Soluția contra bullying-ului nu ține de “comitete, comiții și grupuri de lucru” / Ministerul Educației să prioritizeze sănătatea mintală și starea de bine a elevilor în școli – Consiliul Național al Elevilor

[jp_post_view]
Foto: Pixabay.com
Soluția în fața fenomenului de bullying existent în școli nu este înființarea unui nou grup de lucru la nivelul unității de învățământ, pentru că astfel de comisii sunt deja stipulate în regulamente, arată Consiliul Național al Elevilor (CNE) într-un comunicat emis marți. Organizația cere Ministerului Educației “să își asume în mod public prioritizarea sănătății mintale și a stării de bine a elevilor în spațiul școlar”.

CNE ia poziție după cazurile recente de violență școlară, din București și Timișoara, afirmând că acestea nu sunt izolate: “conform datelor Organizației Mondiale a Sănătății, România a fost clasată pe locul 3 în ceea ce privește bullyingul, în cadrul unui studiu la care au participat 42 de state”. 

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat, la sfârșitul săptămânii trecute, că până la 13 septembrie, la începerea anului şcolar 2021-2021, se vor constitui grupuri de acţiune anti-bullying în orice şcoală.

Comunicatul CNE, integral:

Epidemia de violență din școlile noastre 

În ultima săptămână, au ieșit la iveală mai multe cazuri grave de violență școlară. Primul a avut loc în municipiul București, unde un elev de clasa a VI-a s-a aruncat de la etajul I al școlii, fiind batjocorit de colegii săi de clasă până în ultimul moment. Cel de-al doilea caz a avut loc în Timișoara, acolo unde o elevă de 15 ani cu cerințe educaționale speciale a fost agresată verbal și fizic de către două colege de clasă, sub privirile amuzate ale celor care au filmat întregul eveniment. 

Aceste evenimente nu sunt, însă, izolate. Un studiu recent realizat de organizația World Vision România arată faptul că 71% dintre elevi au fost martori sau victime ale violenței fie în drumul spre școală, fie în timpul pauzelor sau chiar în timpul orelor de curs. Mai mult, conform datelor Organizației Mondiale a Sănătății, România a fost clasată pe locul 3 în ceea ce privește bullyingul, în cadrul unui studiu la care au participat 42 de state. 

Majoritatea cadrelor didactice nu sunt pregătite, din punct de vedere psihopedagogic, pentru a depista violența școlară în formele ei precoce, înainte de a deveni un fenomen acutizat la nivelul colectivului clasei/al unității de învățământ. 

Consiliul Național al Elevilor dezaprobă profund atitudinea Ministerului Educației în raport cu această problemă ce crește de la o zi la alta. Considerăm că soluția în fața unui astfel de fenomen nu este înființarea unui grup de lucru anti-bullying la nivelul unității de învățământ (conform art. 71, alin. (2), pct. e) din ROFUIP, există deja o comisie permanentă la nivelul fiecărei unități de învățământ, responsabilă de combaterea violenței), ci formarea cadrelor didactice pentru a depista cazurile de violență școlară în forma lor precoce și instruirea consilierilor școlari pentru a putea realiza un management de caz eficient în ceea ce privește reabilitarea agresorului și a victimei, atunci când cazurile nu sunt extrem de grave. 

Astfel, solicităm Ministerului Educației să își asume în mod public prioritizarea sănătății mintale și a stării de bine a elevilor în spațiul școlar, astfel încât să se asigure în fiecare unitate de învățământ din România un mediu propice învățării și dezvoltării armonioase a elevilor. 

„Soluția Ministerului Educației în fața problemei violenței școlare, de a îngropa unitățile de învățământ în noi comitete, comiții și grupuri de lucru, nu poate avea, din păcate, sorți de izbândă. La nivelul fiecărei școli există deja o comisie responsabilă de combaterea violenței, însă, de cele mai multe ori, membrii acesteia nu își iau în serios atribuțiile, fie pentru că nu au competențele necesare, fie pentru că nu consideră violența școlară a fi un fenomen grav, ce necesită a fi abordat, în țara în care 20% dintre părinți consideră că bătaia reprezintă un mijloc de educație. E de datoria Ministerului Educației să își asume și de datoria fiecărui director să implementeze în mod real politici pentru creșterea siguranței în școală și pentru cultivarea stării de bine a fiecărui elev, prin crearea de spații sigure pentru învățare.”, a declarat Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor.”

Citește și:
Cîmpeanu: Grupurile de acțiune anti-bullying, constituite până la 13 septembrie în orice școală
UPDATE VIDEO Caz grav de bullying într-o școală din Timiș. O adolescentă cu nevoi speciale, batjocorită de două colege care o trag de păr, o imobilizează și o lovesc. Poliția a deschis dosar penal. Cîmpeanu: Corpul de control al inspectorului general de Timiș este în școală / Directorul a fost demis
Ministrul Educației a trimis corpul de control la Școala Bacovia, unde un elev s-a aruncat pe geam: Bullying-ul se petrecea de mult timp acolo… și totuși nimic nu se întâmpla – VIDEO

7 comments
  1. pai discriminarea si excluderea incep de la director. Noi avem o agramata director, pe care ismb inca o tine director, desi a sanctionat-o cncd-ul. Asa inspectori-asa directori.

  2. Așa trebuie daca nu se mai poate lua nici o măsură contra elevilor iar părinții trebuie sa invete ce înseamnă respectul și apoi să-și învețe și odraslele același lucru…respectul față de profesor și de ceilalti

  3. Solutia este simpla. Educatia in familie. Lipsa celor sapte ani de acasa isi arata coltii.
    Nu este de mirare ca unii copii ii agreseaza pe altii. Asta invata din familie – sa dispretuiasca pe cei mai slabi, mai saraci…
    Cu niste parinti care ii dispretuiesc pe dascali, nu e de mirare ca odraslele isi dispretuiesc colegii.

  4. Tine de educația de acasă. !!! Cei 7 ani.
    Iar in ceea ce privește scoala , nu sunt pârghii pentru sancționarea părintelui si elevului exact cum sunt în școlile de afară, dacă asta ne dorim. Părinții sunt amendați. !!! Noi când o sa luăm măsuri. ????? Doar cu avertismente și povesti nu merge.!!!

  5. „Grupuri de acțiune anti-bullying”; după nume, înțeleg că se va lupta cu bullying din școli cu aceleași arme. Înțelept…

  6. Modulul pedagogic nu e bun, trebuie un master si trei doctorate, ca sa rada de tine niste mucosi mai cu spor. Solutia CNE e ca profesorii sa „constientizeze”. Or sa faca meditatie transcendentala ca sa constientizeze gravitatea.

  7. Deja exista 2 comisii ce au legatura cu bullyingul si discriminarea. La ce ajuta sa-i tipi in ureche unui surd care nu aude??? E nevoie de comsilieri la fiecare scoala, omul, efectiv omul care sa vorbeasca cu elevul cand se cearta cu iubita, cu tatal, ca sa nu ajunga sa se arunce de la etaj. E nevoie ca acest psiholog sa mentina o relatie stransa cu DGASPC-ul si departamentul de protectie sociala local, cu parintii. Si cu Politia si autoritatile. Asa, cu N comisii, noi vorbim, apa trece, pietrele tot raman.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorul de informatică Adrian Panaete: Tot ce facem la olimpiade facem din pasiune, voluntar, fără beneficii materiale, cu gândul la niște copii excepționali pe care îi admirăm și îi respectăm

„Olimpiadele școlare nu sunt despre beneficii, ci despre devotament și respect pentru elevii excepționali” – este mesajul ferm transmis de profesorul de informatică Adrian Panaete, după organizarea Olimpiadei Naționale de…
Vezi articolul

OFICIAL România are 302.173 copii și elevi defavorizați, dar Guvernul oferă câte 500 de lei doar pentru 260.000 dintre ei. Banii vin sub formă de „tichete educaționale” pentru haine și materiale școlare. Ordonanța de urgență a fost publicată în Monitorul Oficial

România are 302.173 copii și elevi defavorizați, potrivit Ministerului Educației, dar Guvernul a decis să ofere câte 500 de lei doar pentru 260.000 dintre ei, potrivit Ordonanței de Urgență a…
Vezi articolul

RANKING GLOBAL Cele mai bune universități din punct de vedere al capacității de angajare a absolvenților: Germania și Franța se numără printre țările cu cele mai multe instituții, după SUA și Marea Britanie / O singură universitate din Europa Centrală și de Est

Franța, Germania și China se numără, alături de Marea Britanie și SUA, printre țările cu cea mai puternică prezență într-un clasament internațional ce urmărește capacitatea de angajare a absolvenților, Global…
Vezi articolul

Performanța la clasă și în afara acesteia, premiată miercuri la Gala Merito. 12 profesori vor fi recompensați pentru profesionalism și inovare în educație / Mircea Miclea va vorbi în descrierea evenimentului – VIDEO

Un număr de 12 profesori vor fi premiați miercuri, 10 mai, în cadrul Galei Merito pentru profesionalism în educație. Premiile au drept scop recunoașterea performanței la clasă și în afara…
Vezi articolul

DOCUMENT Creșterea normei didactice, printre discuțiile neoficiale la nivelul coaliției de guvernare, semnalează un sindicat al profesorilor: Această amenințare trebuie tratată cu toată atenția cuvenită. Timpul de lucru efectiv al cadrelor didactice ajunge să depășească frecvent cele 40 de ore

Sindicatul Învățământ Preuniversitar (SIP) Hunedoara semnalează existența discuțiilor neoficiale la nivelul coaliției de guvernare cu privire la creșterea normei didactice. Conform sursei citate, această măsură este văzută ca o rezolvare…
Vezi articolul