Sub 20% dintre infectările înregistrate în rândul elevilor și profesorilor din Belgia s-au petrecut în școală – studiu

[jp_post_view]
Foto: © Mariavonotna – Dreamstime.com
Mai puțin de una din cinci infecții cu noul coronavirus identificate în rândul copiilor și profesorilor s-a petrecut în mediul școlar, în Belgia, potrivit unui nou studiu realizat de institutul de sănătate publică din această țară, Sciensano, citat de The Brussels Times. Potrivit virusologului Steven Van Gucht, care a prezentat studiul la sfârșitul săptămânii trecute, “numărul de infectări în școli crește doar după ce numărul cazurilor în comunitatea largă începe să crească.”

Același expert a mai spus că rezultatele studiului arată că “școlile nu sunt precursoare sau motoare ale evoluției epidemice, ci mai degrabă efecte”.

Studiul, realizat pe baza infectărilor înregistrate în perioada 1 septembrie-13 decembrie 2020 și colectate de centrele de specialitate din Belgia,, arată că larga majoritate a infectărilor (peste 80%) înregistrate în rândul elevilor au avut loc în afara școlii, iar restul s-au petrecut probabil în mediu școlar. Profesorii și alți angajați ai școlilor “cel mai probabil au fost infectați de către colegi și, într-o mult mai mică măsură, de către elevi, între septembrie și începutul vacanței de toamnă”.

Van Gucht a arătat că numărul de infectări asociate școlii se încadrează în media de cazuri înregistrate la nivelul întregii societăți, existând însă diferențe în funcție de vârsta elevilor:

La începutul celui de-al doilea val al epidemiei, s-a văzut mai întâi o creștere a numărului de infectări în rândul adolescenților de 16-18 ani și al adulților tineri (19-25 de ani), după care infectările au început să crească în rândul populației mature și doar la final în rândul copiilor de sub 12 ani.

Chiar și după ce a fost atins vârful evoluției epidemice, rata de infectare în rândul copiilor de sub 16 ani a rămas sub nivelul înregistrat la nivelul întregii populații. 

Pe de altă parte, în cazul tinerilor de peste 16 ani virusul se comportă ca în cazul adulților și joacă un rol important în evoluția epidemică, a arătat Van Gucht.

Potrivit Sciensano, studiul ar dovedi din nou că școlile trebuie să rămână deschise cât se poate de mult, iar Van Gucht a afirmat că “educația este o prioritate a societății și nu există lucruri cu zero riscuri, dar ar trebui să fie posibil ca școlile să devină un mediu relativ sigur, dacă se iau măsurile adecvate”.

Foto: © Mariavonotna – Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. Luați in calcul o echivalare sau o pondere mai mare a mediilor pt
    a i sprijini si pe cei care au învățat 3 ani,dar anul acesta nu au avut poate net sau i a murit cineva prin spital sau poate a stat bolnav.
    Prin examen sau prin vechea metoda de calcul a notei de intrare la liceu ,ii favorizați doar pe cei care au avut bani de meditații anul acesta,e clar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Încheierea mediilor pentru clasele a XII-a a fost prelungită până pe 9 iunie, la fel ca înscrierea pentru Bacalaureat, anunță Ministerul Educației în contextul grevei generale care continuă în școli

Ministerul Educației a transmis marți că a fost publicat în Monitorul Oficial ordinul de ministru care prelungește termenul de încheiere a mediilor pentru elevii din clasele din anii terminali, care…
Vezi articolul

Premierul Marcel Ciolacu așteaptă de la Ligia Deca o evaluare a proiectelor prioritare de cămine la nivel național / Cererea vine după incendiul dintr-un cămin al Universității Politehnica din București

Prim-ministrul Marcel Ciolacu i-a cerut ministrei Educației „o evaluare a proiectelor prioritare de cămine la nivel național”, înaintea ședinței de Guvern. Premierul Ciolacu a făcut trimitere la vizita sa de…
Vezi articolul

Trebuie să fim la școală și noi și copiii, dar trebuie să luăm măsuri cât se poate de ferme, fără să conteze costuri, sau cheltuieli – Pavel Lazarov, directorul Liceului Teoretic „Tudor Vladimirescu”, București: De ce nu facem absolut nimic pentru a susține învățământul în școală?

„De ce nu facem absolut nimic pentru a susține învățământul în școală prin măsuri absolute?”, este întrebarea pe care a adresat-o Pavel Lazarov, directorul Liceului Teoretic „Tudor Vladimirescu” din București,…
Vezi articolul

Programul masă în școli să fie extins până acolo încât „să poată să acopere întreg teritoriul național”, spune premierul. Ministrul Educației: Din septembrie, 900 de mii de elevi ar trebui să aibă o masă la școală

Premierul Nicolae Ciucă a declarat la începutul ședinței de Guvern că programul „Masă în școli” ar trebui să fie extins, astfel încât „să poată să acopere întreg teritoriul național”: „Eu…
Vezi articolul