Inspectorul școlar general al ISJ Gorj, Mihai Istrate, și adjunctele Adriana Rădoi și Antonela Adriana Țuhașu au fost demiși din funcții de ministrul Educației după nereguli grave descoperite de corpul de control, după cum a precizat Ministerul Educației într-un răspuns la solicitarea Edupedu.ro. Dar cei trei nu au fost încă dați afară pentru că ministerul nu ar fi găsit niciun profesor care să-i înlocuiască, cel puțin asta le-a spus secretarul de stat Sorin Ion, din Ministerul Educației și Cercetării, celor 5 profesori din județul Gorj pe care i-a primit în audiență miercuri dimineață, toți fiind reclamanți ai neregulilor și ilegalităților din făcute de inspectorat și de directorii școlilor în care sunt angajați. Aceștia au cotactat redacția Edupedu.ro. Reclamațiile profesorilor respectivi au stat la baza Raportului corpului de control nr 130/R/CC/04.07.2025 care a constatat că incidentele reclamate au fost reale și contrare legii și regulamentelor și a solicitat încă din 4 iulie demiterea prin încetarea detașarilor a șefilor ISJ Gorj în termen de 10 zile plus alte zeci de măsuri pentru școlile vizate și inspectorat.
La aproape o lună de la momentul respectiv, inspectorii școlari generali Mihai Istrate, Adriana Rădoi și Antonela Adriana Țuhașu sunt în continuare pe posturi, potrivit relatărilor profesorilor. Toți sunt membri locali importanți ai PSD și PNL.
Am solicitat un punct de vedere din partea secretarului de stat Sorin Ion pe această situație de la ISJ Gorj, dar nu am primit. Când îl vom primi, îl vom publica.
Profesorii care au participat la întâlnirea de la Ministerul Educației sunt: Alin Negomireanu, Corina Panduru, Ramona Nibu, Camelia Bălănescu și Valeriu Drulă.

Profesorii au reclamat faptul că Ministerul Educației și Cercetării nu a pus în aplicare în termenul stabilit concluzia propriului Raport al corpului de control privind încetarea detașării. În acel moment, profesorii spun că secretarul de stat le-a motivat lipsa de reacție a ministerului prin faptul că nu ar fi găsit înlocuitori și le-a spus următoarele: „Dar ce credeți, doamnă, că eu am un joben din care să-i scot? Dacă nu găsim înlocuitori, cum să îi dăm afară?”. Toți cei 5 profesori au confirmat pentru Edupedu.ro afirmațiile secretarului de stat.
Ministerul Educației a precizat într-un răspuns la solicitarea Edupedu.ro că „direcția de resort din cadrul MEC a demarat punerea în practică a deciziilor privind încetarea detașării pentru inspectorul școlar general și pentru cele două inspectoare generale adjuncte, conform calendarului menționat în raport”.
Ministerul Educației anunță astfel că „pune în aplicare”, dar evită să spună dacă a încetat detașările conducerii. Din relatările profesorilor din Gorj în urma discuției cu secretarul de stat, rezultă că detașările sunt încă în vigoare.
Ministrul Educației și Cercetării Daniel David este cel care ar trebui să semneze detașările în funcțiile de inspectori școlari generali și generali adjuncți, la fel și încetările acestor detașări.
Aceeași formulare este folosită în cazul sancțiunilor: se precizează că se va face evaluarea anuală a activității manageriale, dar nu se oferă nicio informație despre eventuale decizii luate deja.
Într-un comunicat dat pe 22 iulie, ISJ Gorj susținea că inspectorului școlar general Mihai Istrate și celor două inspectoare adjuncte nu le-au încetat detașările și că sunt în continuare pe funcții. Instituția critica Raportul corpului de Control nr. 130/CC/15.07.2025, despre care susținea că ar fi fost semnat „de către un reprezentant al Corpului de Control aflat în conflict de interese cu una dintre părțile vizate”, iar asta „pune sub semnul întrebării obiectivitatea evaluării și va face obiectul unei sesizări separate”.
Ce a constatat raportul de control
Edupedu.ro a prezentat concluziile raportului de control realizat de Corpul de Control al Ministerului Educației, care a vizat activitatea ISJ Gorj și a Liceului Tehnologic Motru. Acestea au fost confirmate de răspunsul Ministerului Educației. Printre constatările grave:
- neplata burselor profesionale către elevii din anii 2020–2021, în ciuda alocării sumelor necesare;
- comercializarea de produse interzise elevilor (cafea, ciocolată, băuturi carbogazoase) în incinta școlii de către o firmă înființată recent, care are legături familiale cu conducerea liceului;
- existența unor conflicte de interese în componența Consiliului de Administrație al liceului, unde membri sunt rude ale conducerii;
- lipsa pazei umane după ora 14:00 și starea de degradare avansată a unor clădiri care pun în pericol siguranța elevilor și angajaților.
Cu toate acestea, Ministerul nu precizează nicio sancțiune aplicată până acum și nici nu a sesizat alte instituții ale statului, precum Curtea de Conturi sau Agenția Națională de Integritate. Răspunsul afirmă că, „după finalizarea punerii în practică a măsurilor”, dacă este cazul, se vor sesiza și alte instituții.
În privința sumelor restante pentru bursele neplătite, ministerul promite că va comunica ulterior o valoare exactă, după finalizarea auditului financiar-contabil.
Redăm Solicitarea Edupedu.ro și răspunsul primit de la Ministerul Educației:
Solicitare Edupedu.ro: „În temeiul Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, vă solicităm următoarele informații legate de raportul de control nr. 130/R/CC/04.07.2025 realizat de Corpul de Control al Ministerului Educației, care a vizat Inspectoratul Școlar Județean Gorj (ISJ Gorj) și Liceul Tehnologic Motru:
- Care este stadiul punerii în aplicare a măsurilor dispuse prin raportul de control menționat?
- Mai precis, au fost puse în aplicare deciziile privind încetarea detașării pentru domnul Mihai Istrate și cele două inspectoare generale adjuncte, Adriana Rădoi și Antonela Tuhașu?
- Dacă da, vă rugăm să precizați data încetării mandatelor și numele persoanelor care asigură interimatul.
- Ce măsuri a luat Ministerul Educației cu privire la neregulile grave identificate în raport și care sunt aceste nereguli?, inclusiv:
- neplata burselor profesionale pentru elevii de la Liceul Tehnologic Motru în perioada 2020–2021;
- existența conflictelor de interese în componența Consiliului de Administrație al LTM;
- comercializarea produselor nerecomandate elevilor în spațiile școlii;
- lipsa pazei, starea avansată de degradare a unor clădiri și pericolele pentru securitatea fizică a elevilor și personalului.
- Au fost sesizate instituții cu atribuții de control și sancționare (precum Curtea de Conturi, Agenția Națională de Integritate, Direcția Generală Anticorupție sau Parchetul) în urma concluziilor din raport?
- Ce sancțiuni contravenționale sau disciplinare au fost aplicate până în prezent pentru conducerea ISJ Gorj, conducerea Liceului Tehnologic Motru și cadrele responsabile de nerespectarea atribuțiilor?
- Care este valoarea totală a sumelor neachitate pentru bursele profesionale menționate în raport, ce trebuie recuperate și dacă există un calendar de plată asumat de instituțiile implicate?”
Răspunsul MEC: „Referitor la solicitarea dumneavoastră, vă comunicăm următoarele:
În baza unui ordin de serviciu, Ministerul Educației și Cercetării a constituit o comisie și a dispus efectuarea unui control la Inspectoratul Școlar Județean Gorj (ISJ Gorj) și la Liceul Tehnologic Motru (LTM). La finalul verificărilor, a fost întocmit un raport cu privire la activitatea de control desfășurată în cele două instituții menționate.
Ulterior, Corpul de Control a transmis Inspectoratului Școlar Județean Gorj, în copie, Raportul nr. 130/R/CC/04.07.2025 cu privire la activitatea de control desfășurată la Inspectoratul Școlar Județean Gorj și la Liceul Tehnologic Motru din Municipiul Motru, județul Gorj, cu solicitarea de a pune în aplicare măsurile dispuse în conținutul acestui document, cu respectarea strictă a termenelor indicate și de a transmite, în termen de 30 de zile, o informare cu privire la modul de implementare a măsurilor dispuse.
Referitor la punerea în aplicare de către Ministerului Educației și Cercetării a măsurilor privind încetarea detașării, precizăm faptul că direcția de resort din cadrul MEC a demarat punerea în practică a deciziilor privind încetarea detașării pentru inspectorul școlar general și pentru cele două inspectoare generale adjuncte, conform calendarului menționat în raport.
Cu privire la neplata burselor elevilor din cadrul Liceului Tehnologic Motru s-a dispus, în sarcina noii conduceri a ISJ Gorj, ,,inițierea demersurilor legale și identificarea cu celeritate a tuturor măsurilor în vederea efectuării plății burselor profesionale ale elevilor de la Liceul Tehnologic Motru, restante pentru anul școlar 2020 – 2021”, precum și ,,efectuarea unui audit financiar-contabil care să vizeze situația tuturor burselor școlare începând cu anul 2020 – 2021”.
Referitor la existența conflictelor de interese în componența Consiliului de Administrație al Liceului Tehnologic Motru s-a dispus ,,monitorizarea managementului conducerii LTM, cu privire la organizarea și funcționarea Consiliului de administrație, în vederea eliminării oricăror forme de incompatibilitate sau conflict de interese în componența și hotărârile CA până la finalizarea anului școlar 2024 – 2025 și pe toată durata anului școlar 2025 – 2026, cu raportarea lunară către Corpul de Control al MEC”.
Cu privire la comercializarea produselor nerecomandate elevilor în spațiile școlii s-a decis monitorizarea, de către conducerea ISJ Gorj, a managementului conducerii Liceului Tehnologic Motru cu privire la însușirea, aplicarea și respectarea prevederilor OMS nr. 541/2025 pentru aprobarea Listei alimentelor nerecomandate preșcolarilor și școlarilor și a principiilor care stau la baza unei alimentații sănătoase pentru copii și adolescenți în unitățile de învățământ preuniversitar; (…).
În legătură cu lipsa pazei, s-a dispus, prin raport, în sarcina conducerii liceului, demararea unor acțiuni, împreună cu conducerea ISJ Gorj, a Consiliului Local al Municipiului Motru și cu conducerea Poliției Municipiului Motru, în vederea asigurării pazei elevilor, a personalului angajat și a bunurilor de patrimoniu din cadrul unității de învățământ.
În legătură cu eventualele sancțiuni aplicate până la acest moment conducerii ISJ Gorj, menționăm faptul că s-a dispus realizarea evaluării anuale a activității manageriale cu valorificarea constatărilor și concluziilor/măsurilor dispuse prin prezentul raport. De asemenea, s-a dispus aplicarea prevederilor art. 20, alin. (12), lit. a) din Regulamentul cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul nr. 5.726/2024 pentru directorul și directorul adjunct al Liceului Tehnologic Motru, precum și realizarea evaluării anuale pentru anul școlar 2024 – 2025 a activității manageriale cu valorificarea constatărilor și concluziilor/măsurilor dispuse prin prezentul raport.
Referitor la valoarea totală a sumelor neachitate pentru bursele profesionale, vă vom comunica suma exactă la finalizarea misiunii de audit financiar-contabil al cărui scop este clarificarea situației acordării tuturor burselor școlare începând cu anul 2020 – 2021.
Până în prezent nu au fost sesizate alte instituții ale statului cu atribuții de control, urmând ca, după finalizarea punerii în practică a măsurilor dispuse prin raport, dacă este cazul, în funcție de specificul constatărilor, să se sesizeze și celelalte instituții”.
5 comments
A,inca ceva.Cu privire la paza unitatii scolare….sunt multe de spus.Cunos ,oare domnii,semnatari ai raportului prevederile legale privind angajarea in sistemul bugetar? Cunosc faptul ca posturile sunt blocate si ca număi prin memorandum se ocupa? .Autosuspendarea unui functionar din functie,dupa ce a semnat raportul rezolva problemele oare?Sau altul e substratul acestei autosuspendari?In concluzie…raportul este intocmit fara baza legala.
Cunosc,oare reprezentantii Corpului de Control atributiile lor,atributii prevazute de Ordinul 3390/2020?( litera K).,potrivit careia „” propun masuri de remediere….” deci nu dispun?.Ei nu cunosc nici atributiile inspectorului general….ce sa mai vorbim de propriile atributii.Raportul nu se intemeiaza pe legea speciala,cu atat mai mult cu cat nu se invoca un act normativ incalcat de catre conducerea inspectoratului,nu li se aduce in mod concrect care sunt faptele imputabile.Profesorii,unii din ei pensionari care apar in poze sunt oare doritori sa ocupe aceasta functie?Sau sunt cei care au declarat public ca” au oamenii lor in Minister,ca au cunostiinte in Minister”?Doamna NB nu este multumita oare ca in raport se precizeaza ca incadrarile de la LTMotru sunt corecte?Sau ii este frica ca se cerceteaza incadrarea ei pe ore fara acreditare de catre fosta conducere?BC,o alta aspiranta la titlu? Care ,fiind in functie jignea salariatii,parintii….care nu a vrut sa primeasca prescolarii in gradinita decat cu declaratie pe propria raspundere a a parintiilor?Domnul NDA,care la ore invata elevii cum sa reclame?Care modifica note in catalog?Domnul DV,care s-a opus in CA sa se acorde bursele copiilor?Doamna NR,cadru didactic suplinitor care doreste o titularizare mascata?Care a beneficiat ani la rand de deogari de la metodologie din partea Ministerului,fara sa indeplineasca conditiile?Care a beneficiat de sedinte publice separate ,doar favorizata?Ce verificari au facut reprezentantii Ministerului? Au verificat doar activitatea chioscului din curtea scolii? era oare in atributiile lor sa verifice anul infintarii firmei,nr si numele angajatiilor acestei firme,numele copiilor directorului unitatii scolare?
De zeci de ani unii inspectori fac legi proprii în județe! Și nu vorbim despre insp.generali neapărat, ci despre cei din spatele lor, ,,care cunosc sistemul „, care ,, se înțeleg bine” cu oricine vine șef (care acceptă orice și el, ,,că așa- i treaba”) !!
Au fost la butoanele numirilor frauduloase și-i vedem zâmbind în continuare! Au nenorocit sistemul prin breșe create pentru ,,ai lor”, competența ajungând doar criteriu de atenționare pentru marginalizare!
Ministerul a știut, dar nu a făcut nimic până acum! Am probe!
In loc să înceapă cu ei, pentru curățarea cadrului de lucru, îi lasă la butoane in continuare, cu modul lor de gândire mafiot, să facă și in acest context distribuiri și redistribuiri de ore, la infinit!!!!! Ba, chiar să facă asta in tihnă, cu muncă suplimentară, eventual! De cine contorizată?
NU SE VREA NIMIC! FORME FĂRĂ FOND!
FURTUNI IN PAHARUL CU APĂ – PENTRU FRAIERI!
SE VREA DOAR SĂ NE LEHĂMESIM CU TOTUL!
un raport de toata jena,facut de functionari care nu cunosc legislatiasi isi depasesc atributiile.Demiti un inspector general pentru ca un functionar din corpul de control isi cumpara o cafea si anexeaza bonul la raport? Sau,emiti inspectorul general ca Primaria Motru nu aloca fonduri pentru reparatia scolii? .
Pe primcipiul asta hai sa nu dam afara angajati DGASPC care ar viola copii, hai sa nu dam afara angajati din IPJ care ar bate infractori cu piciorul pe cap… Culmea e ca daca o profesoara a lasat corect 12 corigenti cu acte in regula si testari si evaluari, imediat a fost demisa si pusa la zid. Mai sa fie, ce persoane indispensabile mai sunt inspectorii astia pusi politicm