Subiecte Biologie – Anatomie și fiziologie umană, simulare BAC 2025

[jp_post_view]
Subiecte simulare BAC 2025 Biologie Edupedu / Foto: captură document
Elevii de clasa a XII-a au dat miercuri, 26 martie, simularea probei la alegere a profilului și specializării. Timpul de redactare a subiectelor pentru fiecare probă scrisă a fost de 180 de minute și s-a calculat imediat după distribuirea, către candidați, a subiectelor. Vezi mai jos ce au primit elevii care au ales disciplina Biologie – Anatomie și fiziologie umană.

La Subiectul III, elevii au avut să demonstreze înțelegerea modului în care organismul uman realizează funcțiile de relație, implicând sistemele nervos, endocrin, muscular și osos.

Mai întâi, li s-a cerut să caracterizeze o disfuncție endocrină, precizând numele acesteia, o cauză posibilă și o caracteristică specifică a disfuncției alese. În a doua parte, elevii a trebuit să formuleze un argument care să susțină afirmația că sistemul muscular are un rol important în realizarea funcțiilor de relație ale organismului uman.

  • În ultima cerință, elevii a trebuit să redacteze un minieseu științific intitulat „Segmentele unui analizator și rolul lor”. Pentru acest minieseu, ei au avut să enumere șase noțiuni specifice temei și să construiască un text coerent din maximum trei-patru fraze, folosind corect și în corelație noțiunile menționate.

Publicăm subiectele pentru Anatomie și fiziologie umană – simulare BAC 2025:

Rezultatele de la simulare, pe 8 aprilie, nu vor fi făcute publice, dar vor fi comunicate prin profesorii elevilor. La simularea Evaluării Naționale 2025 pentru elevii de clasa a VIII-a, rezultatele urmează să fie comunicate pe 31 martie.

Calendar Simulare Bacalaureat 2025:
  • 24 martie 2025: ⁠Limba și literatura română – probă scrisă
  • 25 martie 2025: ⁠Proba obligatorie a profilului – probă scrisă
  • 26 martie 2025: Proba la alegere a profilului și specializării – probă scrisă
  • 27 martie 2025: Limba și literatura maternă – probă scrisă
  • 8 aprilie 2025: Comunicarea rezultatelor

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Radu Gologan, despre testele grilă la examene: A introduce grilele în mod simplist, așa cum este prevăzut, creează mari probleme

„Atragem atenția că a introduce grilele în mod simplist, așa cum este prevăzut, creează mari probleme, inclusiv posibilități de fraudă, plus puține componente de verificat în cunoștințele copiilor”, a declarat…
Vezi articolul

Bacalaureatul la limba română înseamnă cinci opere. E o mare greșeală pentru că astfel se impune nivelul de lectură. Dacă pregătești elevi încă din clasa a IX-a, în funcție de subiectele de la BAC, este clar că elevul nu va citi niciodată nimic, spune profesorul de limba română Emil Munteanu

Profesorul de limba și literatura română, Emil Munteanu, de la Colegiul Naţional Iaşi spune că Bacalaureatul „înseamnă doar câteva opere, adică îl condamni pe elev în cel mai bun caz…
Vezi articolul

Dacă în ziua de astăzi un profesor mai dictează comentarii, ar trebui mâine să-și dea demisia, pentru că este un atentat la modul de a gândi al unui elev. Renunțăm la ceea ce are elevul cel mai bun în el, adică acea bucurie de a problematiza, de a discuta – profesorul Emil Munteanu, de la Colegiul Naţional Iaşi

Profesorul de limba și literatura română Emil Munteanu, de la Colegiul Naţional Iaşi, spune că un profesor care încă mai dictează comentarii elevilor la limba română „face un deserviciu elevilor…
Vezi articolul