Studiul matematicii în școală trebuie să integreze mai rapid tehnologiile digitale, pentru a putea asigura competențele de care copiii vor avea nevoie pe viitor – raport britanic

1.503 vizualizări
Foto: © Sureeporn Teerasatean | Dreamstime.com
Matematica este un domeniu rămas în spatele multor altora când vine vorba despre adaptare la noile tehnologii și la includerea acestora în predare, fapt pentru care este nevoie ca studiul acestei materii să integreze mai rapid tehnologii digitale, afirmă un grup de experți în domeniu, de la Institutul pentru Educație al University College London, într-un document strategic prezentat luna aceasta. Documentul lansează șase recomandări în acest sens.

Raportul lor face parte dintr-un program ce urmărește să se asigure că matematica predată în școlile britanice este potrivită cu nevoile de dezvoltare a competențelor în domeniul matematicii, statisticii și datelor pe care elevii de astăzi le vor avea pe viitor. 

Autorii susțin că, în timp ce avansurile tehnologice rapide, în special în domeniul inteligenței artificiale, capătă o greutate tot mai mare în întreaga societate, predarea matematicii se află într-un moment de răscruce, în condițiile în care acest domeniu a rămas în urma altora în ceea ce privește adoptarea tehnologiilor digitale în activitățile de predare. Lucru care nu trebuie să se producă oricum, ci profesorii trebuie să știe care sunt instrumentele cele mai potrivite, în funcție de obiectivele educaționale.

Cele șase recomandări generale ale autorilor, destinate decidenților în domeniu din Marea Britanie:

  1. Să fie produse tehnologii digitale specifice matematicii, care să fie accesibile ușor în sistemul general de învățământ
  2. Cercetarea și dezvoltarea acestor tehnologii specifice predării matematice să se desfășoare continuu.
  3. Toți profesorii de matematică să se implice în activități de dezvoltare profesională legate te folosirea tehnologiilor digitale
  4. Stabilirea unor mecanisme care să încurajeze adaptarea acestor instrumente și măsuri de responsabilizare – de la evaluări la curriculumul național și la curriculumul programelor de formare a profesorilor
  5. Sprijin pentru școli, așa încât să-și întărească infrastructura tehnologică și să primească instrumente digitale și aplicații
  6. Să fie sprijinit un mediu de lucru cu acces la tehnologii digitale și resurse didactice de calitate

Foto: © Sureeporn Teerasatean | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Aș începe reforma Educației de la sistemul de evaluare. Evaluarea are efect de backwash: ce nu se evaluează, nu se învață, iar ce se evaluează, se învață, spune Șerban Iosifescu / Evaluarea are potențial de a influența ce se întâmplă în curriculum și în pregătirea profesorului

Evaluarea în domeniul educației ar trebui să fie independentă, a declarat Șerban Iosifescu, expert în educație și fost președinte al Agenției Române de Asigurare a calității în școli (ARACIP), în…
Vezi articolul

Pilotarea testării standardizate trebuia să evalueze competențele elevilor la finalul anului școlar 2021-2022. Ministerul și partenerul Brio prezintă acum obiective complet diferite de cele din ordinul de ministru și din protocolul de parteneriat

Partenerii din programul de testare standardizată prin care trebuia să fie evaluat nivelul de competențe al elevilor din România declară, la 3 luni de la desfășurarea programului, cu totul alte…
Vezi articolul

De ce nu mai vor copiii să revină în clase, după aproape doi ani de școală online? Aura Stănculescu, psihopedagog: Notele au fost mari, paradoxal, pentru că au fost obținute mai mult pe lucrări pe care le puteau face mai bine acasă în toate felurile și de către oricine

Școala online i-a făcut pe mulți dintre elevi să nu își mai dorească revenirea fizică la ore. Directorul Centrului Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională, Aura Stănculescu a precizat…
Vezi articolul