Semne ale dependenței de jocuri de noroc la tineri, de la psihologul Diana Gheletiuc

[jp_post_view]
Foto: Diana Gheletiuc Facebook
Diana Gheletiuc, psiholog la un centru specializat pentru tratamentul acestui tip de adicții, a prezentat câteva informații despre semnele care indică o dependență de jocuri de noroc, care sunt factorii ce o favorizează, care sunt efectele și cum poate fi prevenită. Într-un interviu pentru ENTR/G4 Media, Diana Gheletiuc spune că un tânăr care este dependent de jocuri de noroc se izolează social, iar la școală „capacitatea de concentrare scade, poate duce la absenteismul școlar și chiar la abandon”.
  • Studiile din ultimii ani indică faptul că 14% dintre tinerii minori recunosc că au practicat și 40% spun că au prieteni care fac asta.

Jocurile de noroc sunt în strânsă legătură cu depresia, anxietatea sau cu tulburarea de stres post-traumatic. “Deseori, tinerii apelează la jocurile de noroc, ca modalitate de a gestiona stresul, anxietatea, sau pentru a se simți valorizați în momentul în care au o stimă de sine scăzută”, spune psihologul Diana Gheletiuc.

Sunt câteva semne pe care atât părinții cât și profesorii le pot urmări pentru a identifica o posibilă dependență de jocuri de noroc în cazul tinerilor.

„Este deseori dificil să identificăm o posibilă dependență de jocuri de noroc la un tânăr. Dar există semne cum ar fi: preocuparea și atracția constantă spre această activitate, tânărul vorbind des despre bani, cum să câștige bani, chiar și în alte contexte. Ascunderea acestui comportament prin diverse modalități, de exemplu apare minciuna față de părinți privind locul în care se află sau ce face. Viața socială a unui dependent este profund afectată, acesta izolându-se de familie și prieteni. Capacitatea de concentrare scade, iar lipsa interesului pentru orice altă activitate, crește”, spune psihologul Diana Gheletiuc.

„În plus, dependența sporește absenteismul școlar, care poate duce chiar la abandon. Rezultatele școlare sau în muncă pot scădea semnificativ din cauza lipsei concentrării și a motivației”, mai spune psihologul.

Citește articolul integral pe G4Media.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoara Maria Manea: Cred cu tărie că sistemul de învățământ românesc nu știe să livreze pentru masă. Fie ne axăm pe olimpiade, fie în extrema cealaltă. Performanță este și să duci un elev de la 6 la 8, la 9

„Cei mai mulți dintre copiii din România reprezintă masa. Cred cu tărie că sistemul de învățământ românesc nu știe să livreze pentru masă. Fie ne axăm pe concursuri, pe olimpiade,…
Vezi articolul

Controlul cheltuielilor din educație, locuințe pentru profesori la sat, cursuri avansate de schimbări climatice și de performanță energetică a clădirilor, plus cursuri pentru profesori – Ce mai prevede PNRR în domeniu, în afara României educate

Profesorii, sistemul de educație în ansamblul său, decidenții din domeniu, mediul universitar sunt vizați de o serie de măsuri din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) în afara prevederilor…
Vezi articolul

Senatorul Ștefan Pălărie le cere explicații premierului și ministrului Educației, după ce Guvernul a aprobat alocări de doar 2,4% din PIB pentru Educație în următorii 50 de ani / Asta e viziunea contabilă și lipsită de orice leadership a guvernanților. Este un mare semnal de alarmă

Guvernul României a aprobat prin Programul de Convergență, ca până în 2070, statul român să aloce 2,4% din PIB pentru Educație, iar planul urmează să fie trimis la Comisia Europeană.…
Vezi articolul