziții pe internet, deja se pricep la educație. Trebuie stabilit un regulament foarte clar ce are dreptul să facă un părinte

Mircea Miclea, fondatorul școlii cognitive în psihologia românească, spune că părinții „le cer socoteală profesorilor pentru cum se predă, cum evaluează elevul”, ceea ce pune mare presiune pe cadrele didactice…
Vezi articolul