Sumele Gauss, scrierea în baza 10, factorul comun, metoda comparației, cel mai mare divizor comun și calculul sumelor de puteri – printre cele mai căutate lecții de Matematică pe o platformă online: noțiunile abstracte din programa școlară sunt cel mai greu de asimilat

[jp_post_view]
Foto: captură superscoala.ro
Noțiunile abstracte din programa școlară, cel mai greu de asimilat de către elevii români, potrivit unui comunicat de presă al reprezentanților unei platforme cu lecții de aprofundare și învățare a disciplinelor de examen. Aceștia au analizat comportamentul celor circa 30.000 de elevi abonați în anul școlar anterior și au observat că cele mai accesate lecții de matematică au fost sumele Gauss, scrierea în baza 10, factorul comun, metoda comparației, cel mai mare divizor comun și calculul sumelor de puteri.

Cele mai dificile capitole ar fi fost șirurile de integrale din matematica de clasa a XII-a, precum și radicalii și numerele iraționale, mai arată documentul.

Pentru limba română, lecțiile cele mai căutate de către elevi sunt accentul, omonimele, omofonele și omografele, timpul imperfect al modului indicativ, modul conjunctiv, respectiv cazul acuzativ, conform comunicatului citat. Cele mai accesate de către elevi sunt cele care abordează concepte non-intuitive și reguli complexe, cu multiple excepții, mai spun reprezentanții platformei. aceștia dau și două exemple: accentul sau cazul acuzativ.

„Chiar dacă ne rotim în jurul unor teoreme fundamentale, cum ar fi de exemplu teorema lui Thales, teorema fundamentală a asemănării sau conceptele legate de linii importante în triunghi, cerințele problemelor aduc adesea o provocare suplimentară: ele nu sunt o simplă aplicație a acestor teoreme, ci necesită o abordare flexibilă și capacitatea de a intui conexiunile din spatele cifrelor și figurilor. La geometria în spațiu, de exemplu, putem avea o problemă standard care cere calcularea distanței de la un punct la un plan, dar va fi prezentată mereu într-o manieră diferită.

Scopul meu este ca elevul să poată intui, chiar din enunț, ce teoreme sau concepte trebuie să folosească, înainte să se apuce de rezolvare. Ideea este ca el să recunoască rapid legăturile esențiale: să se gândească de exemplu la centrul de greutate când vede mijloacele laturilor sau la asemănare atunci când are de demonstrat rapoarte. Acest antrenament de anticipare face rezolvarea problemelor mai simplă și mai eficientă”, spune Liliana Mitre, asistent universitar la Facultatea de Matematică și Informatică (FMI) a Universității din București (UB) și cofondatoare a proiectului.


3 comments
  1. Stau și mă întreb, la ce ne-au trebuit și la ce le trebuie și copiilor din ziua de azi, asemenea aberații, care nu le folosim în viața de zi cu zi? Doar ca să fie materie de umplutură? Alți copii din alte țări, daca aleg partea de real, fac porcăriile astea. La noi, să le amețim mințile copiilor, cu tâmpenii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă, despre relaxarea restricțiilor: Educația este o prioritate și atunci când gândim diverse etape de relaxare, deschiderea școlilor trebuie să fie printre priorități și printre primele opțiuni atunci când pandemia ne permite

Printre măsurile care trebuie să se vadă în viața de zi cu zi, odată cu scăderea incidenței de infectare cu coronavirus și a creșterii numărului persoanelor vaccinate, este revenirea tuturor…
Vezi articolul

Eveniment organizat de Edupedu.ro în parteneriat cu Samsung Electronics România și NextLab.Tech

Metode moderne de predare și instrumente digitale inovatoare la Conferința națională pentru profesori NextEd Teach: Learn | Create | Display / Eveniment fizic, la ASE București

UPDATE: Evenimentul s-a încheiat. Vă mulțumim! Mii de clase din școlile din România au fost dotate cu instrumente didactice moderne, digitale și interactive, în urma programelor și reformelor PNRR, cu…
Vezi articolul
Școli particulare - copii cu aviz psihosomatic favorabil să meargă la școală

Structura anului școlar 2019-2020: Școala debutează pe 9 septembrie, cu o săptămână mai devreme decât propusese ministerul, iar semestrul al II-lea începe după vacanța de iarnă – Președintele Asociației Elevilor din Constanța

Structura anului școlar 2019-2020 vine cu modificări importante față de modul în care au fost proiectate până acum perioadele de vacanțe și cursuri. Următorul an școlar ar putea începe în…
Vezi articolul