OFICIAL Bibliografia pentru concursul de directori și directori adjuncți de școli din 27 iulie 2021 conține capitole din trei cărți și mai multe acte normative

[jp_post_view]
Foto: © Studiomay | Dreamstime.com
Câteva capitole din trei cărți despre management și despre învățare, plus Legea Educației, Statutul elevului, Regulamentul de organizare și funcționare a școlilor – ROFUIP, acestea sunt elementele din bibliografia de concurs pentru examenul național de directori de școli din 27 iulie 2021, potrivit documentului publicat în consultare publică de Ministerul Educației.

Prima carte din Bibliografie este Bush, T. (2015) „Leadership și management educațional. Teorii și practici actuale”, de la Editura Polirom. Din această carte candidații la concursul de directori de școli trebuie să citească capitolele 1, 2, 3, 4, 8.

Următoarea carte este Hattie, J. (2014). „Învățarea vizibilă”, de la Editura Trei – doar capitolul 9.

A treia carte din bibliografie este Senge, P. (Coord). 2016. „Şcoli care învaţă. A cincea disciplină aplicată în educaţie”, tot de la Editura Trei, capitolele VIII.1, IX, XII, XIII.1

Următoarele elemente sunt:

Legea educației naționale nr. 1/2011 cu modificările și completările ulterioare – Titlurile I, II, IV (Capitolul I), V, VI, VII.

Statutul elevului aprobat prin ordinul ministrului educației și cercetării nr. 4742/2016.

ROFUIP – regulament-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, aprobat prin ordinul de ministru nr. 5.447/31.08.2020. 

Raport privind starea învățământului preuniversitar din România 2019-2020, partea I.

Repere pentru proiectarea și actualizarea curriculumului național – Partea 1: Capitolele 2, 4   Partea a 2-a: Capitolele 6, 7, 10.

Foto: © Studiomay | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


5 comments
  1. Vai de mama celor care sunt în funcție și vor să participe la concurs.
    Cele mai nepotrivite date de desfășurare ale unui astfel de concurs, sunt la început de an școlar, când îți iese păr alb, și la final, când sunt examene de bac, evaluări, etc.
    Ei au ales prima variantă ….. Sau poate au anumite intenții ……

  2. Această programare a examenului pentru directori la început de an școlar va avea efecte negative asupra întregului an școlar !

  3. Această programare a concursului pentru directori de școli, suprapus peste deschiderea anului școlar, iar apoi peste tot ceea ce înseamnă inceputul de an școlar nu este nimic altceva decat o adevarata nepăsare fata cei în functie ! ( Parcă ar fi fost făcută de oricine altcineva numai de oameni din educație nu )
    Când ar trebui să învețe aceștia pentru concurs ? ! ? ! ?
    După începerea anului școlar sunt de rezolvat multe alte probleme :
    – Ședințe cu părinții și lectorate cu părinții,
    – consilii profesorale, consilii de administrație,
    – constituirea comisiilor,
    – decizii,
    – constituirea consiliului elevilor,
    – planuri manageriale, PDI-uri, planuri operaționale, regulamente Regulamente – de ordine interioară și intern,
    – protecția muncii angajați,
    – orarul școlii,
    – verificare/ avizare zeci de planificări,
    – sute de carnete de elevi,
    – fișa postului pentru angajați,
    – contracte pentru alimente, pază, wifi, etc- discutate în C.A.
    – întocmiri de documente cum ar fi: grafice de asitență la lecții, graficele de interasistențe,
    – rapoarte, situații statistice, etc,
    – interminabilele machete adrese către ISJ-uri cu termene urgente, mai ales la început de an școlar
    – Implementarea metodologiei privind ASIGURAREA SECURITĂȚII ȘI SĂNĂTĂȚII COPIILOR ȘI ANGAJAȚILOR ÎMPOTRIVA INFECTĂRII CU COVID 19: trasee, dezinfectanți, dispersere, distanțare, numiri responsabili, controale, asistență medicală, + binînțeles documentațiile aferente, etc
    – plus zeci și zeci de alte probleme care apar ZILNIC din partea SUTELOR de elevi dintr-o școală, mai ales la un început de an școlar !
    Rugăm factorii decizionali din minister care se ocupă de organizarea acestui concurs să reanalizeze aceste date de desfășurare.

    1. Tudorică, tu chiar crezi că ei nu știu lucrurile astea ?
      Problemuța este că așa e gândită . . . . ! 🙂 !

  4. Nu știu de ce este menajat intruna de presă, dar acest Ministru al Educației mai mult încurcă borcanele în sistem…. Un Abramburel la puterea a 10 a… Tot ce propune iese prost. Orele remediale – neplătite în continuare… Deja, oamenii se pregătesc de procese pentru recuperarea banilor pentru care au prestat atâtea luni, din timpul și pe banii lor (aceste ore s-au făcut, uneori, și sâmbăta!)…. Mai bine s-ar închide în casă, o vreme, cu jaluzelele trase….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Raluca Ivănuș, directoarea Colegiului Național „George Coșbuc” din Capitală: La Fizică am avut 6 ore vacante la începutul anului școlar pe care le-a ocupat o tânără suplinitoare care, după primul modul, a renunțat. Nu găsesc la acest moment un om care să ocupe acele ore

Raluca Ivănuș, directoarea Colegiului Național George Coșbuc din Capitală, a vorbit, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, despre lipsa de profesori de fizică: „Am avut, dau exemplu concret, 6 ore…
Vezi articolul

Noua lege a salarizării ar putea fi gata până în septembrie, spune președinta Comisiei de Învățământ din Camera Deputaților: În momentul în care finalizezi studiile, ca profesor debutant, cu puțin peste 2.000 lei, considerăm că este o jignire la adresa cadrelor didactice

Președinta Comisiei de Învățământ din Camera Deputaților, Natalia Intotero, a spus că până în septembrie e posibil „să avem această nouă lege a salarizării”. Aceasta a precizat jurnaliștilor că ministrul…
Vezi articolul

Evaluare județeană la clasa a IV-a în Cluj: Povestea unei testări organizate pentru a atenua șocul adaptării copiilor la clasa a V-a, cu predare în comun învățător-profesor

Elevii de clasa a IV-a din Cluj încep mâine o evaluare județeană la Limba română, Matematică și Limba maternă. Este al doilea an în care inspectoratul școlar județean organizează această…
Vezi articolul

Material susținut de VIVA

Subiectivitatea evaluării elevilor de către profesori este eliminată de catalogul electronic, spune directorul liceului din Horezu, Constantin Cioinică: În 2,5 minute am trecut notele pentru o clasă de 28 de elevi

Constantin Cioinică, director al Liceului „Constantin Brâncoveanu” din Horezu, județul Vâlcea, spune că unul din motivele pentru care a ales catalogul electronic Viva este „obiectivitatea evaluării”. „Catalogul electronic elimină din…
Vezi articolul