Școlile particulare au propus Guvernului ca infrastructura lor să fie folosită și de școlile de stat, din septembrie. Turcan: Un număr mare de copii cum avem în momentul de față în clasă va trebui să rămână o amintire

[jp_post_view]
Foto: Pixabay.com
Vicepremierul Raluca Turcan anunță că astăzi a avut o nouă întâlnire cu reprezentanții Asociației Școlilor Private, alături de premierul Ludovic Orban și Ministrul Educației, Monica Anisie. „Școlile particulare au propus folosirea infrastructurii pe care o dețin pentru anul școlar următor, în vederea implementării distanțării fizice a elevilor în clasă și a măsurilor de igienă recomandate de specialiști”, spune Turcan.

Contactată de Edupedu.ro, Raluca Turcan a declarat că „inclusiv în discuțiile de astăzi, doamna ministru al Educației a reafirmat că, în paralel cu procesul de organziare a examenelor de Evaluare Națională și Bacalaureat, se fac pregătiri intense pentru începerea viitorului an școlar, astfel încât să avem condiții care să asigure sănătatea copiilor în școală„.

„În mod evident, un număr mare de copii cum avem în momentul de față în clasă va trebui să rămână o amintire„, a afirmat vicepremierul, pentru Edupedu.ro.

În ceea ce privește detaliile accesării infrastructurii școlilor private de către școlile de stat aglomerate, Turcan a precizat că „s-a stabilit că vor mai fi consultări cu Asociația Școlilor Private și, prin aceste consultări, să reușim să găsim soluția ca infrastructura școlară din România să permită la nivel național reducerea numărului de elevi la clasă„.

„În acest plan de reducere a numărului de elevi la clasă, autoritățile locale nu pot fi excluse din discuții și decizii”, a adăugat vicepremierul.

Precizăm că autoritățile locale sunt cele care au în responsabilitate spațiile și infrastructura școlare.

Concluziile discuțiilor dintre guvern și reprezentanții școlilor private, anunțate de Turcan printr-un comunicat de presă:
  • „Există intenția de continuare a acordării finanțării per elev pentru instituțiile particulare autorizate până la sfârșitul anului școlar;
  • Există un angajament de intenție în ceea ce privește identificarea modalităților de deschidere a unor activități educaționale pe perioada vacanței de vară, după data de 15 iunie;
  • Pentru școlile particulare acreditate, se ia în calcul acordarea finanțării în avans, pentru perioada vacanței elevilor;
  • Școlile particulare doresc să fie parteneri ai MEC în procesul de transformare și îmbunătățire a educației din țara noastră;
  • Școlile particulare doresc să piloteze măsuri de reorganizare a activităților educaționale, pentru pregătirea reînceperii cursurilor din anul școlar următor;
  • Școlile particulare au propus folosirea infrastructurii pe care o dețin pentru anul școlar următor, în vederea implementării distanțării fizice a elevilor în clasă și a măsurilor de igienă recomandate de specialiști”.

Turcan precizează că învățământul particular preuniversitar din România este parte a sistemului național de educație și reprezintă:

  • 1140 unități de învățământ autorizate / acreditate: 404 acreditate, 736 unități autorizate și / sau cu niveluri, specializări acreditate (ARACIP);
  • 114396 elevi care studiază în acest sistem, 92216 în unități acreditate (ARACIP);
  • Aproximativ 19000 cadre didactice;
  • Aproximativ 7000 săli de clasă.

Problemele discutate astăzi, 28 mai, „au vizat:

  • Acordarea finanțării de bază pentru elevii din învățământul particular autorizat, până la sfârșitul anului școlar;
  • Posibilitatea deschiderii unor activități educaționale pe perioada vacanței de vară;
  • Posibilitatea accesării unor fonduri europene care să contribuie la implementarea și pilotarea unor măsuri de reluarea activităților educaționale.”

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ANOSR, alianța studenților condusă în trecut de actualul ministru Deca, a ieșit la mitingul de amploare din București și anunță că se solidarizează cu profesorii

Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România, ANOSR, anunță că este astăzi alături de cadrele didactice din învățământul preuniversitar și superior și susține demersurile sindicatelor acestora privind nevoia unei finanțări…
Vezi articolul

Ministerul Educației spune că așteaptă rectificarea bugetară pentru a putea asigura banii necesari majorărilor salariale în universitar / Diferențe salariale conform OUG 48 trebuie plătite în patru universități, afirmă instituția

„La rectificarea bugetară, Ministerul Educației va iniția demersurile necesare pentru includerea în buget a sumelor aferente majorărilor salariale” în mediul universitar, spune instituția într-un răspuns pentru Edupedu.ro. După ce Consorțiul…
Vezi articolul

După protestele masive ale profesorilor, ministrul Finanțelor îi mulțumește Ligiei Deca pentru majorarea propriului salariu. Marcel Boloș: În calitate de ministru, dar și de profesor universitar, simțim cu toții îmbunătățirea reală a sistemului nostru de remunerație. Felicitări doamnei ministru!

Marcel Boloș, ministrul Finanțelor, îi mulțumește Ligiei Deca pentru majorarea salariilor din Învățământ: „Vă vorbesc în calitate de ministrul al Finanțelor, dar și de profesor universitar, în care simțim cu…
Vezi articolul

Grupul de lucru care ar fi trebuit să verifice trimestrial măsurile anticorupție din sistemul de educație, conform Strategiei Naționale Anticorupție, nu s-a întâlnit niciodată în 2023 – raportul Comisiei Europene privind statul de drept în România

Strategia Națională Anticorupție 2021-2025 includea, ca obiectiv specific, reducerea corupției în sistemul de educație din țară, precum și în cel de sănătate și propunea o serie de măsuri în acest…
Vezi articolul