Sorin Cîmpeanu: Media semestrială nu a folosit niciodată cu adevărat. A fost doar un factor de stres pentru elevi

[jp_post_view]
Foto: Alex Micsik – Agerpres Foto
„Mediile semestriale nu am avut niciodată o relevanță adevărată. Mediile semestriale au făcut parte din acea goană după note, care este extrem de dăunătoare, goana după note din ce în ce mai mai puțin relevante”, a declarat ministrul Educației, la B1TV, când a fost întrebat cum s-a ajuns la eliminarea mediilor semestriale.

Amintim că Sorin Cîmpeanu a anunțat astăzi în cadrul unei conferințe de presă că „se renunță la mediile semestriale, se renunță la obligativitatea susținerii tezelor semestriale”, și că „va fi necesară o singură medie generală la finalul anului școlar”. Mai multe detalii aici.

  • Astăzi a avut loc ședința Comitetului pentru Dialog Social în care este prezentat de către Ministerul Educației conținutul noului Regulament de funcționare și organizare a institutțiilor de învățământ din preuniversitar (ROFUIP).

Moderatoare: Există, de asemenea, o modificare în ceea ce privește mediile. Nu vor mai fi medii semestriale. Cum s-a ajuns la concluzia eliminării acestor medii semestriale?

Sorin Cîmpeanu: Mediile semestriale nu am avut niciodată o relevanță adevărată. Mediile semestriale au făcut parte din acea goană după note, care este extrem de dăunătoare, goana după note din ce în ce mai mai puțin relevante. Media semestrială nu a folosit niciodată cu adevărat. Media semestrială a fost doar un factor de stres pentru elevi. Atâta vreme cât profesorul trebuie să aibă libertatea unei evaluări ritmice pe parcursul întregului an școlar, evaluare care să fie adaptată procesului de predare, fiecare profesor știe că disciplina sa este construită pe unități de învățare, știe cel mai bine cum și când trebuie să evalueze. Și atunci Ministerul Educației, în consultare cu partenerii de dialog social, și chiar astăzi s-au validat aceste lucruri la nivelul Comisiei de Dialog Social, le-am și anunțat public. A rezultat că un număr de N + 3 note este suficient pe parcursul întregului an școlar, fără să existe alte constrângeri pentru profesori. Ministerul Educației așteaptă o singură medie generală, la finalul fiecărui an școlar.(…)”.

https://www.facebook.com/SorinMCimpeanu/videos/340650214887540

Edupedu.ro a publicat în ultimele zile cele mai importante modificări și completări apărute în documentul de lucru obținut. Acestea sunt:


6 comments
  1. Doamne ferește! Scoate tezele, 5 module…. o singură medie…. . Media de la sfârșitul anului școlar contează? Contează dacă eleviii acestei țări învață? Se pare că nu….dovada o reprezintă faptul că suntem pa locul I la mame minore, deci educație și România educată înseamnă muuuuuult sex. Deci bursele se dau în funcție de cât de mult sex fac elevii.
    Felicitări celor care au implementat proiectul România educată, arată genial!!!

  2. Cum nu se foloseau mediile semestriale? dar bursele dupa ce se dadeau? dar corigentele?
    Daca n-ar exista un principiu de evaluare s-ar mai obosi sa invete cineva?

  3. Stai jos! Nu ai înțeles nimic Cârpeanu!
    Ai 4 media pe primul semestru!

    Dar stai liniștit, oricum nu contează! Poți sa continui la fel, nu are nicio relevanță!
    Ești corigent la toate !

  4. Ca profesor de matematica ( 40 de ani) am fost foarte atent ca media semestriala a elevilor mei , pe o scara de la 1 la 10, sa reflecte nivelul real de cunostinte si competente corespunzator materiei parcurse in respectivul semestru. Mediile etapizate pe trimestre sau semestre erau utile ; erau folositoare pentru mentinerea atentiei si efortului in studiu in parcurgerea intregii materii ! Asa insa, elevul interesat fiind doar de media finala/generala, ar putea fi tentat sa invete sustinut doar spre finalul anului scolar sau, sa invete in primele module si sa le neglijeze pe ultimele.

    1. Nicu tu nu ne-ai folosit niciodată cu adevărat. Ai fost doar un factor de stres pentru noi, profesorii. Si totusi esti inca ministrul educatiei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cei patru copii din județul Bihor retrași de părinți de la școală în pandemie pentru a face homeschooling au mari lacune în achiziţiile şcolare și imaturitate psiho-emoţională, arată o evaluare psihologică oficială / Copiii învățau acasă cu părinții care au 8, respectiv 12 clase terminate

Cei patru copii ai unei familii din Bihor, retrași de la școală în pandemie pentru a fi educați acasă în sistem homeschooling, „prezintă un nivel de dezvoltare al gândirii cu…
Vezi articolul

Indicatorii de performanță pentru acordarea bonusurilor profesorilor vor fi finalizați până la sfârșitul lunii mai, spune ministrul Educației și Cercetării, Daniel David

Indicatorii pentru creșterea veniturilor cadrelor didactice performante vor fi gata la sfârșitul lunii mai, a afirmat ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, în cadrul conferinței de presă de vineri. Daniel David…
Vezi articolul

Rezultatele de la Evaluarea Națională de la clasa a VI-a 2022 au fost publicate. 1.200 de elevi care s-au transferat de la oraș, la sat, au avut performanțe mai slabe din cauza școlilor în care au ajuns, din mediul rural

Raportul privind Evaluarea Națională pentru Matematică și Științe, clasa a VI-a 2022, a fost publicat de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație. Documentul a urmărit performanțele unor elevi…
Vezi articolul