Teleșcoala și moartea în vremea coronavirusului: Breaking news-uri cu o nouă victimă, pe tot parcursul orei de română pentru a VIII-a. E ok?

[jp_post_view]
Ești un tânăr pe care îl pândește adolescența. Poate e bine, poate nu e bine că nu mai mergi la școală, dar trebuie oricum să suporți zile în șir de stat în casă. Înțelegi că e important, altfel pot să moară oameni. Cumva, printre picături, trebuie să te pregătești și pentru Evaluarea Națională, iar asta înseamnă, teoretic, să te uiți la TVR 2, în fiecare zi. Pasionant. Măcar nu mor oameni. Marți dimineață, dai drumul la televizor, iar pe ecran zac grămezi de text. Cumva, nu e necesar doar să distingi ce scrie acolo, ar trebui să și înțelegi. Doar că textul stă pe loc, mare și greu. Așteaptă să-l citești. Singurul lucru care îți aduce aminte că ești totuși în fața televizorului e banda de jos, colorată în galben. Și se mișcă într-una să te anunțe pe tine (ce părinte se uită la Teleșcoală?): a mai murit un om. A mai murit un om. Breaking news: a mai murit un om.

S-a întâmplat, marți dimineață, la ora de română de la Teleșcoala TVR 2:

Inca un deces, anuntat la TVR 2 in timpul Telescolii
  • Dezbatere EduPedu.ro – Ce primează în astfel de situații? Nevoia de informare despre coronavirus, pe orice cale și indiferent de public (elevi, părinți care pot să fie în fața televizorului), inclusiv chestiuni neplăcute pentru mentalul oricui, nu doar al elevilor? Sau nevoile elevului de învățare și (eventual) stabilitate emoțională, într-un mediu care ar trebui să se apropie de cel de clasă?

 

Citește și: Ce spune UNICEF – cum să vorbiți cu copilul despre boală cauzată de noul coronavirus Covid-19


1 comment
  1. O mare porcarie. Copilul meu se uita zilnic la telescoala. Nu stiu cui a putut sa ii treaca prin cap ideea cu burtierea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Muzica nu ar trebui tăiată din planurile-cadru pentru liceu, pentru că reducerea orelor amenință locurile de muncă ale profesorilor și afectează formarea elevilor, susțin universitățile de profil / Instituțiile cer introducerea instrumentelor muzicale în școli, coruri sâmbăta și jazz-pop la vocațional

Mai multe instituții din domeniul educației muzicale din România au transmis Ministerului Educației un memoriu privind planurile-cadru pentru liceu, sub formă de pachet de documente cu observații și propuneri, obținut…
Vezi articolul

Alegerile din universități, afectate de noua Lege a învățământului superior. Unele instituții organizează scrutinul după vechile reguli, deși trebuie respectate noile norme. Apar însă portițe / Studiu de caz: Universitatea din Craiova

Prevederi care se suprapun, se completează și chiar se anulează, practic, una pe alta produc, anul acesta, un nivel ridicat de confuzie cu privire la alegerea structurilor de conducere din…
Vezi articolul

Rezultate simulare Evaluarea Națională 2025. Subiectele I și II, de tip grilă, au fost clar mai simple decât anul trecut. Ca să iei 5 puteai greși chiar și 4 din 12 grile, spune profesorul de matematică Mădălin Ghiuler

Profesorul de matematică Mădălin Ghiuler spune că „subiectele I și II, de tip grilă, au fost mai simple anul acesta decât cele de la simularea din 2024 și le-au dat…
Vezi articolul

Tabloul dezastrului din învățământul superior: România – pe ultimele locuri din Europa la numărul de tineri cu studii superioare, rata de înscriere la universitate, personal academic – Raport Bologna 2020

România se află pe ultimul loc în Europa când vine vorba despre procentul persoanelor cu studii superioare în categoria 25-34 de ani, pentru care-și propusese o creștere substanțială până în…
Vezi articolul

STUDIU: Matematica, disciplina la care fac meditație cei mai mulți elevi / Copiii nu înțeleg informațiile primite la școală, spun părinții / Circa o treime dintre elevii claselor V-XII fac meditații cu 300 de lei pe lună, în medie

Matematica este disciplina la care fac meditație cei mai mulți elevi, potrivit studiului la nivel național „Meditațiile în România: sistem educațional paralel sau complementar?„, realizat de IRES și Societatea Academică…
Vezi articolul

Curriculumul de liceu în Polonia, a doua țară est-europeană cu cele mai bune rezultate în PISA, invocată drept potențial reper și pentru planurile-cadru din România: Accent pe limbă și literatură, matematică, limbi străine / Istoria – predată 4 ani, științele – doar 3 în trunchiul obligatoriu / Religia și „Educația pentru familie” – la alegerea elevilor și părinților

Limba și literatura, matematica, limbile străine, dar și istoria sunt disciplinele cărora li se acordă cea mai multă atenție în curriculumul de liceu din Polonia, a doua țară din Europa…
Vezi articolul