Simulare Evaluare Națională 2025. Aproximativ 12.000 de elevi au lipsit de la proba de matematică, la fel ca la limba română / Cinci elevi au fost eliminați pentru că au încercat să copieze

1.861 de vizualizări
Foto: © Elena Koleva | Dreamstime.com
„La proba de Matematică, desfășurată astăzi, 18 martie, în cadrul simulării EN VIII 2025, au participat, potrivit informațiilor furnizate de inspectoratele școlare județene (ora de referință: 15:00), circa 161.000 de elevi din totalul celor peste 173.000 de elevi așteptați pentru susținerea probei. Rată de prezență: 92,7%”, transmite Ministerul Educației într-o informare de presă pe grupul jurnaliștilor acreditați. De remarcat, datele prezentate de Minister sunt la fel ca cele de ieri ca număr de elevi prezenți, însă diferă procentul. Din calculele Edupedu.ro reiese o diferență de 500 de copii care s-au prezentat la limba română, dar nu și la matematică.

La proba de Matematică, din cadrul simulării Evaluării Naționale 2025 (EN VIII), au lipsit aproximativ 12.000 de elevi, la fel ca la proba de limba română, desfășurată luni, 17 martie, reiese din cifrele anunțate de Minister.

„La proba de Matematică, desfășurată astăzi, 18 martie, în cadrul simulării EN VIII 2025, au participat, potrivit informațiilor furnizate de inspectoratele școlare județene (ora de referință: 15:00), circa 161.000 de elevi din totalul celor peste 173.000 de elevi așteptați pentru susținerea probei. Rată de prezență: 92,7%. Au fost eliminați din examen 5 elevi (tentative de fraudă)”, potrivit informării de presă.

De remarcat, faptul că deși Ministerul Educației a anunțat același număr de elevi prezenți la proba de limba română și la cea de matematică, rata de prezentă este diferită, potrivit informării de presă.

Pentru a afla exact numărul elevilor participanți la proba de română și matematică am aplicat procentul anunțat de minister. Astfel, dacă la limba română au participat 93% din cei peste 173.000 de elevi așteptați pentru susținerea probe, înseamnă că s-au prezentat 160.890 elevi.

La matematică, s-au prezentat 92,7% din cei peste 173.000 de elevi, adică 160.371 de elevi.

În total o diferență de 500 de elevi care au participat la simularea probei de română, nu și la cea de matematică.

Subiectele primite de elevii de clasa a VIII-a au avut un timp de rezolvare de două ore, de la 9:00 la 11:00, și un punctaj din oficiu de 10 puncte. Subiectul I este format din itemi obiectivi, de tip grilă, la fel și subiectul al II-lea. Pentru subiectul al III-lea rezolvările se puteau scrie și argumenta pe foaia de examen. Vezi aici subiectele

Simularea Evaluării Naționale 2025 se încheie miercuri, 19 martie, cu proba scrisă la Limba și literatura maternă, unde sunt aproximativ 10.000 de elevi potențiali participanți.

Rezultatele vor fi comunicate individual în data de 31 martie. Acestea vor fi analizate în cadrul fiecărei școli prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții și în consiliile profesorale, urmărindu-se adoptarea unor măsuri de sprijin pentru îmbunătățirea performanțelor.

Notele nu vor fi trecute în catalog, cu excepția cazurilor în care elevii sau părinții solicită acest lucru în scris.

Foto: © Elena Koleva | Dreamstime.com /
Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Baremele de corectare și notare pentru Matematică, simularea Evaluării Naționale 2025, publicate de Ministerul Educației
Subiecte Matematică – simulare Evaluarea Națională clasa a VIII-a 2025. La problema de geometrie în spațiu, ultimul item, elevii au avut un tetraedru regulat
Simulare Evaluarea Națională 2025. Aproape 12.000 de elevi de clasa a VIII-a au lipsit la proba de limba română / Cinci elevi au fost eliminați pentru că au încercat să copieze

2 comments
  1. Doar 5 au fost? Foarte puțin! S-a copiat pe rupte. Să vezi săptămâna viitoare la Bac, ce o să se copie. Eu, i-am aranjat băiatului meu dulce un mic ajutor din partea supraveghetorilor. Nu trebuie să învețe, deoarece are testat bani mulți și nimeni, indiferent cat face pe moralistul, nu o să refuze banul!

    1. Cred ca numai în școala copilului meu au fost vreo 50. Imediat ce s-au dat lucrarile au inceput cei din jur sa il intrebe formule și grile… Deci mai degraba acest 5 se transforma in 45 de mii de astfel de cazuri i care se transcriu exercitii de la unii la alti…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației anunță că a trimis la Guvern proiectele de înființare a Institutului de Științe ale Educației și a Centrului Național pentru Curriculum, la un an după ce le-a pus în consultare publică / Reforma instituțională promisă de legile educației Deca-Iohannis, zero până acum

Proiectele de hotărâri de guvern (HG) de reînființare a Institutului de Științe ale Educației (IȘE) și de înființare a Centrului Național pentru Curriculum și Evaluare (CNCE) au fost trimise la…
Vezi articolul

Peste 3 mii de profesori au făcut cumpărături cu cardul de prima didactică – surse / Banii au fost folosiți la magazine de electronice și electrocasnice, librării online și la un singur centru de formare. Pe lista magazinelor se află și pescării, magazine mixte sau de tipul casă și grădină

Peste 3600 de profesori au făcut deja cumpărături folosind cardul pentru prima didactică, în valoare de 1500 de lei, până la data de 1 noiembrie, potrivit surselor Edupedu.ro. Profesorii au…
Vezi articolul

Noi ținte UE pentru 2030, propuse de Comisia Europeană în domeniul educației: Cel puțin 15% dintre elevi să aibă rezultate de vârf la citire, matematică și științe, cel puțin o treime dintre studenți să fie înmatriculați la studii STEM / CE a prezentat planurile pentru „Uniunea Competențelor”, menită să consolideze competitivitatea pe continent

Comisia Europeană a prezentat, marți, planurile sale pentru o „Uniune a Competențelor”, inițiativă menită să întărească nivelul de competitivitate pe continent și să „ofere oamenilor competențele de care au nevoie…
Vezi articolul