Simularea Evaluării Naționale 2025, proba la Matematică, a început. Elevii au primit subiectele. Este permisă realizarea de marcaje și completări pe figurile geometrice, dar doar cu creion sau stilou/pix albastru

[jp_post_view]
Foto: INQUAM Photos / George Călin
Elevii de clasa a VIII-a susțin marți, 18 martie, proba scrisă la Matematică din cadrul simulării pentru Evaluarea Națională 2025, potrivit calendarului oficial. Sunt așteptați să participe peste 173.000 de elevi de clasa a VIII-a, conform unui comunicat de presă al Ministerului Educației și Cercetării (MEC).

UPDATE: Subiecte Matematică – simulare Evaluarea Națională clasa a VIII-a 2025. La problema de geometrie în spațiu, ultimul item, elevii au avut un tetraedru regulat

UPDATE: Rezolvarea subiectelor la Matematică, simulare Evaluare Națională 2025. Profesorul Mădălin Ghiuler: La prima vedere, subiectul pare foarte aerisit și chiar banal. Problemele de geometrie plană nu sunt deloc simple

  • Subiectele sunt elaborate conform programelor specifice aprobate de Ministerul Educației și Cercetării (MEC) care pot fi consultate aici. Baremele de corectare vor fi publicate zilnic la ora 15:00 și le veți putea regăsi pe Edupedu.ro.

Elevii au intrat în săli la ora 08:30 și proba a început la ora 09:00, potrivit procedurii. Pentru redactarea lucrărilor, ei folosesc pix sau stilou cu pastă sau cerneală albastră și, la proba de matematică, pot folosi și creion pentru desenele de la geometrie. O greșeală se corectează cu o linie orizontală simplă, fără alte însemne, după cum indică profesorii asistenți înainte de începerea simulării.

Miercuri se este programată proba la Limba maternă.

Corectarea greșelilor la Matematică, conform procedurii oficiale

La proba de Matematică, corectarea greșelilor se face prin metode specifice:

  • „Un răspuns de la Subiectul I sau de la Subiectul al II-lea poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală și încercuirea altui răspuns considerat corect” (art. 10 (10)).
  • Dacă elevul schimbă răspunsul de mai multe ori și consideră o altă variantă ca fiind corectă, trebuie să o scrie clar într-un spațiu special: „Aceasta va fi scrisă în rubrica/celula dedicată punctajului atribuit itemului, aflată lângă zona cu cele patru variante de răspuns” (art. 10 (10)).

Este permisă realizarea de marcaje și completări pe figurile geometrice, dar doar cu creion sau stilou/pix albastru. De asemenea, elevii pot desena figuri geometrice noi în spațiile destinate rezolvării problemelor (art. 10 (11)).

Corectarea greșelilor generale în lucrare: dacă un elev face o greșeală în timpul redactării lucrării la orice probă, acesta trebuie să respecte regula de bază: „Elevii care doresc să corecteze o greșeală o taie cu o linie orizontală și completează, alături, răspunsul considerat corect” (art. 10 (15)).

Rezultatele simulării vor fi comunicate individual pe 31 martie. Acestea vor fi analizate în cadrul fiecărei școli prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții și în consiliile profesorale, urmărindu-se adoptarea unor măsuri de sprijin pentru îmbunătățirea performanțelor.

Notele nu vor fi trecute în catalog, cu excepția cazurilor în care elevii sau părinții solicită acest lucru în scris.

Lucrările redactate de elevi vor fi evaluate digitalizat, proces introdus în 2024 pentru toate examenele naționale organizate de MEC. Pentru a oferi clarificări suplimentare, ministerul pune la dispoziție acest ghid informativ pentru profesorii asistenți și evaluatori

Citește și:
Subiecte Română – simulare Evaluarea Națională clasa a VIII-a 2025. Poezia „Trezire” de Lucian Blaga, unul din textele de la prima vedere / „Crezi că, odată ce ai făcut o alegere, este bine să îți păstrezi opțiunea, indiferent de situație?” – au avut de argumentat elevii. La subiectul al II-lea, cerința a fost să prezinte mesajul poeziei
Rezolvarea la Limba română, simulare Evaluare Națională 2025. Profesorul Cătălin Zaman: Subiecte mai grele decât anii trecuți. Am rezerve despre textul literar, poezia lui Lucian Blaga, și mă gândesc la colegii din mediul rural

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Precizări ale Ministerului Educației pentru interpretarea grilelor de salarizare din Ordonanța 57 – În anexele din Monitorul Oficial apar doar salariile de bază cu gradația zero, iar Ligia Deca a prezentat un salariu pentru care gradația minimă este 4, de aici și diferența

Ministerul Educației explică, într-un set de precizări trimis Edupedu.ro, de ce diferă salariul brut prezentat de ministrul Educației Ligia Deca în conferința de presă de la Guvern, de cel care…
Vezi articolul
Aplicația de salarizare a personalului din Învățământ

O nouă actualizare a aplicației pentru salarizarea personalului din învățământ, după ce au fost sesizări că scad salariile directorilor de școli / Sporurile de zone izolate nu au fost remediate

Programul de salarizare, pentru angajații din sistemul de învățământ, a fost actualizat vineri, 10 februarie, potrivit Inspectoratului Școlar Județean Sibiu. Au fost corectate erorile în cazul profesorilor cu fracțiuni de…
Vezi articolul

Adrian Țuțuianu, influent politician PSD și vicepreședinte al Senatului Universității Valahia din Târgoviște – pe listele electorale pentru parlamentare, la București, după mutarea lui Florian Lixandru pe listele PSD Vrancea / La Valahia, record de șefi care candidează pentru Parlament

Edupedu.ro a scris, săptămâna trecută, despre situația de la „Universitatea parlamentară Valahia”, instituția de învățământ superior din Târgoviște unde rectorul, președintele senatului universitar și cel puțin un vicepreședinte și un…
Vezi articolul

Admiterea la liceu, propusă de PSD. Natalia Intotero: Repartizarea să rămână computerizată, ca acum, pe baza mediilor de la Evaluarea Națională, dar vor putea să aplice pentru „clase de excelenţă” doar elevii admişi la probe de competențe date înainte, cu subiecte unice

Admiterea la liceu în varianta propusă de PSD, ca amendament la legile educației, în Comisia de învățământ din Camera Deputaților, presupune extinderea sitemului de admitere de la învățământul vocațional asupra…
Vezi articolul