Secretarul de stat Sorin Ion, după ce peste 92% din elevii de la seral din județul Timiș nu erau prezenți la ore: Poate că e momentul să facem niște reglaje în procesul educațional pentru elevii de la seral

9.800 de vizualizări
Sorin Ion / Foto: Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă al Guvernului – Facebook.com
Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, a declarat, pentru știrile ProTV, referitor la situația absenteismului de la învățământul seral, că „poate că e momentul să facem niște reglaje în procesul educațional pentru elevii de la seral”. Reacția vine după ce, în urma unui control făcut de Inspectoratul Școlar Timiș, la cererea prefectului, s-a constatat că peste 92% din elevi de la seral erau absenți, iar 20 de profesori nu erau prezenți la ore. Controlul s-a făcut în 18 licee unde sunt clase cu învățământ seral.

„Poate că e momentul să facem niște reglaje în procesul educațional pentru elevii de la seral”, a spus secretarul de stat.

Aura Danielescu, inspector școlar general Timiș, a declarat, pentru TVR Timișoara, referitor la situația absenteismului de la învățământul seral, că cel mai sănătos „este să schimbăm politica educațională și să venim cu soluții de la nivelul nostru”. Aceasta a spus că „poate reușim să facem prezența obligatorie doar procentual, un procent de 20%, iar în restul timpului ei să aibă cumva posibilitatea să participe fie la cursuri pe platforme, fie la cursul online”.

Mihai Ritivoiu, prefectul județului Timiș, a spus, pentru TVR Timișoara, că este îngrijorat de faptul că unii profesori care predau elevilor de la seral nu vin la ore și sunt plătiți.

„Ce mă îngrijorează este că avem profesori plătiți pe bani – orele de seral se plătesc la fel ca orele de la liceele normale – care vin sau nu vin la ore, pentru că unii erau absenți. Această practică este generalizată și avem două consecințe: cheltuirea de bani de la bugetul statului – este o realitate și vorba aia: e clar că banii s-au cam terminat.”

Iată ce stabilește Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023:

Articolul 17 – „(1) Formele de organizare a învățământului preuniversitar sunt: învățământ cu frecvență zi, învățământ cu frecvență seral și învățământ cu frecvență redusă. Frecvența se referă la prezența în spațiul școlar.”

Articolul 33 – „(1) Învățământul liceal se organizează în licee teoretice, licee vocaționale și licee tehnologice și cuprinde clasele a IX-a-a XII-a pentru învățământul cu frecvență și clasele a IX-a-a XIII-a pentru învățământul cu frecvență seral și învățământul cu frecvență redusă.

(12) Durata studiilor în învățământul liceal cu frecvență zi este, de regulă, de 4 ani, în conformitate cu prevederile art. 15 alin. (1) lit. d) și cu planurile-cadru aprobate prin ordin al ministrului educației. Pentru formele de învățământ liceal cu frecvență seral și cu frecvență redusă, durata studiilor se prelungește cu un an. Organizarea și funcționarea învățământului liceal cu frecvență seral și cu frecvență redusă sunt reglementate prin metodologii specifice, aprobate prin ordin al ministrului educației, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.”

Ce înseamnă învățământ seral, potrivit Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023:

„Învățământul cu frecvență și cu frecvență redusă reprezintă forme de organizare a activităților didactice. Învățământul cu frecvență implică participarea obligatorie a beneficiarilor primari la activitățile didactice prevăzute în planurile-cadru de învățământ, în formele și contextele stabilite de unitatea de învățământ. Forma de învățământ cu frecvență poate fi organizată în program de zi sau seral. Învățământul cu frecvență seral se desfășoară în aceleași zile în care se desfășoară învățământul cu frecvență de zi, de regulă, după-amiaza și/sau seara. Învățământul cu frecvență redusă implică participarea beneficiarilor primari la o parte dintre activitățile didactice prevăzute în planurile-cadru de învățământ, altă parte dintre acestea fiind înlocuită cu activități de studiu individual, în formele și contextele stabilite de unitatea de învățământ.

Citește și:
Aura Danielescu, șefa ISJ Timiș, după ce peste 92% din elevii de la seral nu erau prezenți la ore: Cel mai sănătos este să schimbăm politica educațională. Poate reușim să facem prezența obligatorie doar de 20%, iar în restul timpului ei să aibă posibilitatea să participe fie la cursuri pe platforme, fie la cursuri online
Ce mă îngrijorează este că avem profesori plătiți care nu vin la ore, spune prefectul județului Timiș, după ce 20 de profesori erau absenți și 92% din elevi nu erau prezenți la ore, în urma unui control în 18 licee și colegii cu învățământ seral: Cum ne putem baza pe meseriașii formați de aceste licee?

5 comments
  1. Poate ar fi cazul ca orele de seral si postliceala sa nu se dea la inspectori, directori, functionari, fii si fiice de persoane importante, ca si asa nu se prea fac pe bune. Banii vin chiar daca nu doar elevii, ci si profesorii vad rar scoala respectiva!
    Vreti ”reglaje”, sa scape toti bazma curata?

  2. Aceeași situație este și în Olt, dar ce sa faci, lumea bună trebuie să aibă ore suplimentare și să se scoată posturi la titularizare sau suplinire.

  3. Faceți o verificare și la specializările tehnice asa zise de la masterat. O sa aveți aceeași surpriza ca la învățământul seral. Bani aruncați pe fereastra pentru CD care nu-si țin orele si pentru studenții care iau burse. Si ce burse la masterat, care de fapt sunt un fel de seral din start!

  4. Au titularizat masiv pe viabilitatea postului, pile politice, fostul articol 253 neconstituțională, ce or sa facă aceste doamne, prietenele directoarele și ale ISJ și ale partidelor?? Dispar norme!!!

  5. Nu ar mai trebui sa se aprobe clase de seral la liceele tehnologice, ci doar la 1-2 licee teoretice, pe județ. Oamenii de peste 35 ani nu sunt interesați de vreo nouă meserie ci doresc să aibă liceul terminat. Eventual forma FR, ID. La liceele tehnologice, și la zi se aprobă clase, fără nicio noimă, pentru elevii cu medii de 3 și 4 la evaluarea națională, li se dau burse, prânz și transport gratuit, fără exmatriculare, doar sa fie prezenți. Evident că se cheltuie bani multi pe salarii fiindcă sunt unii care au mult peste norma. Sunt specializări care nu au cadre de specialitate că mulți au vârsta de pensionare, manuale din anii 75, dar, da, ore cu duiumul, cate 9 ore pe săptămână de tehnologie și cu tot cu practica încă vreo 6, 3-4 săptămâni de practica comasata. Evident și ore de cultura generala tot cu duiumul, fără sens. Se aprobă la greu, clase chiar și cu dubla tripla specializare, fără resursă umană, să acopere toți absolvenții de a opta cu medii și de 1, care au liber sa intre la liceu. Apoi apar pe lista rușinii că nu au luat bacul…Cu astfel de nivel, evident că nu au cum. Inspectoratele sunt de vina că aprobă cifra de școlarizare. Profesori trecuți de 62-65-70 ani, salarii maxime in grila și câte 1,5 norme. Să se facă o evidență a necesarului, strict pe o normă didactica. Oare cum poate gândi cineva aberația că la seral vin „elevii” de 40-45-50 ani să intre să facă practici comasate de cate 5 săptămâni!! cate 6 ore pe zi, la agentul economic??? sau sa vina la ore de la 16 zilnic. Nu mai aprobați clase de seral. Cate una la câțiva ani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Am primit un telefon de la mama unui elev care îmi cerea ajutorul, pentru că elevul a intrat într-o perioadă stresantă, spune profesorul Flavian Georgescu: Am întrebat-o care sunt activitățile copilului și mi-a zis că lunea, de la 16 la 18, are engleză, de la 18 la 20 are germană, de la 20 la 21:30 face matematică și apoi pe la 10 se apucă de teme

Profesorul Flavian Georgescu a povestit că o mamă i-a cerut ajutorul în legătură cu programul copilului, deoarece elevul intrase într-o perioadă stresantă și nu se mai putea concentra. Potrivit profesorului,…
Vezi articolul

Mircea Cărtărescu a câștigat premiul FIL pentru literatură, al celui mai important târg de carte al lumii editoriale hispanice / Cum a primit vestea: „Țârâitul persista, așa că până la urmă am răspuns, foarte îndoit”

Scriitorul şi eseistul român Mircea Cărtărescu a câştigat Premiul FIL de Literatură în Limbi Romanice, ediţia 2022, a anunţat luni în Mexic Antonio Sáez Delgado, purtător de cuvânt al juriului,…
Vezi articolul

Capcanele întinse de Guvernul Ciucă profesorilor, după ce în ultimii doi ani miniștrii Educației au promovat intens creșterea salariului debutantului la nivelul salariului mediu pe economie din anul bugetar încheiat

Salarizarea profesorilor, așa cum a fost adoptată cu forța de Guvernul Ciucă, prin OUG 53/2023, arată două capcane întinse de Executiv pentru corpul profesoral. Concret, în loc să aplice Legea…
Vezi articolul

Premiul Nobel pentru medicină în 2023, acordat profesorilor Katalin Karikó și Drew Weissman de la Universitatea Pennsylvania / Karikó, profesor și la Universitatea din Szeged, Ungaria, este a 61-a femeie laureată a Premiului Nobel

Profesorii Katalin Kariko și Drew Weissman, pionieri ai vaccinurilor cu ARN mesager care au deschis calea pentru descoperirea vaccinurilor împotriva Covid-19, au primit luni premiul Nobel pentru Medicină, conform G4Media.ro.…
Vezi articolul

Mesajul campaniei de debirocratizare a meseriei de profesor, lansată de Edupedu.ro, a fost preluat de Marcel Ciolacu în programul său de țară: 60% din activitatea unui profesor din învățământul primar este marcată de sarcini birocratice. Trebuie să lăsăm profesorul să fie profesor, debirocratizând și digitalizând procesul educațional

Campania de debirocratizare a meseriei de profesor, lansată de Edupedu.ro luna aceasta, preluată de Marcel Ciolacu în programul său de țară. Candidatul PSD la alegerile prezidențiale 2024 susține că reducerea…
Vezi articolul