Școlile americane – pe cale să piardă sprijinul federal pentru securitate cibernetică, deși peste 80% dintre ele au fost afectate de atacuri sau alte incidente de acest fel în 2023-2024

84 de vizualizări
Foto: © Dan Grytsku | Dreamstime.com
Unitățile de învățământ din SUA sunt pe punctul să piardă sprijinul pe care îl oferă guvernul federal pentru asigurarea securității cibernetice, în condițiile măsurilor luate de Administrația Trump pentru reducerea costurilor, inclusiv prin suspendarea unei inițiative majore în domeniu, scrie Education Week.  

Potrivit sursei citate, în sistemul descentralizat de educație din SUA, guvernul federal joacă un rol important în distribuirea de resurse pentru ca școlile să fie protejate în fața atacurilor cibernetice, lansate adesea de persoane aflate în afara SUA. 

Dar, arată EdWeek, Departamentul Educației din guvernul federal, a cărei închidere a fost solicitată de președinte, a suspendat cel puțin temporar activitățile unui consiliu de coordonare pentru siguranță cibernetică în școli. Acest consiliu, ce reunea reprezentanți ai agențiilor federale, ai departamentelor pentru educație din statele americane, ai școlilor și ai companiilor de tehnologie, coordona răspunsurile la amenințări și atacuri cibernetice asupra școlilor.

Potrivit publicației menționate, experții în securitate cibernetică școlară sunt îngrijorați, acum, de modul cum vor fi afectare rețelele de distribuire a informațiilor între sistemele școlare, care le ajută pe acestea să rămână cu un pas înaintea autorilor de atacuri și să prevină scurgerile de date.

  • Este citat un expert IT școlar din Oklahoma, Jun Kim, potrivit căruia „școlile sunt ținte bogate (…), avem nevoie de acel sprijin (federal – n.red.) așa încât, atunci când suntem atacați, [agențiile federale] să aibă resurse și oameni să vină în ajutor, să te repui pe picioare mai repede”. 

Potrivit EdWeek, viitorul unui alt for, Centrul Multi-Statal de Analiză și Partajare a Informațiilor, for central ce oferă resurse în domeniul securității cibernetice pentru guvernele statale și locale din SUA, este de asemenea sub semnul întrebării, în condițiile în care o organizație non-profit implicată în operarea acestuia se confruntă cu tăierea finanțării asigurate de Departamentul pentru Securitate Internă. 

Expertul menționat, Jun Kim, spune că în acest domeniu „școlile sunt izolate. Avem nevoie de sprijinul și informațiile și instruirea oferite de aceste organizații mari, pentru a ne păstra implicarea, pentru a ne dezvolta politicile, pentru a identifica pericolele emergente și pentru a produce unele strategii”. 

  • Dar, arată EdWeek, citând și alți experți, reducerile de personal de la Departamentul Educațeii și de la Agenția pentru securitate cibernetică ar putea perturba în mod serios capacitatea școlilor de a răspunde și de a-și reveni în urma unor atacuri cibernetice, într-un moment în care unitățile școlare au nevoie de chiar mai mult ajutor pentru a face față amenințărilor existente. 

Este citat și un raport din 2022 potrivit căruia, din cauza atacurilor informatice, districtele școlare americane au pierdut între 50.000 de dolari și 1 milion de dolari per atac, iar timpul în care învățarea a fost afectată a fost de la 3 zile până la 3 săptămâni.

Iar un alt raport menționat în articol, raport publicat în martie a.c., arată că 82% dintre școlile americane au fost afectate de un incident cibernetic între iulie 2023 și decembrie 2024.

Foto: © Dan Grytsku | Dreamstime.com  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Derapaj grav la Ministerul Educației: în loc de punctul de vedere al Institutului de Științe ale Educației pe măsurile din Legea Bolojan, am primit un răspuns politic de la Minister. Răspunsul MEC reproduce declarații recente ale ministrului Daniel David, nu analiza cercetătorilor IȘE

Pe 7 iulie 2025, Edupedu.ro a transmis o solicitare oficială Institutului de Științe ale Educației (IȘE), în care am cerut explicit punctul de vedere al echipei de cercetare cu privire…
Vezi articolul

Partidul REPER condamnă ferm decizia Guvernului de a înlocui probele orale de Bacalaureat cu media de la clasă şi de a elimina evaluarea naţională la finalul clasei a VI-a: Soluţie de avarie care nu face decât să submineze fundamentul evaluării obiective şi corecte a pregătirii elevilor

Publicarea proiectului de OUG de către Guvern prin care se va face echivalarea unor probe orale de la bacalaureat cu notele din timpul liceului arată că lipsa de competenţă şi…
Vezi articolul

Olimpiada de Științe Socio-umane 2025 – OSSU, etapa județeană. Subiectele și baremele de notare la Educație Socială, Logică, Psihologie, Sociologie, Economie, Filosofie / Proiect de combatere a violenței școlare, cerință la clasele VII-VIII

Subiectele primite de elevi la Olimpiada de Științe Socio-umane 2025 – OSSU și baremele de corectare de sâmbătă, 15 martie, au fost obținute de Edupedu.ro. Documentele sunt prezentate mai jos…
Vezi articolul