Situația din învățământ, înainte și în timpul pandemiei Covid-19 –  menționată de SRI în raportul pe 2020, la capitolul “Riscuri și amenințări la adresa valorilor constituționale”: infrastructură și resurse deficitare, decalaje accentuate în accesul la școala online

873 de vizualizări
SRI / Foto: Facebook SRI
Foto: Facebook.com – SRI
Situația din învățământul românesc, atât prin felul cum se prezenta înaintea pandemiei Covid-19 cât și prin schimbări cauzate de aceasta, este menționată la capitolul “Riscuri și amenințări la adresa valorilor constituționale” în raportul de activitate pe 2020 al Serviciului Român de Informații, publicat săptămâna aceasta pe site-ul Camerei Deputaților. Documentul invocă ”deficiențe conexe calității precare a resurselor și infrastructurii”, dar și capacitatea slabă a sistemului de învățământ de a gestiona problemele cauzate de pandemie.

În plus, raportul SRI notează, sumar, probleme de fond existente în educație: 

  • “Calitatea serviciilor furnizate de sistemul de învățământ preuniversitar a fost afectată și de lipsa unor progrese semnificative în reglementarea și aplicarea unor mecanisme de stimulare a învățământului profesional și tehnic, precum și de formalismul în implementarea unor programe naționale vizând îmbunătățirea condițiilor în care învață elevii, reducerea absenteismului și a abandonului școlar și profesionalizarea cadrelor.”

SRI face trimitere și la unele “sincope” în învățământul superior, despre care notează, însă, o capacitate mai mare de adaptare la condițiile impuse de pandemie. 

Iar în cazul cercetării, documentul descrie un sector confruntat cu probleme structurale, anume unul “caracterizat de gestionarea ineficientă a resurselor financiare, lacune de reglementare, absența coerenței instituționale (…)”.

Raportul SRI pe 2020 despre învățământul preuniversitar, învățământul superior și cercetare, în contextul pandemiei:

  • Sistemul de învățământ a continuat să fie afectat atât de deficiențe conexe calității precare a resurselor și infrastructurii, cât și de capacitatea redusă de gestionare a provocărilor generate de pandemie. S-au înregistrat progrese exclusiv punctuale pe linia digitalizării și s-au accentuat decalajele în accesul la servicii, la infrastructura și la tehnologia necesare derulării activității didactice în mediul virtual, pe fondul capacității reduse a sistemului de a asigura măsuri adecvate în beneficiul elevilor din categorii defavorizate.
  • Calitatea serviciilor furnizate de sistemul de învățământ preuniversitar a fost afectată și de lipsa unor progrese semnificative în reglementarea și aplicarea unor mecanisme de stimulare a învățământului profesional și tehnic, precum și de formalismul în implementarea unor programe naționale vizând îmbunătățirea condițiilor în care învață elevii, reducerea absenteismului și a abandonului școlar și profesionalizarea cadrelor.
  • În învățământul superior s-au manifestat sincope de natură să diminueze eficiența actului didactic, deși universitățile au demonstrat capacitate de adaptare la translatarea cursurilor în mediul online.. 
  • Sectorul de cercetare, dezvoltare și inovare a continuat să fie caracterizat de gestionarea ineficientă a resurselor financiare, lacune de reglementare, absența coerenței instituționale și nivelul redus de corelare cu alte domenii de activitate, cu mediul privat și cu cercetarea științifică internațională.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoara Carmen Iohannis, care nu face grevă, cataloghează protestul colegilor săi drept „eveniment politic”. Soția lui Iohannis a ieșit cu elevii în fața Colegiului Brukenthal pentru a face o poză cu președinții Germaniei și României: „Nu am venit aici să discutăm evenimente politice”

Soția președintelui Klaus Iohannis, profesoară la Colegiul Național Brukenthal din Sibiu, care nu este în grevă generală, a așteptat cu un grup de elevi sosirea soțului său, Klaus Iohannis, și…
Vezi articolul

Echipe formate din 7 elevi și un profesor coordonator se pot înscrie pentru finanțarea de 150.000 de lei, în cadrul programului „Bugetare Participativă – Liceul Tău”, anunță viceprimarul Capitalei / Înscrierile au loc până pe 28 aprilie

Echipe alcătuite din câte şapte elevi şi un cadru didactic coordonator se pot înscrie, începând de vineri, 24 martie, în cursa pentru finanţarea de 150.000 de lei, pusă la dispoziţie…
Vezi articolul
Florin-Alexandru Bologa

Florin-Alexandru Bologa, tânărul cu deficiențe de vedere medaliat cu aur la Jocurile Paralimpice 2024, absolvent UBB Cluj: Mi-am demonstrat că, dacă dorești ceva cu adevărat, poți. Am urmat cursuri de psihopedagogie specială ca să ajut și eu persoanele cu dizabilități vizuale, după cariera sportivă

Florin-Alexandru Bologa, tânărul cu deficiențe de vedere care a reușit să obțină medalia de aur la judo la Jocurile Paralimpice de la Paris 2024, a fost invitat de onoare la…
Vezi articolul
Înscrierea la Evaluarea Națională Documente / Foto: Pexels.com

PSD şi PNL vor să voteze astăzi controversatele legi ale educației, sub acoperirea mediatică a grevei profesorilor – acuză studenții din Iași, care le cer senatorilor să amâne votul final pe proiectele Deca, iar sindicatelor din învățământ le solicită să ia o poziție clară împotriva legilor

PSD şi PNL vor să voteze astăzi, 22 mai 2023, controversatele legi ale Educației propuse de Ligia Deca, chiar în prima zi de grevă generală a peste 200.000 de angajați…
Vezi articolul

Universitatea Babeș-Bolyai reia cursurile față în față pe 28 martie / Instituția pune față în față “experiența foarte bună” a predării online și recomandările europene cu dorința autorităților naționale: “Nu recomandăm trecerea intempestivă” care poate bulversa semestrul

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) va începe activitățile ce presupun prezență fizică pe 28 martie, în urma ridicării stării de alertă, potrivit unei decizii a Consiliului de Administrație, ce urmează…
Vezi articolul