Senatorul Ștefan Pălărie, inițiatorul legii depolitizării numirii directorilor interimari, reintoarsă de Iohannis: România educată … mai încolo, nu astăzi / O decizie politică de a ține captive școlile în mâinile filialelor politice de județ

1.857 de vizualizări
Ștefan Pălărie / Foto: Facebook.com
Senatorul USR-PLUS Ștefan Pălărie, inițiatorul legii care prevedea ca directorii interimari din școli să nu mai fie numiți politic, a reacționat la decizia președintelui Klaus Iohannis de a o întoarce la reexaminare în Parlament, spunând pe Facebook că este „o decizie politică de a ține captive școlile în mâinile filialelor politice de județ”.

„Maniera de a face reformă reală în România – mai ales în domeniul educației – are nevoie de reformă. Și de renunțarea la duplicitarism. Altminteri facem reformă dar doar colorată potrivit. Astăzi este o zi tristă pentru România Educată – baronii locali ai politicii vechi pot să stea liniștiți, își vor menține controlul și influența prin intermediul școlilor, punând labele și pe profesori, și pe părinți, dar și pe viitorul copiilor”, a scris senatorul Ștefan Pălărie pe Facebook.

  • Amintim că legea, aprobată de Senat pe 30 iunie, care prevedea ca directorii interimari să nu mai fie numiți de inspectorii școlari județeni, majoritatea numiți la rândul lor pe criterii politice în funcție, ci de consiliul de administrație al școlii, a fost retrimisă Parlamentului de președintele Iohannis, potrivit Administrației Prezidențiale. Șeful statului invocă o serie de motive care țin de tehnica legislativă în cererea sa. Cererea de reexaminare vine în condițiile în care în luna august toți directorii de școli vor avea mandatele expirate, iar numirile vor fi făcute de actualii inspectori școlari județeni, majoritatea membri PNL.

Mai jos, postarea completă a lui Ștefan Pălărie:

„România educată … mai încolo, nu astăzi.

Am muncit alături de colegii mei 6 luni pentru inițiativa legislativă care înlocuiește pixul inspectorilor generali cu votul secret al consiliului de administrație al școlilor. Ce am făcut în 6 luni? Ne-am consultat cu profesori, cu directori, am lucrat cu juriști din partea sindicatelor, am organizat îndelungi dezbateri.

Coșmarul nostru cel mai mare atunci (ca și acum) când am elaborat legea a fost că incidentul 9 ianuarie (care a dus la schimbarea a peste 700 de directori de școli) se va repeta la scară națională în luna august (peste câteva zile) când se vor vacanta toate cele aproximativ 10,000 de posturi de directori și directori adjuncți.

Astăzi, aproape toți inspectorii școlari generali sunt numiți politic, (cu funcții de partid în spate – și foști participanți la alegerile locale în septembrie) și îi găsim cocoțați în aceste funcții tocmai pe fondul neorganizării unor concursuri transparente în 2020 sau în prima parte a lui 2021. Acești oameni urmează „în baza legii” să hotărască în luna august ce culoare politică va colora unitățile de învățământ din România.

Coșmarul acesta a fost absolut inacceptabil pentru USR PLUS și am făcut toate eforturile umane și inumane pentru a obține majoritate în Parlament în spatele acestei legi – tocmai pentru a face un prim pas către normalitate în educație. Sau către o Românie Educată.

Decizia de astăzi de trimiterii a legii către re-examinare din partea Administrației Prezidențiale – dincolo de argumentele superficiale invocate – reprezintă o decizie politică de a ține captive școlile în mâinile filialelor politice de județ.

În scenariul declanșat astăzi ce va urma este simplu de intuit:

1) Concursurile pentru ocuparea funcțiilor de director vor fi amânate și mai mult – nici până în prezent nu avem o metodologie oficială dată prin Ordin de Ministru – cine va maI grăbi ministerul acum când legea a fost întoarsă în Parlament?

2) Luna august va fi zguduită de scandalurile din fiecare județ. Vom asista la filmul tragic al „pleacă ai voștri vin ai noștri” atât de mult exersat în ultimii 30 de ani de democrație.

3) Tot în luna august se dorește constituirea unui grup transpartinic pentru implementarea proiectului „România Educată” – și transpunerea lui în legislație – proiect care în esență nu își propune descentralizarea sistemului de învățământ din România – ci doar o mică pilotare în 60 de unități de învățământ, pilotare care a mai avut loc în anul 2004-2005 încheiată cu rapoarte de implementare.

În concluzie … maniera de a face reformă reală în România – mai ales în domeniul educației – are nevoie de reformă. Și de renunțarea la duplicitarism. Altminteri facem reformă dar doar colorată potrivit. Astăzi este o zi tristă pentru România Educată – baronii locali ai politicii vechi pot să stea liniștiți, își vor menține controlul și influența prin intermediul școlilor, punând labele și pe profesori, și pe părinți, dar și pe viitorul copiilor.”

Foto: Facebook.com / Ștefan Pălărie


2 comments
  1. Banii pentru administrarea scolilor de la Ministerul Educatiei intra la primarii si apoi dupa cum vrea muschii primarului ajung la scoli. Primarii au reprezentanti in CA si dau directia votului, asa ca directorul ca sa existe scoala pentru elevi joaca dupa cum canta primarul. Doar asa elevii mai au scoala, daca faci pe plac primarului.

  2. De mâine se depun CV urile la sediile PNL, pentru funcția de director, Johannis toate numirile politice de luna viitoare se vor sparge în capul tău, ai picat în plasa USR!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Rezultate finale Evaluarea Națională 2020

Aproape 58 de milioane de lei, proiect cu fonduri europene, pentru standardele de evaluare în educație până la finalul anului viitor. Ministerul Educației: Va asigura o evaluare unitară la nivel național atât pentru evaluările curente și sumative, cât și pentru examene

Ministerul Educației demarează implementarea proiectului „Standardizare și evaluare unitară pentru sistemul de educație preuniversitar – STANDEV”, anunță instituția într-un comunicat. Semnarea contractului de finanțare între Ministerul Educației (prin Centrul Național…
Vezi articolul

Se pot face analize la nivel de clase ale aceluiași profesor, în funcție de rezultatele elevilor de la simulările examenelor naționale, anunță Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației: Este esențial să se întâmple lucrul acesta

Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației și Cercetării, a declarat, la emisiunea Educația la putere de la TVR 2, referitor la rezultatele de la simularea examenelor naționale 2025, că se…
Vezi articolul

Secretarul de stat Florian Lixandru explică de ce școlile nu au înscris la Evaluarea Națională peste 15.000 de elevi: Sunt elevii declarați repetenți, cât și elevii care nu doresc să susțină Evaluarea Națională / Dorința elevilor nu este prevăzută în legislația prin care școlile sunt obligate să înscrie toți absolvenții din „evidențele școlii”

Motivele pentru care peste 15 mii de elevi, adică aproape 1 din 10 adolescenti de 14 ani care erau înscriși în clasa a VIII-a în acest an școlar, nu au…
Vezi articolul

Pachet gratuit de resurse pentru profesorii de Limba engleză care vor să folosească AI la clasă, oferit de British Council / Conține o listă de instrumente recomandate și nu prezintă IA ca pe o soluție magică, ci ca pe un instrument cu potențial real, dacă este utilizat conștient, adaptat și cu scop pedagogic clar

Un pachet de resurse gratuite pentru a ajuta profesorii români să utilizeze inteligența artificială și să îmbunătățească învățarea, este oferit în cadrul Zilei Limbii Engleze, de către British Council – organizația Regatului…
Vezi articolul