Subiecte Evaluare Națională clasa a VI-a 2025 – Limba română. „Bunicul din lună” de Lavinia Braniște, unul dintre textele la prima vedere. Elevii au avut de motivat dacă întrebările unui copil sunt un semn al istețimii acestuia

107.520 de vizualizări
Foto: captură subiect
Elevii de clasa a VI-a au susținut marți, 27 mai, proba de Limbă și comunicare din cadrul Evaluării Naționale 2025. Durata alocată rezolvării este de 60 de minute pentru fiecare test administrat (EN VI). Miercuri, 28 mai, are loc proba de Matematică și Științe ale naturii.

UPDATE Ora 15: Ministerul Educației și Cercetării a publicat subiectele pe care le-au primit elevii la Limba română.

Subiect Limba română

Subiect Limba română pentru școlile și secțiile cu predare în limba maghiară

Candidații au avut de răspuns la 18 cerințe și testarea a avut două părți. La prima parte au fost două texte la prima vedere și întrebări pe baza lor. Partea a II-a presupune noțiuni de gramatică.

Iată subiectele primite de elevi la Limba română:

Rezultatele elevilor, potrivit metodologiei

Din acest an școlar, rezultatele elevilor la evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor fi sub formă de punctaje în loc de coduri. La solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/note și pot fi trecute în catalog.

Art. 28. — „(1) Rezultatele individuale obținute la EN-2025 nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul claseiPrin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/note și pot fi trecute în catalog. Rezultatele sunt valorificate la nivelul unității de învățământ prin:

a) elaborarea planurilor individualizate de învățare;

b) informarea elevilor și a părinților/reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.

(2) Rezultatele individuale la EN-2025 cuprinse în fișele de evaluare sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic și de către colectivul de catedră din fiecare unitate școlară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învățare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/ orientare care cuprinde informații diagnostice și prognostice în vederea orientării și optimizării învățării.”

Cea care a decis introducerea notelor la Evaluarea Națională de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, în loc de rezultate pe coduri, similare celor folosite de testările internaționale de tip PISA, a fost Ligia Deca, precedenta ministră a Educației, care a scos și limba străină de la evaluarea de la clasa a VI-a.

Calendarul pentru evaluarea națională de la clasa a VI-a
  • Limbă și comunicare — Limba română — 27 mai 2025
  • Matematică și Științe ale naturii — 28 mai 2025
  • Limbă și comunicare — Limba maternă — 29 mai 2025

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

George Purcaru, vicepreședintele FSLI: Numărul de elevi în plus dintr-o clasă poate ajunge și la 6. Sunt foarte multe unități școlare unde nu mai poți pune nici un elev, nici nu mai vorbim de bănci / Nu mai e nevoie de un alt argument care să demonstreze că din biroul ministrului nu se vede realitatea așa cum trebuie

Vicepreședintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ, George Purcaru, a declarat că măsura creșterii numărului de elevi din clase arată că reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării nu cunosc realitatea multor școli…
Vezi articolul

Aproape 60% dintre elevii de clasa a VIII-a din județul Ilfov nu au luat nota 5 la proba de matematică la simularea Evaluării Naționale 2024 / Inspectoratul școlar promite un plan de măsuri după ce va identifica „greșelile tipice și gradul de reușită pe fiecare item”

Aproape 60% dintre elevii de clasa a VIII-a din județul Ilfov, care au susținut simularea Evaluării Naționale nu au reușit să ia nota 5 la matematică, potrivit rezultatelor publicate de…
Vezi articolul
Admiterea la liceu, simularea Evaluării Naționale

Plagiatul în referate și proiecte. Trei sferturi dintre elevii participanți la un sondaj CNE susțin că sunt originali în lucrările pentru școală, în timp ce profesorii lor cred că jumătate copiază textele total sau parțial fără să citeze sursele

75% dintre elevi consideră că sunt originali în realizarea lucrărilor – teste, referate, proiecte, eseuri – și respectă drepturile de autor, în timp ce profesorii sunt de părere că peste…
Vezi articolul

VIDEO Olimpicul Pavel Ciurea: Majoritatea profesorilor sunt demotivați, nu transmit o pasiune față de materia lor / Școala ar trebui să fie modernă, să-i stimuleze pe profesori, ca să transmită un interes la clasă și elevii să continue tradiția

Olimpicul internațional la matematică Pavel Ciurea face o radiografie a sistemului de Educație din România. El spune într-un interviu pentru G4Media că mulți profesori sunt demotivați și nu reușesc să…
Vezi articolul