Structurile următorilor patru ani școlari, până în 2027-2028 inclusiv – publicate de Ministerul Educației din Portugalia, după consultări publice: În educație, stabilitatea și predictibilitatea pentru școli și familii sunt esențiale

5.833 de vizualizări
Foto: © Cosmin Constantin Sava | Dreamstime.com
Structurile următorilor patru ani școlari, până în anul școlar 2027-2028 inclusiv, au fost publicate de Ministerul Educației din Portugalia, după consultările publice din această vară. Calendarele prevăzute de ordinul de ministru 8.368/2024 au apărut în Monitorul Oficial portughez (Diario da Republica) pe 25 iulie.
  • Calendarele au fost puse în consultare publică pe 6 iunie, timp de 10 zile, iar în elaborarea lor Ministerul Educației din Portugalia susține că s-a consultat cu Consiliul Școlilor și cu două asociații reprezentative la nivel național ale directorilor și altor manageri de școli.

„Educația este o axă strategică pentru competitivitatea și dezvoltarea țării și reprezintă o prioritate a acțiunii guvernamentale, în care stabilitatea și predictibilitatea în ceea ce privește organizarea și administrarea școlilor sunt condiții esențiale pentru promovarea calității învățării și a bunăstării elevilor și a comunității educaționale într-un mediu educațional de încredere, contribuind la asigurarea condițiilor adecvate pentru ca școlile și agenții educaționali să își îndeplinească misiunea”, se arată în preambulul din ordinul de ministru al Educației din Portugalia.

Iar în motivare continuă: „În scopul garantării predictibilității pentru școli și familii, prezentul ordin stabilește un calendar școlar inovator pentru următorii patru ani școlari, din 2024-2025 până în 2027-2028, stabilind normele de funcționare a activităților educaționale și didactice, respectiv începutul, sfârșitul și perioadele de întrerupere ale acestora”.

Anul școlar este organizat în trimestre în Portugalia, după cum se arată în ordinul de ministru citat, care poate fi descărcat mai jos din articol. Potrivit actului normativ, școlile pot «adopta o organizare bianuală a anului școlar», cu condiția ca respectivul calendar să fie coordonat cu «consiliul municipal [din care face parte școala] și cu celelalte școli din municipalitate».

De exemplu, primul trimestru al anului școlar 2024-2025 din Portugalia se desfășoară între 12-16 septembrie și 17 decembrie. Al doilea trimestru începe la 6 ianuarie și se încheie la 4 aprilie anul viitor, iar al treilea trimestru începe pe 22 aprilie și se încheie pe 6 iunie pentru clasele a IX-a, a XI-a și a XII-a, pe 13 – pentru clasele a V-a, a VI-a, a VII-a, a VIII-a și a X-a și la 27 iunie pentru învățământul preșcolar și ciclul I al învățământului primar.

DOCUMENT DESCARCĂ Ordinul de ministru al Educației din Portugalia 8.368/2024:

Foto: © Cosmin Constantin Sava | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Structura anului școlar din Franța, publicată de Ministerul Educației de la Paris pentru următorii 3 ani. Predictibilitatea în învățământ – o tradiție în Hexagon
Școala să înceapă mai târziu în Italia, în octombrie, din cauza căldurii excesive, au propus mai multe asociații de profesori și sindicate care au cerut sfatul specialiștilor în pediatrie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației, răspuns la sindicate despre decontarea navetei profesorilor: Asigurarea fondurilor este în sarcina autorităților publice locale. Școlile au obligația să ceară banii de transport în bugetele locale

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a transmis un răspuns oficial sindicatelor din învățământ prin care susține că decontarea cheltuielilor de transport pentru cadrele didactice și personalul auxiliar rămâne în responsabilitatea…
Vezi articolul

Directoarea Andreia Bodea: În rural, dacă ai crescut norma didactică, s-ar putea să înceapă să plece și puținii care mai sunt. Acolo, profesorii au trei ore într-o școală într-un sat, cinci ore într-o școală în alt sat

Andreia Bodea, directoarea Colegiului Național I. L. Caragiale din București, a explicat, pentru TVR Info, ce ar însemna creșterea normei didactice pentru profesorii care predau în școlile din mediul rural.…
Vezi articolul

Serie de evenimente susținută de APRIL

Lapte și Carte 2024. Dezbatere regională, la Iași, despre viitorul programului de lapte în școli, miercuri, 20 martie

Reprezentanți ai autorităților locale, județene și ai inspectoratelor școlare, directori de unități de învățământ, reprezentanți ai patronatului producătorilor și distribuitorilor de lapte, elevi, profesori, părinți – cu toții vor participa,…
Vezi articolul

Ligia Deca despre prăbușirea peretelui internatului din Odorheiul Secuiesc: Nu am date despre situația clădirii. Autoritățile locale pot aplica pentru fonduri pentru consolidarea clădirilor. Așa ceva nu trebuie să se mai întâmple

Ministra Educației a spus despre situația de la Odorheiul Secuiesc, unde peretele unui cămin de liceu s-a prăbușit luni după amiază peste 4 copii:, iar un copil a murit. ”Nu…
Vezi articolul

Director în Poliţia Română, mesaje alarmiste către studenţi: În mediul online nimic nu mai e gratuit. Totul se reduce la bani, fie că vorbim de furt de date, de fraude, de spionaj şi chiar de atacuri bine direcţionate împotriva unor companii

Declaraţii alarmiste ale directorului Institutului de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române (IGPR), Sorin Stănică. Acesta le-a spus studenţilor de la SNSPA, potrivit declaraţiilor…
Vezi articolul