Cristian Hatu, președintele Centrului de Evaluare și Analize Educaționale, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că profesorii de fizică, chimie și matematică le spuneau că „nu le mai venea să intre la clasă. Aveau elevi-mobilă, vorbeau cu 2-3 elevi din clasă”. În urma aplicării metodelor de predare inductive „e o transformare uimitoare”, potrivit lui Cristian Hatu: „Toți sunt cu ochii la profesor”.
„Știți ce ne spuneau profesorii noștri și de fizică, și de chimie, și de matematică? Nu le mai venea să intre la clasă. Aveau elevi-mobilă, vorbeau cu 2-3 elevi din clasă, profesori care se străduiau, nu mai știau ce să facă. Se uitau elevii pe ceas sau pe telefon când se termină ora”, a spus acesta.
Diana Dumitrașcu, moderatoare: Dumneavoastră, la centru, făcând un program de training pentru profesori. Pe Fizică ați început.
Cristian Hatu: „Fizica altfel” am făcut. După aceea am făcut „Chimia altfel”, acum „Matematica altfel”. Aproape toți ne spun același lucru: e un miracol. Toți sunt cu ochii la profesor, vine pauza, nu mai ies în pauză. Discută în pauză cu colegi de la alte clase despre ce fac la ore. Vin acasă, povestesc părinților – e vorba de elevi în clasele a VII-a, a X-a. Și vin la ședință părinții și zic «dar ce se întâmplă, că nu au povestit de ani de zile?». Copiii aceștia ai noștri sunt la fel ca în alte țări. Și curiozitatea naturală școala face să dispară, când li se oferă niște contexte, ca ei să-și bată capul, cum să spun, ei înfloresc. E o transformare uimitoare. Deci, toate categoriile de profesori au spus același lucru: «e un miracol! Ce se întâmplă când folosim metode de tipul acesta inductive?». Și asta înseamnă calitatea educației. În toate țările, astfel de de abordări au condus la creșterea rezultatelor la PISA sau TIMSS. E simplu.