Sunt persoanele inteligente implicate mai des în acțiuni de întrajutorare? – Laboratorul de Științe Cognitive din București

271 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
„Un studiu recent a descoperit o legătură pozitivă semnificativă între comportamentul prosocial și nivelul de inteligență. Astfel, șansele ca persoanele cu un nivel mai ridicat de inteligență să se comporte în moduri care contribuie la bunăstarea celorlalți sunt mai mari, datorită nivelurilor mai înalte de empatie și a identității morale dezvoltate”, scriu cercetătorii din cadrul Laboratorului de Științe Cognitive Clinice de la Universitatea din București.

Specialiștii în științe cognitive spun că „posibilele explicații fac referire la faptul ca persoanelor mai inteligente le este mai ușor să înțeleagă beneficiile pe termen lung ale comportamentului social, precum și să înțeleagă nevoile, preocupările și dorințele altora, preluarea perspectivei și înțelegerea empatică bazându-se pe abilitățile cognitive.

De asemenea, o altă explicație ar fi că persoanele cu un nivel mai ridicat de inteligență ar putea avea mai multe șanse să se autoidentifice ca persoane morale și să considere această identitate ca fiind centrală pentru conceptul lor de sine. Prin urmare, identitatea morală dezvoltată încurajează oamenii să se implice într-un comportament prosocial, deoarece se aliniază la conceptul lor de sine”.

Imagine de Sasin Tipchai de la Pixabay

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EXCLUSIV DOCUMENT Răspunsul interzis la publicare de ministrul Daniel David, conceput de cercetătorii din științele educației: Norma didactică a profesorilor din România NU este sub media Uniunii Europene, în Germania plata cu ora este între 23 și 40 de euro/oră, iar în Franța 88% dintre profesori au cel puțin o normă de ore suplimentare plătite cu 40 euro/oră / Banii de burse trebuia păstrați în educație

Cenzură fără precedent în istoria recentă aplicată de un ministru al Educației și Cercetării asupra cercetătorilor: ministrul Daniel David a refuzat să facă publică analiza realizată de Institutul de Științe…
Vezi articolul

Costurile „educației gratuite”, cu meditații, after school și materiale didactice, au crescut de trei ori în ultimii 7 ani, până la o medie de 10.000 de lei anual, spun părinții participanți la un studiu Salvați Copiii / Meditațiile – cea mai mare creștere a costurilor

Suma necesară pentru a acoperi costurile meditațiilor, programelor after-school și materialelor didactice, pe care părinții participanți la un studiu realizat de organizația Salvați Copiii România spun că o plătesc anual…
Vezi articolul

Fără Biologie, Istorie și Geografie în clasa a XII-a la Mate-Info – proiect planuri-cadru 2025. Elevii ar urma să aibă cu o oră mai puțin de Fizică și de Limba română în clasele XI-XII, crește numărul de ore de Informatică la IX-X, dar scade apoi

Fără Biologie, Istorie și Geografie în clasa a XII-a la specializarea Mate-Info, prevede proiectul de planuri-cadru 2025 lansat vineri seară, 31 ianuarie, în dezbatere publică de ministerul Educației, până pe…
Vezi articolul

Abandonul școlar a afectat mai mult fetele decât băieții în pandemie, mai ales în Europa Centrală și de Est / Impactul social și economic al Covid-19 asupra diferențelor de muncă, remunerație sau educație între femei și bărbați, analizat într-un prim studiu global

Abandonul școlar, pierderea locului de muncă, nevoia de a munci fără remunerație, precum și violența domestică sunt probleme care, în pandemia Covid-19, au afectat mai mult femeile decât bărbații, potrivit…
Vezi articolul

Rezultate simulare Evaluarea Națională 2025. Subiectele I și II, de tip grilă, au fost clar mai simple decât anul trecut. Ca să iei 5 puteai greși chiar și 4 din 12 grile, spune profesorul de matematică Mădălin Ghiuler

Profesorul de matematică Mădălin Ghiuler spune că „subiectele I și II, de tip grilă, au fost mai simple anul acesta decât cele de la simularea din 2024 și le-au dat…
Vezi articolul