Situația din învățământ, înainte și în timpul pandemiei Covid-19 –  menționată de SRI în raportul pe 2020, la capitolul “Riscuri și amenințări la adresa valorilor constituționale”: infrastructură și resurse deficitare, decalaje accentuate în accesul la școala online

[jp_post_view]
SRI / Foto: Facebook SRI
Foto: Facebook.com – SRI
Situația din învățământul românesc, atât prin felul cum se prezenta înaintea pandemiei Covid-19 cât și prin schimbări cauzate de aceasta, este menționată la capitolul “Riscuri și amenințări la adresa valorilor constituționale” în raportul de activitate pe 2020 al Serviciului Român de Informații, publicat săptămâna aceasta pe site-ul Camerei Deputaților. Documentul invocă ”deficiențe conexe calității precare a resurselor și infrastructurii”, dar și capacitatea slabă a sistemului de învățământ de a gestiona problemele cauzate de pandemie.

În plus, raportul SRI notează, sumar, probleme de fond existente în educație: 

  • “Calitatea serviciilor furnizate de sistemul de învățământ preuniversitar a fost afectată și de lipsa unor progrese semnificative în reglementarea și aplicarea unor mecanisme de stimulare a învățământului profesional și tehnic, precum și de formalismul în implementarea unor programe naționale vizând îmbunătățirea condițiilor în care învață elevii, reducerea absenteismului și a abandonului școlar și profesionalizarea cadrelor.”

SRI face trimitere și la unele “sincope” în învățământul superior, despre care notează, însă, o capacitate mai mare de adaptare la condițiile impuse de pandemie. 

Iar în cazul cercetării, documentul descrie un sector confruntat cu probleme structurale, anume unul “caracterizat de gestionarea ineficientă a resurselor financiare, lacune de reglementare, absența coerenței instituționale (…)”.

Raportul SRI pe 2020 despre învățământul preuniversitar, învățământul superior și cercetare, în contextul pandemiei:

  • Sistemul de învățământ a continuat să fie afectat atât de deficiențe conexe calității precare a resurselor și infrastructurii, cât și de capacitatea redusă de gestionare a provocărilor generate de pandemie. S-au înregistrat progrese exclusiv punctuale pe linia digitalizării și s-au accentuat decalajele în accesul la servicii, la infrastructura și la tehnologia necesare derulării activității didactice în mediul virtual, pe fondul capacității reduse a sistemului de a asigura măsuri adecvate în beneficiul elevilor din categorii defavorizate.
  • Calitatea serviciilor furnizate de sistemul de învățământ preuniversitar a fost afectată și de lipsa unor progrese semnificative în reglementarea și aplicarea unor mecanisme de stimulare a învățământului profesional și tehnic, precum și de formalismul în implementarea unor programe naționale vizând îmbunătățirea condițiilor în care învață elevii, reducerea absenteismului și a abandonului școlar și profesionalizarea cadrelor.
  • În învățământul superior s-au manifestat sincope de natură să diminueze eficiența actului didactic, deși universitățile au demonstrat capacitate de adaptare la translatarea cursurilor în mediul online.. 
  • Sectorul de cercetare, dezvoltare și inovare a continuat să fie caracterizat de gestionarea ineficientă a resurselor financiare, lacune de reglementare, absența coerenței instituționale și nivelul redus de corelare cu alte domenii de activitate, cu mediul privat și cu cercetarea științifică internațională.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

SURSE Anchetă DNA pentru abuz în serviciu la Universitatea Tehnică din Iași. Peste 100 de paznici acuză că au fost pontați în fals pentru a nu le fi acordate sporuri / Rectorul Dan Cașcaval, candidat PSD la parlamentare: Cei care au fost până acum în control la noi nu ne-au găsit vinovați. Instanța își va face datoria

O anchetă a Direcției Naționale Anticorupție (DNA) Iași are loc la Universitatea Tehnică din Iași, potrivit surselor Edupedu.ro. Asta după ce DNA a fost sesizată de peste 100 de paznici…
Vezi articolul

Aproape 300 de actori și alți angajați din sectorul cultural – scrisoare deschisă adresată premierului și ministrului Culturii, împotriva „suprimării unor drepturi salariale și forme de sprijin financiar” pentru angajații din sectorul cultural, prin ordonanță de urgență

În jur de 300 de profesioniști din sectorul cultural, cei mai mulți dintre ei actori, co-semnează o scrisoare deschisă inițiată de un actor și adresată premierului Ilie Bolojan și ministrului…
Vezi articolul

Rezultate alegeri 2024. Peste 80% din bucureșteni sunt de acord cu un program de prevenire a consumului de droguri în școli – exit-poll după închiderea urnelor, la referendumul primarului Nicușor Dan

Bucureștenii au votat în majoritate pentru finanțarea și implementarea unui program de prevenire a consumului de droguri în școli, potrivit primelor estimări ale exit-pollului CURS, realizat la închiderea urnelor pentru…
Vezi articolul