Studiu: Cum se raportează la România studenții care învață în afara țării / Cei mai mulți spun că vor să revină / Calitățile principale menționate, sub influența anilor de criză: reziliență și adaptabilitate

[jp_post_view]
locuri în cămine - Studenția online
Foto: Pexels.com
Marea majoritate a studenților care au participat la un sondaj internațional, adică mai bine de două treimi, și-au exprimat interesul de a se întoarce în țară și de a contribui la dezvoltarea acesteia pe viitor, arată un studiu realizat de compania de consultanță Roland Berger, transmis G4Media.

Autorii studiului, care cuprinde două perspective (viziunea managerilor și viziunea studenților), spun că au intervievat 300 de executivi de mari companii din România și peste 300 de studenți români care studiază în 14 țări din Europa și Statele Unite. Cele 14 țări sunt Austria, Belgia, Danemarca, Germania, Franța, Irlanda, Italia, Olanda, Portugalia, Spania, Suedia, Elveția, Marea Britanie și Statele Unite. Obiectivul este ilustrarea economiei României, la orizontul anului 2030, prin prisma viitorilor executivi; pe autori i-a interesat și felul în care este văzută evoluția economică a țării de către cei care conduc companii puternice în România, în acest moment.

În ceea ce îi privește pe tineri, întrebați dacă vor să se implice în mediul de afaceri românesc, în calitate de angajați, antreprenori sau preluând orice alte roluri, 68% dintre participanți au răspuns afirmativ (35% optând pentru „categoric da” și 33% cu „da moderat”). 30% dintre participanți au spus că nu sunt siguri și doar 3% sunt convinși că nu vor să aibă de-a face cu mediul de afaceri local.

Citește articolul complet pe G4Media.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Poveștile elevilor care nu au participat la Evaluarea Națională și Bacalaureat. Ciprian Fartușnic: Dacă tu nu crezi într-un copil, e profeția care se auto-împlinește, nici copilul nu va crede în el. Școlile nu au știut cum să se raporteze la aceste cazuri

„Fiecare caz de risc, de neparticipare este o poveste în sine și merită înțeleasă de cei din jurul copilului care pot să facă ceva. Școlile nu au știut cum să…
Vezi articolul

Școlile care vor vrea să depună proiecte pentru reducerea abandonului școlar în runda a II-a vor putea primi bani mai mulți decât cele 1.409 care s-au calificat în PNRAS în prima etapă. Suma maximă crește cu 50% în ghidul publicat în consultare, fără nicio explicație de la Ministerul Educației

Unitățile de învățământ ar putea să primească granturi de până la 300.000 de euro, pentru reducerea abandonului școlar, potrivit Ghidului Solicitantului – Schema de Granturi (runda II), document pus în…
Vezi articolul

Elevii de la școlile private și confesionale ar trebui să primească și ei burse de merit pentru premiile luate la concursurile naționale școlare, potrivit interpretării deciziei Curții Constituționale de către Ministerul Educației și Cercetării

Decizia Curții Constituționale prin care elevii din școlile private trebuie să primească burse de excelență olimpică, la fel ca cei din școlile de stat, s-ar putea aplica și asupra componentei…
Vezi articolul

Fostul președinte al Consiliului de etică universitară este păstrat pentru încă 4 ani în CEMU chiar de Ministerul Educației, care constata în vară că a fost angajat titular la două facultăți simultan, lucru ilegal. Trei din cei cinci noi membri provin de la Universitatea Politehnica București

Noua componență a Consiliului de Etică și Management Universitar (CEMU), organism consultativ al Ministerului Educației care verifică respectarea eticii în universități, a fost publicată în Monitorul Oficial. Ciprian Ion Preda,…
Vezi articolul