Sunt prea puține cabinete și cadre medicale în școli, stocurile de măști trebuie verificate, sute de unități de învățământ nu au autorizație sanitară, avertizează Consiliul Elevilor, înaintea deciziei privind reluarea școlii

[jp_post_view]
Foto: © Michele D’Ottavio | Dreamstime.com

Capacitatea cabinetelor școlare de a realiza teste rapide este semnificativ scăzută, iar multe dintre cadre medicale școlare, și așa puține, sunt în acest moment detașate către alte instituții, arată Consiliul Național al Elevilor într-o poziție publicată înaintea deciziei Ministerelor Educației și al Sănătății cu privire la modul în care va începe al doilea semestru, posibil în format fizic. Organizația mai apreciază că milioanele de măști anunțate de ministrul Cîmpeanu ca fiind disponibile în școli trebuie verificate pentru conformitate, având în vedere incidentele cu alte stocuri comercializate.

CNE mai atrage atenția asupra faptului că sute de unități de învățământ nu au autorizație sanitară de funcționare. Organizația mai spune că este necesară secvențierea testelor pozitive înregistrate în rândul elevilor și cadrelor didactice, „ținând cont de apariția mai multor cazuri de infectare cu noua tulpină a virusului Sars Cov 2”.

Comunicatul integral: 

Poziția CNE privind începerea celui de-al doilea semestru al anului școlar 2020-2021 

În cursul zilei de astăzi, reprezentanții Ministerului Educației și Ministerului Sănătății vor stabili detaliile privind începerea celui de-al doilea semestru al anului școlar 2020-2021 în format fizic, acolo unde acest lucru este posibil. Consiliul Național al Elevilor atrage atenția asupra mai multor aspecte care condiționează, în mod fundamental, redeschiderea în siguranță a unităților de învățământ. 

În primul rând, este esențial ca autoritățile să aibă în vedere faptul că, la momentul de față, capacitatea cabinetelor școlare din cadrul unităților de învățământ de a realiza teste rapide este una semnificativ scăzută, dat fiind faptul că multe dintre cadrele medicale școlare (medici și asistenți) sunt, la momentul de față, detașate de către direcțiile de sănătate publică în diferite instituții. În plus, chiar dacă toate aceste cadre medicale s-ar afla în școli la momentul începerii celui de-al doilea semestru, numărul acestora nu este nici pe departe suficient. La momentul de față, există 4904 cadre medicale (1302 medici și 3602 asistenți medicali) arondate la peste 18 mii de unități de învățământ preuniversitar. Așadar, dacă măsura testării rapide a elevilor va fi implementată în școli, este imperioasă creșterea finanțării pentru cabinetele de medicină școlară și suplimentarea numărului de posturi pentru personalul specializat. 

În al doilea rând, nu putem trece cu vederea situația materialelor sanitare din școli. De la începerea acestui an școlar, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului a emis mai multe alerte privind punerea pe piață a măștilor neconforme, care pot pune în pericol sănătatea utilizatorilor acestora. În luna ianuarie a acestui an, Ministrul Educației a declarat că există un stoc de 37 de milioane de măști destinat unităților de învățământ, care vor putea fi utilizate odată ce elevii se întorc la școală. Atragem atenția asupra necesității verificării conformității acestor măști, de către comisariatele județene pentru protecția consumatorului, în scopul garantării siguranței elevilor și a cadrelor didactice. 

În al treilea rând, conform datelor Institutului Național de Sănătate Publică, din 3424 unități de învățământ evaluate, 301 nu au autorizație sanitară de funcționare, 168 dintre acestea nu se încadrează în standardele actuale privind condițiile de igienă din școli, iar 132 fie nu sunt aprovizionate cu apă potabilă, fie nu au apă potabilă adecvată din punct de vedere microbiologic. Din acest motiv, solicităm realizarea, de către inspectoratele școlare județene, a situației privind unitățile de învățământ care nu dispun de autorizație sanitară și sprijinirea acestora, de către ISJ-uri/ISMB în obținerea acestor autorizații.

În ultimul rând, ținând cont de apariția mai multor cazuri de infectare cu noua tulpină a virusului Sars Cov 2, considerăm că este necesară secvențierea tuturor testelor pozitive realizate în rândul elevilor și cadrelor didactice, pentru a limita, pe cât posibil, răspândirea acestei noi tulpini. 

„Ne aflăm într-un moment crucial pentru elevii din România. Am susținut, încă de la bun început, descentralizarea deciziei privind redeschiderea școlilor, cât timp acest lucru este realizat cu precauție și asigurând factorilor locali indicațiile și resursele necesare redeschiderii școlilor în siguranță. E momentul ca autoritățile centrale să dea dovadă de celeritate și să vină în sprijinul elevilor, pentru ca aceștia să se poată întoarce la școală în siguranță, acolo unde acest lucru este posibil.”, a declarat Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor. „

Photo 199405274 © Michele D’OttavioDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comments
  1. Dar stați online, dragilor!
    Acasă aveți toate conditiile și nu aveți nevoie de măști.
    Va puteți testa zilnic pe banii părinților.
    Nu arde nimeni sa va tot cânte în struna în societate.
    Acasă e cel mai bine.

    1. Bine zis doamna Alina sa lase copii acasă mai sunt copii care au frati bolnavi părinți tot la fel ei ii cheama la școală dar ce sa faca sa vina inapoi cu toate felurile de boli care stie sa dea o educație și să pună copilul sa învețe o pot face si de acasă cei care nu vor pot să le tragă si internet daca nu vor sa învețe nu invata eu ma uitam la copii mei cand face a ore alti copi avea camera oprită înseamnă că nu vroiau să facă nimic. Lăsați copii acasă ca pot face si asa ore

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Top 10 licee din București, preferate de elevii de clasa a VIII-a: în 2025 Colegiul Național „Gheorghe Lazăr”, școală-pilot, e pe podium – studiu CMBRAE / Colegiul Național „Elena Cuza”, cu profil pedagogic, primul în preferințe pe segmentul vocațional

Pe primele trei locuri în preferințele elevilor bucureșteni sunt Colegiile Naționale „Gheorghe Lazăr”, ”Gheorghe Șincai” și „I.L Caragiale”, în anul școlar 2024-2025, potrivit raportului întocmit de Centrul Municipiului București de…
Vezi articolul

Apeluri insistente la încredere în guvern, minciuni pe tema „memorandumului-declarație” și informații despre bani dați și pentru salariile din alte domenii – Declarațiile complete făcute de miniștrii guvernului Ciucă în ajunul protestului de vineri al profesorilor

„Încredere” și sinonime ale acesteia au fost cuvinte-cheie în apelurile adresate de 3 miniștri ai Guvernului României la adresa profesorilor, în declarațiile făcute la finalul ședinței de guvern de joi.…
Vezi articolul

Fostul ministru PSD al Sănătății, Florian Bodog, care și-a pierdut titlul de doctor pentru că a plagiat aproape integral teza de doctorat, conform CNATDCU, a devenit cadru didactic asociat la UMF Cluj

Fostul ministru al Sănătății și actual senator PSD Florian Bodog a devenit cadru didactic asociat al Universității de Medicină şi Farmacie „Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca, potrivit ebihoreanul.ro. Bodog a rămas…
Vezi articolul

Răzgândire prezidențială în privința BAC-ului unitar. Consilierul Ligia Deca: “Subiectele pot arăta altfel în funcție de profil” / Modul în care vor fi puse în aplicare examenele de admitere la liceu va spune “dacă propunerea noastră este bună sau nu”

Bacalaureatul unitar propus de proiectul „România Educată” ar putea include subiecte “care pot arăta altfel în funcție de profil”, atât timp cât se testează competențe. Colegiile terțiare non-universitare “reprezintă etapa…
Vezi articolul