Sunt persoanele inteligente implicate mai des în acțiuni de întrajutorare? – Laboratorul de Științe Cognitive din București

[jp_post_view]
Foto: Pixabay.com
„Un studiu recent a descoperit o legătură pozitivă semnificativă între comportamentul prosocial și nivelul de inteligență. Astfel, șansele ca persoanele cu un nivel mai ridicat de inteligență să se comporte în moduri care contribuie la bunăstarea celorlalți sunt mai mari, datorită nivelurilor mai înalte de empatie și a identității morale dezvoltate”, scriu cercetătorii din cadrul Laboratorului de Științe Cognitive Clinice de la Universitatea din București.

Specialiștii în științe cognitive spun că „posibilele explicații fac referire la faptul ca persoanelor mai inteligente le este mai ușor să înțeleagă beneficiile pe termen lung ale comportamentului social, precum și să înțeleagă nevoile, preocupările și dorințele altora, preluarea perspectivei și înțelegerea empatică bazându-se pe abilitățile cognitive.

De asemenea, o altă explicație ar fi că persoanele cu un nivel mai ridicat de inteligență ar putea avea mai multe șanse să se autoidentifice ca persoane morale și să considere această identitate ca fiind centrală pentru conceptul lor de sine. Prin urmare, identitatea morală dezvoltată încurajează oamenii să se implice într-un comportament prosocial, deoarece se aliniază la conceptul lor de sine”.

Imagine de Sasin Tipchai de la Pixabay

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rezultatele școlii în România: Tinerii care termină liceul câștigă doar câteva procente în plus la salariu față de cei care nu finalizează studiile liceale, mult sub ceea ce se întâmplă în țările OCDE – raportul „Education at a Glance” / Avantaj substanțial, dar mult sub media OCDE, pentru cei care termină o facultate

Tinerii de 25-34 de ani din România care au terminat liceul câștigă doar câteva procente în plus, la locul de muncă, față de cei care nu termină deloc liceul, diferența…
Vezi articolul

Logica și psihologia trebuie să fie studiate în liceu, spune, cu argumente, inteligența artificială / IA poate găsi motive și pentru renunțarea la cele două materii, dar insistă pe păstrarea lor pentru abilitățile critice și de comunicare și “înțelegerea mai profundă a comportamentului uman”

Ideea ca psihologia și logica să nu mai fie predate în liceu este una greșită, în opinia inteligenței artificiale. Aceasta e convinsă de necesitatea păstrării celor două materii, în așa…
Vezi articolul

Problema salarizării profesorilor, cauza unor proteste masive în plină reformă a educației – exemplu pentru „democrația ca formă fără fond” din România, într-un raport privind starea democrației în 2023 / Alte teme criticate la capitolul Educație: lipsa de transparență, datele cu caracter personal

Greva de anul trecut a profesorilor, chiar în perioada adoptării noilor legi ale educației, este dată drept dovadă a „democrației ca formă fără fond” în România, sub actuala guvernare, într-un…
Vezi articolul

Daniel Funeriu: “Dezlânata și neconvingătoarea „Românie Educată” prezidențială (care împreună cu uciderea Elodiei a devenit cea mai faimoasă faptă cu autor necunoscut)” va fi de-a dreptul toxică, fără verificarea ad integrum a doctoratelor

“Fără un soclu moral solid – a cărui bârnă de rezistență trebuie să fie verificarea ad integrum a doctoratelor – dezlânata și neconvingătoarea „Românie Educată” prezidențială (care împreună cu uciderea…
Vezi articolul