Școlile din Franța se vor închide în cazul unor întreruperi de curent programate, anunțate de directorii de școli cu o zi dinainte. Planul pentru recuperarea orelor

[jp_post_view]
Foto: © Jesse Kunerth | Dreamstime.com
Școlile din Franța care se află în zone în care alimentarea cu electricitate se întrerupe, conform unei scheme stabilite de autoritățile din energia franceză, nu vor ține orele de curs pentru elevi în acea parte a zilei, urmând să îi primească într-un interval orar ulterior sau a doua zi, potrivit declarațiilor ministrului Educației din Republică, Pap Ndyaie, și a informațiilor din presa franceză despre situația energetică, după cum notează publicațiile RFI, FranceInfo și RTL.

Pap Ndiaye spune, conform FranceInfo, că școlile vor fi „inevitabil” afectate de posibilele întreruperi de curent în această iarnă, în caz de supraconsum de energie electrică. „Rețeaua de școli este prea importantă pentru a le izola de rețeaua generală de electricitate. Nu putem acorda prioritate școlilor”, explică el.

În cazul unei întreruperi temporare a curentului electric, „a doua zi dimineață nu se va face școală”, confirmă oficialul francez, potrivit aceleiași surse, precizând că totuși „un anumit număr de școli care sunt situate în apropierea structurilor prioritare”, făcând referire la spitale și azile, cel mai probabil, vor putea „găzdui copiii personalului prioritar”, a precizat el, fiind în aceeași rețea electrică separată. „Vom discuta cu autoritățile locale în zilele următoare pentru a vedea cum se vor organiza cantinele, dar și transportul școlar” în aceste situații, a mai spus ministrul Ndyaie.

Cauza? În prezent, jumătate dintre reactoarele Franței sunt deconectate din cauza unor lucrări de întreținere în curs sau întârziate, sau din cauza unor probleme de structură. Noua generație de centrale electrice nu a fost încă construită, scrie RFI. Astfel că „Franța va fi „un mare importator de electricitate în această iarnă” pentru a compensa, explică Xavier Piechaczyk, președintele consiliului de administrație al RTE, care gestionează rețeaua de transport de electricitate din Hexagon”, potrivit RFI.

Cum află profesorii, elevii și părinții dacă școala lor va fi afectată

Thomas Giraudeau, jurnalist specializat pe Educație al publicației FranceInfo, scrie că „în fiecare seară, la ora 17:00, părinții vor putea să acceseze site-ul Enedis, aplicația EcoWatt sau site-ul monecowatt.fr pentru a vedea dacă școala copiilor lor se află într-o zonă în care a doua zi va avea loc o pană de curent”. Tot ministrul Pap Ndiaye a declarat pentru publicația citată că directorii de școli vor anunța părinții cu o zi înainte de întreruperea de curent electric pentru a ști cu cine să își lase copiii cât timp sunt la serviciu.

Dacă întreruperea curentului electric are loc în oraș între orele 8:00 și 10:00 sau între orele 10:00 și 12.00, atunci școlile din orașul respectiv vor fi închise dimineața, iar dacă întreruperea este programată între orele 18:00 și 20:00, cei afectați vor fi elevii de liceu, orele lor de la 17:00 și 18:00 urmând să fie anulate sau mutate pentru a le da timp să plece acasă înainte de începerea întreruperii de curent, mai scrie jurnalistul Giraudeau.

  • O circulară trimisă prefecților de departamente (n. red. similare județelor din România) pe 30 noiembrie îi invită să ia legătura cu primarii pentru a pregăti populația pentru aceste întreruperi de curent, scrie cafepedagogique.fr.
Sindicatele, îngrijorate că au aflat târziu de măsură

Sindicatele sunt îngrijorate de această situație, după cum declară mai mulți lideri sindicali, conform site-ului specializat pe învățământ francez vousnousils.fr care citează publicațiile L’Obs și liberation.fr. „Avem impresia că retrăim improvizația pe care am cunoscut-o în timpul Covid. Informațiile sosesc fără să fi fost prelucrate și ridică multe întrebări„, deplânge Stéphane Crochet, secretar general al SE-Unsa (Uniunea Națională a Sindicatelor Autonome, o federație a profesorilor dintre cele mai reprezentative în Republică – n. red.), în L’Obs.

La rândul său, Sophie Vénétitay, secretar general al SNES-FSU, sindicat al profesorilor de gimnaziu și liceu, se întreabă „de ce educația nu este pur și simplu considerată o prioritate”. Ea a explicat că „a alertat ministerul încă din luna august cu privire la aceste situații tensionate, fără a primi vreodată un răspuns”.

Foto: © Jesse Kunerth | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Certificatele de integritate comportamentală pentru profesorii și personalul administrativ din școli să fie eliberate și electronic, au solicitat sindicatele din Învățământ Ministerului de Interne

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” au cerut Ministerului de Interne ca certificatele de integritate comportamentală, pentru profesorii și personalul administrativ din școli,…
Vezi articolul

Telefoanele mobile, interzise în școlile din Anglia pentru elevi, inclusiv în pauze, anunță Guvernul britanic. Ministrul Educației: Școlile sunt locuri în care copiii trebuie să învețe, iar telefoanele sunt o distragere nedorită

Elevii din școlile din Anglia nu vor mai putea folosi telefoanele mobile la școală, anunță guvernul britanic, care susține că va trimite ghiduri în școli pentru a implementa noua măsură.…
Vezi articolul

Posibilitatea ca școala să decidă cursuri față în față pentru toate clasele, chiar dacă localitatea este în scenariul 2, precum și permiterea interacțiunii profesor-elev – cerute oficial de părinți. Propunerile de modificare a ordinului comun al Ministerului Sănătății și Ministerului Educației

Posibilitatea interacţiunii profesor-elev prin deplasarea elevului la tablă şi a profesorului la banca elevului, acordarea către școală a puterii de a decide să cheme la cursuri față în față și…
Vezi articolul