Școlile din mediile defavorizate din Franța vor fi deschise de dimineață până seara la ora 18 pentru elevi, anunță ministrul Educației Gabriel Attal / Vor avea mic-dejun inclus, activități sportive, de sprijin la teme și în carieră

1.635 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Școlile din rețeaua de educație prioritară (REP) din Franța, adică din mediile afectate socio-economic, vor fi deschise de la ora 8 la ora 18 din septembrie 2024, astfel încât elevii defavorizați școlarizați acolo să poată fi ajutați la teme, la activități sportive și de orientare în carieră, a anunțat recent ministrul Educației din Republică, potrivit FranceInfo și LeMonde.

Pilotat în prezent în 200 de școli, programul va fi extins în 1.100 de școli gimnaziale. 600.000 de elevi ar urma să beneficieze de măsură, potrivit sursei citate.

În școlile în care acest lucru se întâmplă, elevii sunt primiți „înainte de lecții, după lecții, cu mic-dejunul servit dimineața”, a spus ministrul Gabriel Attal vineri, 15 decembrie, când a făcut anunțul de la o școală din departamentul Seine-Saint-Denis, care beneficiază de acest orar de activitate. De asemenea, li se oferă „ajutor pentru teme, sport, activități culturale și orientare profesională”, a adăugat el.

Promisiunea lui Emmanuel Macron încă de acum câțiva ani de a combate „inegalitățile în educație” a fost pusă în practică, însă anunțul a fost considerat „destul de problematic” de către principalul sindicat din învățământul secundar, Snes-FSU, notează FranceInfo. Secretarul general al sindicatului, Sophie Vénétitay, deplânge „o formă de generalizare fără evaluare” și regretă că „nu a primit niciodată un răspuns” cu privire la modul de organizare a programului extins celor 200 de gimnazii care au experimentat acest dispozitiv.

În prezent, orele de deschidere și de închidere ale unei școli gimnaziale sau ale unui liceu din Franța sunt stabilite prin vot de către consiliul de administrație al școlii, în acord cu departamentul sau autoritatea de transport școlar din regiunea în care se află. Franța are 6.980 de școli gimnaziale. La începutul anului școlar 2022, 731 de școli de stat au fost clasificate ca REP (rețea de educație prioritară) și 361 ca REP+ (cartiere cu o concentrație mare de probleme sociale), potrivit cifrelor ministerului, potrivit publicației LeMonde.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii evaluatori vor participa online, în perioada susținerii probelor scrise de la Evaluarea Națională 2024, la sesiuni de instruire, potrivit unei proceduri a Ministerului Educației. Modul de aplicare a baremelor de evaluare și notare pentru fiecare probă, printre aspectele vizate

Profesorii evaluatori vor participa online, în perioada susținerii probelor scrise de la Evaluarea Națională 2024, la sesiuni de instruire organizate de Comisia Națională de Organizare a Evaluării Naționale prin Centrul…
Vezi articolul
Promovarea pe post - incompatibilități

Sorin Cîmpeanu, președintele Consiliului Rectorilor: Sper că nu vom avea o lege a educației pe repede înainte, cum a fost schimbată metodologia de evaluare a școlilor doctorale

Acuzații dure din partea președintelui Consiliului Rectorilor, Sorin Cîmpeanu, la adresa modificărilor aduse de Ecaterina Andronescu procedurii de evaluare a școlilor doctorale. Noile reguli încalcă legea educației, reglementarile europene și…
Vezi articolul

Sporul de doctorat pentru profesori să fie plătit în urma unei verificări anuale, nu lunare / Modificarea tuturor fișelor de post ar duce la o birocratizare excesivă – proiect al Ministerului Educației care vrea să modifice ordonanța Ciolacu

Pentru plata sporului de doctorat pentru profesorii din învățământul preuniversitar și superior verificarea se va face printr-o evaluarea anuală, nu lunară, așa cum este prevăzut în prezent, potrivit unui proiect de…
Vezi articolul

Învățarea adaptată la nevoile din viață, în contextul PISA 2022: Vorbim de o infrastructură de educație destul de proastă și nu va funcționa niciun fel de reformă treptată a educației. Diferența dintre tehnologie și ceea ce încă se predă în școală crește exponențial, spune Ionuț Stanimir, BCR 

„Avem un sistem de educație care se află în criză”, iar strategia de tipul merge și așa nu este una câștigătoare”, a spus Ionuț Stanimir, de formație sociolog, director de…
Vezi articolul