Sondaj Salvați Copiii: 96% dintre testele pe bază de salivă pentru elevi au fost administrate acasă / Din clasa mea știu 3 elevi care chiar au făcut testul, restul au zis că au ieșit negativ, dar nu l-au făcut – elev

1.965 de vizualizări
Foto: Salvați Copiii
96% dintre elevii participanți la un sondaj al Salvați Copiii România afirmă că testarea are loc acasă, nu la școală, după cum arată datele unui sondaj online realizat de Salvați Copiii, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. În ceea ce privește durata procesului de testare, durata cel mai frecvent indicată la nivelul întregului eșantion a fost de 5 minute, în timp ce elevii care se testează la școală indică o durată medie de 17 minute a procesului de testare, conform datelor colectate.

În legătură cu includerea de instrucțiuni cu privire la aplicare, nu a existat o procedură unitară, unii elevi afirmând că au primit și instrucțiuni alături de kit-urile de testare, în timp ce alții au semnalat în mod expres absența oricăror instrucțiuni scrise, se mai arată în comunicat.

  • Studiul a fost făcut prin consultare rapidă, prin culegerea online a datelor, cu sprijinul Consiliului Național al Elevilor. Grupurile țintă au fost formate din elevi din învățământul primar, gimnazial, liceal și profesional, pe baza unui eșantion neprobabilistic, format din 4.932 de elevi. Datele au fost culese în perioada 6 – 13 decembrie.

Din răspunsurile primite de la elevi, testele au fost ambalate individual (48% dintre răspunsuri) sau câte două. Deși, în cele mai multe cazuri, profesorii au fost cei care s-au ocupat de ambalare, au existat și situații în care aceasta s-a realizat cu ajutorul elevilor sau exclusiv de către elevi.

Unul dintre elevi a spus că unii colegi nu și-au făcut testul: ”Din clasa mea știu 3 elevi care chiar au făcut testul, restul au zis că au ieșit negativ, dar nu l-au făcut”.

Iată și celelalte date ale anchetei Salvați Copiii:
  • Majoritatea elevilor (aproape 82%) consideră că utilizarea testelor pe bază de salivă este foarte simplă sau simplă, în timp ce doar 1,6% dintre răspunsuri indică un grad ridicat de dificultate.
  • Peste jumătate dintre respondenți (56,7%) consideră că testarea pe bază de salivă poate contribui la creșterea gradului de siguranță sanitară în școli, în timp ce aproape 14% nu au putut aprecia, la momentul completării chestionarului, dacă impactul va fi unul bun.
  • Din opiniile primite de la elevii care nu cred că aceste teste pot contribui la creșterea gradului de siguranță, principalele motive de neîncredere care rezultă țin de: relevanța limitată a testării pe bază de salivă (mai ales eventualele rezultate fals negative), modul de ambalare și distribuire și onestitatea în procesul de testare și transmitere a rezultatelor testării.
  • Mai puțin de un sfert dintre elevi a afirmat că, într-o eventuală situație de refuz al testării sau comunicării rezultatelor, s-ar putea confrunta cu presiuni din partea cadrelor didactice (20,1%) sau a colegilor (3,6%). Pentru 28% dintre respondenți, există convingerea că un astfel de refuz nu ar atrage nicio consecință, în timp ce 45,1% spun că nu știu care ar putea fi consecințele.
Informații de context:

Amintim că sindicatele din Educație au cerut, ieri, ministrului Educației ca testele de salivă să fie livrate unităților de învățământ deja ambalate, fie individual, fie cel mult două teste.

Luni seara, prim-ministrul României a solicitat Corpului de Control al Guvernului să demareze o acțiune în privința achizițiilor de teste de salivă la Oficiul National pentru Achiziții Centralizate și Inspectoratul General pentru Situații de Urgență.

Ieri, ministrul Educației a declarat că insistă pe „nevoia de testare de două ori pe săptămână”. Reprezentanți ai elevilor au protestat marți în fața Ministerului Educației din cauza întârzierilor testelor de salivă.

Testarea elevilor nu se mai face luni și joi săptămâna aceasta, ci marți și vineri din cauza întârzierii livrărilor de teste pe bază de salivă, a anunțat duminică seara, săptămâna trecută, Ministerul Educației, într-o precizare comună cu Grupul de Comunicare Strategică.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Părintele are un rol fundamental în educarea copilului, spune președintele Colegiului Psihologilor din România: Trebuie să impună reguli, astfel încât copilul să acceseze și aspectele legate de învățare, și de joacă, dar și anumite responsabilități

„În ultima perioadă, am observat că această latură a educației copilului este pasată de la părinte către școală”, spune Edmond Cracsner, președintele Colegiului Psihologilor din România, la emisiunea „Profesor și…
Vezi articolul

Anisie: Cum se va desfășura o oră? Fiecare unitate de învățământ va stabili orarul, copiii vor fi programați să vină la școală astfel încât să nu se întâlnească prea mulți. Pauzele vor fi decalate / Profesorii trebuie să îi supravegheze tot timpul

Fiecare unitate de învățământ va stabili orarul, la fel ca până acum, copiii vor fi programați să vină la școală astfel încât să nu se întâlnească prea mulți, iar pauzele…
Vezi articolul

Decanul Facultății de Litere din București, apel la vot către studenți: Suntem în fața unei opțiuni dramatice: ori-ori. România va rămâne un stat ce recunoaște valorile UE sau nu există decât o singură altă direcţie: Rusia

„Încetaţi să vă omorâţi speranţele cetăţeneşti, dispreţuind votul. (…) Daţi-vă o şansă. Ieşiţi la vot!”, este îndemnul decanului Facultății de Litere, Emil Ionescu, de la Universitatea din București. Profesorul a…
Vezi articolul

Ministerul Educației nu a scos încă la licitație, la doi ani de la lansare, Catalogul electronic, proiect pe fonduri europene în valoare de 49 milioane euro. Cîmpeanu: Este un semnal de alarmă major pentru sumele pe care le avem la dispoziție prin PNRR

Catalogul electronic reprezintă „un alt proiect pe care n-am avut capacitatea să-l gestionăm cum se cuvine” și lucrul acesta „este un semnal de alarmă major pentru sumele pe care le…
Vezi articolul