Sindicatele din educație „Spiru Haret” și părinții cer desființarea Consiliului pentru finanțarea învățământului: este puternic politizat

1.290 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret“ și Federația Asociațiilor de Părinți cer desființarea Consiliului Național pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar (CNFIP). „Acest organism este unul puternic politizat, iar deciziile luate nu sunt în interesul sistemului educațional românesc”, acuză cele două organizații.

FSE Spiru Haret acuză că acest consiliu care funcționează la nivelul Ministerului Educației și-a anulat propria decizie din decembrie, când stabilise „o majorare a costului standard per preșcolar/elev cu minimum 27% pentru cheltuielile cu salariile, respectiv minim 26,76% pentru cheltuielile materiale”. „În urma unui vot cel puțin ciudat, s-a decis ca majorările să fie de doar 22%, respectiv de 4,22%”, spune liderul sindical Marius Nistor.

Consiliul Național pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar este un organism care funcționează la nivelul Ministerului Educației și pe analizele căruia guvernul își fundamentează alocarea bugetară în educație.

Comunicatul integral trimis de sindicatele din educație Spiru Haret și părinți:

„FSE „Spiru Haret“ și FNAP-IP iau în calcul retragerea din CNFIP

Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET“ (FSE „SPIRU HARET“) și Federația Națională a Asociațiilor de Părinți Învățământ Preuniversitar (FNAP-IP) solicită desființarea Consiliului Național pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar (CNFIP), deoarece, la ora actuală, acest organism este unul puternic politizat, iar deciziile luate nu sunt în interesul sistemului educațional românesc.

FSE „SPIRU HARET“ ȘI FNAP-IP consideră că ultima decizie luată în cadrul CNFIP, care prevede, pentru anul 2019, majorarea cu doar 22% a costului standard per preșcolar/elev pentru cheltuielile cu salariile și cu doar 4,22% pentru cheltuielile materiale, nu face altceva decât să perpetueze subfinanțarea cronică a învățământului.

Marius Nistor dând mâna cu Viorica Dăncilă – SURSA: gov.ro

„Degeaba ne întâlnim, facem calcule, discutăm, dacă deciziile finale nu țin cont de situația din școli. În decembrie 2018, după mai multe analize, CNFIP a decis că este nevoie de o majorare a costului standard per preșcolar/elev cu minimum 27% pentru cheltuielile cu salariile, respectiv minim 26,76% pentru cheltuielile materiale. Această hotărâre a fost însă anulată, iar acum, în urma unui vot cel puțin ciudat, s-a decis ca majorările să fie de doar 22%, respectiv de 4,22%. Nu pot să înțeleg cum unii colegi, care cunosc foarte bine nevoile unităților de învățământ, au girat, prin votul lor, continuarea subfinanțării școlii românești. În aceste condiții, nu mai văd rostul CNFIP până când nu înțelegem că acest cost standard trebuie să stea la baza fundamentării bugetului și nu invers“, a declarat Marius Ovidiu Nistor, președinte FSE „SPIRU HARET“.

Iulian Cristache / Foto: Facebook Iulian Cristache

La rândul său, Iulian Cristache, președinte FNAP-IP, consideră că, prin schimbarea deciziei inițiale, nu s-a făcut altceva decât să se dea o nouă lovitură calității educației. „Cerem conducerii CNFIP să facă public modul în care s-a luat ultima decizie. Vrem să știm cine a votat pentru diminuarea majorării costului standard per preșcolar/elev. Vrem ca aceste persoane să își asume public votul. De asemenea, în condițiile în care se dorește ca acest organism să existe în continuare și să activeze cu profesionalism, cerem schimbarea algoritmului de alegere a membrilor CNFIP. Aceasta deorece, potrivit ultimului regulament de organizare și funcționare a Consiliului, Ministerul Educației, prin reprezentanții desemnați, poate lua orice decizie, indiferent de propunerile venite de la partenerii sociali.“, a precizat Iulian Cristache, președintele Federației Asociațiilor de Părinți.

Menționăm că FSE „SPIRU HARET“ și FNAP-IP iau în calcul retragerea din CNFIP până în momentul în care acest organism va deveni unul cu adevărat profesionist. Potrivit ultimului Regulament privind organizarea și funcționarea Consiliului, CNFIP este format din 11 reprezentanți ai Ministerului Educației Naționale (4 reprezentanți ai direcțiilor de specialitate din Ministerul Educației Naționale, 4 reprezentanți ai inspectoratelor școlare și 3 reprezentanți ai unităților de învățământ preuniversitar), 5 reprezentanți ai partenerilor sociali și 3 reprezentanți ai structurilor asociative ale autorităților administrației publice locale.”

Citește și:

 


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

O grădiniţă pentru copiii refugiaţi din Ucraina a fost amenajată de câteva educatoare din Buzău în subsolul unei pensiuni: „Am amenajat totul noi” / „Mobilier pe care la noi la grădiniţă l-am schimbat, dar ştiţi cum e românul, l-am mai păstrat şi pe cel vechi şi uite că a fost de folos”

Mai multe educatoare din Buzău au amenajat, într-o sala situată la subsolul unei pensiuni în care sunt cazaţi refugiaţi ucraineni, o grădiniţă pentru copiii fugiţi din calea războiului. Amenajarea s-a…
Vezi articolul

Front unit în fața lui Tudorel Toader, în alegerile pentru funcția de rector la Universitatea Al.I. Cuza din Iași: Toți candidații cu număr relevant de voturi îl sprijină pe contracandidatul Liviu Maha în turul II / Toader: trebuie unele abordări nuanțate și îmbunătățite

Numărul candidaților la funcția de rector al Universității „Al.I. Cuza” din Iași care îl sprijină pe Liviu Maha, contracandidatul rectorului în exercițiu Tudorel Toader, în turul doi al scrutinului a…
Vezi articolul

Finanțarea școlilor după nevoile lor reale, restructurarea formării inițiale a profesorilor, curriculum bazat pe competența “a învăța să înveți” – priorități pe termen mediu ale Ministerului Educației, pentru învățământul preuniversitar

Restructurarea sistemului de formare inițială a profesorilor, o finanțare a școlilor legată de nevoile reale ale acestora, revizuirea evaluărilor elevilor și folosirea sistemelor informatice pentru aceste evaluări se numără printre…
Vezi articolul

Extremele de acasă – Oana Moraru: Un copil cu părinți nediscriminatoriu permisivi, inconstanți, indeciși, superprotectivi, este la fel de rănit sufletește ca cel care este bătut acasă

„Suntem într-o mare eroare dacă ne imaginăm că educarea lor în clase ar trebui să se facă numai pe fascinație, atragere hipnotică spre învățare. Că e rolul dascălului să-l ‘păcălească’…
Vezi articolul