Terrible twos: Ce să nu ceri de la un copil de 2 ani

[jp_post_view]
Fetița mea de 2 ani și jumătate are deja personalitatea ei. Se îmbracă exact cum își dorește, refuză ușor anumite lucruri pe care apoi le cere imediat, la câteva secunde distanță, acum e veselă, acum e supărată.

Exemplu de dialog între mine și ea:

Eu: Vrei banană?
Ea: Nu vreau banană!
Eu: Ok!
Ea, după 10 secunde: Mama, vreau banană!

Aceasta este vârsta contrariilor. Nu trebuie să ceri foarte mult de la un toddler (1-3 ani), pentru că sunt multe lucruri pe care ei le vor înțelege, dar ceva mai târziu.

1. Nu te aștepta să-și împartă jucăriile

Am fost de curând cu fetița mea la niște rude. Nu a vrut să-și împartă deloc jucăriile. Și nici ceilalți copii cu care se juca, deși erau ceva mai mari (5 ani). Potrivit unor studii, deși copiii încep să înțeleagă acest concept, de a împărți lucruri cu alții, abia pe la 7 ani vor fi pregătiți pentru asta.

Ce poți face?

Nu-l forța să împartă! Poți să îi arăți cum se face, să fii tu model pentru copil. Să împarți prăjituri cu partenerul sau cărți, de exemplu.

2. Nu te aștepta să renunțe ușor la tantrumuri

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Inspectoratul Școlar Mureş, obligat de instanţă să includă Liceul Universității de Medicină  „George Emil Palade” în reţeaua şcolară / Decizia nu este definitivă

Secţia Contencios Administrativ şi Fiscal a Tribunalului Mureş a obligat, vineri, Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Mureş să emită un act administrativ de includere în reţeaua şcolară a Liceului UMFST, înfiinţat…
Vezi articolul

Un director de școală, de cele mai multe ori, este și puțin contabil, și puțin administrator, câteodată și femeie de serviciu, spune Viforel Dorobanțu, manager școlar: Directorii ar trebui să nu mai aibă nicio oră de predare / Din toamnă, obligația de predare crește până la 40 de ore pe lună pentru toți directorii, potrivit Legii Bolojan

Directorul Școlii Gimnaziale Nr. 1 din Curcani, Viforel Dorobanțu, a vorbit despre ce înseamnă activitatea unui manager școlar: „De cele mai multe ori, este și puțin contabil, și puțin administrator, câteodată…
Vezi articolul