Teach for Romania organizează conferința ”Educație Incluzivă. Acces la învățare pentru toți”

239 de vizualizări
FIERST

 

În data de 5 aprilie, în București, la Hotel Ramada Plaza, va avea loc conferința Educație Incluzivă, din cadrul proiectului FIERST- ”From Inclusive Education to Real Scale Transfer”, organizată de Teach for Romania și Teach for All.

Subiectele conferinței se vor axa pe explorarea implementării educației inclusive la nivel national și european, dar și evidențierea impactul proiectului prin practicile profesorilor de la clasă.

Organizatorii au ales această dezbatere deoarece datele ediției din 2017 a Monitorului Educației și Formării a Comisiei Europene au arătat faptul că participarea la educație și activități de învățare depinde în mare măsură de mediul socio-economic. Elevii din mediile dezavantajate înfruntă provocări majore, iar acest fapt le îngreunează participarea academică și cognitivă, ducând la scăderea motivației.

În timp ce fiecare țară se confruntă cu provocări unice în satisfacerea nevoilor celor mai vulnerabili elevi, există și puncte comune ale acestor provocări și soluțiile care le corespund. Colaborarea dinte țări este benefică astfel:

• Crește numărul de cadre didactice care răspund nevoilor elevilor prin diseminarea celor mai bune practici pentru o educație incluzivă generată de educatori inovativi, care lucrează cu elevi din comunități marginalizate;

• Stabilesc comunități de învățare în școală, la nivel național și internațional, cu diferiți participanți la mediul de educație.

Astfel, în cadrul acestui eveniment, vor avea șansa să se întâlnească persoanele implicate în proiect în mod direct, precum profesori din școlile partenere, directori de școală din țară și din celelalte țări implicate în proiect, lideri de opinie din domeniul educației sau din domenii conexe.

 

Ce este FIERST?

Proiectul FIERST își propune să formeze profesori în scopul de a aplica metode de lucru la clasă privind educația incluzivă și să formeze comunități de practică în școlile partenere. Până la finalul acestui an școlar, vom lucra cu trei școli și 15 profesori, iar în anul următor vom lucra cu nouă școli și 45 de profesori. Scopul proiectului este de a-i pregăti pe profesori să folosească metode adecvate pentru toți elevii din clasele lor. Mai mult, la finalul proiectului ne dorim ca profesorii să dezvolte comunități de practică în școlile lor, în cadrul cărora să găsească soluții de lucru pentru toți elevii lor.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Economiști și profesori români din universități prestigioase, precum Harvard, New York, Chicago și Tillburg, în a 10-a Conferință Științifică Anuală a Economiștilor Români din Mediul Academic din Străinătate, la UBB Cluj

Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca a fost, în perioada 24-26 iulie, gazda conferinței ERMAS, care se află la cea de-a 10-a ediție.…
Vezi articolul

Profesorii de fizică și matematică, de educație fizică, învățătorii și educatorii pot concura pe patru posturi libere în școlile europene de la Bruxelles, anunță Ministerul Educației. Înscrierea, până vineri, 19 aprilie – calendarul de concurs

Patru posturi libere de profesor de matematică-fizică-matematică, educație fizică, de învățător și de educator sunt libere în școlile europene din Belgia la care învață copiii reprezentanților români de la Bruxelles.…
Vezi articolul

Profesor suplinitor de istorie: Domnule ministru, vă puteți uita în ochii noștri, să ne spuneți că nu aveam oricum garanția unui loc de muncă de la toamnă? Dacă noi toți ne dăm la o parte, scara se prăbușește și odată cu ea tot edificiul  pe care stați dumneavoastră acum

Domnule ministru, numele meu este Bănică Mihaela Raluca. Sunt profesor suplinitor, disciplina istorie, încă din anul 2001. Am susținut zeci de concursuri de titularizare, toate cu note peste 7, am…
Vezi articolul