SONDAJ În ce a constat holocaustul în România? 35% dintre respondenți nu știu sau nu răspund la întrebare

[jp_post_view]
Cimitir evreiesc / Foto: Institutul Național pentru Studierea Holocaustului din România Ellie Wiesel
Un sondaj realizat de institutul Avangarde pentru Institutul Național de Studiere a Holocaustului „Elie Wiesel” arată gradul de cunoaștere a problemei în România, dar și atitudinea românilor față de vecinătatea cu persoane aparținând minorităților sexuale sau etnice.

Sondajul a fost realizat în perioada 28 aprilie – 7 mai 2021, prin metoda CATI (interviuri telefonice), pe un eșantion reprezentativ de 900 de subiecție.

La întrebarea ”când auziți termenul HOLOCAUST, la ce vă gândiți?”, 41% dintre respondenți au răspuns ”Exterminarea evreilor în perioada celui de-al doilea Război Mondial”, 15% – ”Lagăre de concentrare nazistă”, 11% – ”Deportări în masă”. De remarcat că 25% dintre respondenți au ales varianta ”Nu știu / nu răspund”.

Citește articolul integral pe G4Media.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Peste 20% din elevii din ciclul primar, din mediul rural, fac învățământ simultan, adică ore cu elevi din alte clase, mai mari sau mai mici, potrivit datelor Ministerului Educației / Peste 100.000 de elevi din toată țara învață în regim simultan, în acest an școlar

Peste 100.000 de elevi învață în regim simultan, în anul școlar 2023-2024, potrivit datelor Ministerului Educației, transmise la solicitarea Edupedu.ro. Concret, este vorba despre 102.153 de elevi de clasele primare…
Vezi articolul

Studiu de percepție pe bursele școlare, publicat de Ministerul Educației la câteva luni de la finalizare, după ce decizia de tăiere a burselor de merit și reziliență a fost deja anunțată / Cercetătorii propun revizuirea tipologiei burselor și a criteriilor de acordare, digitalizarea procesului de colectare a datelor și arată că motivația școlară și prezența la ore sunt îmbunătățite

Revizuirea tipologiei burselor și a criteriilor de acordare , digitalizarea procesului de acordare a burselor dar și activități de sprijin și informare pentru profesori și părinți pentru a înțelege metodologia…
Vezi articolul
Principalii indicatori pentru Educația din România

Mihaela Nabăr, director World Vision România: Avem o Românie a mai multor Românii. În mediul rural, accesul la educaţie nu este acelaşi ca în oraşe, iar abandonul şcolar este, în unele cazuri, de cinci ori mai mare comparativ cu mediul urban

Directorul World Vision România Mihaela Loredana Nabăr, care deţine şi funcţia de consilier onorific al ministrului Educaţiei, afirmă că echitatea în sistemul de învăţământ este o prioritate. Aceasta este de…
Vezi articolul