Test de educaţie financiară. Ce ştii despre bani?

[jp_post_view]
bani, monede
Foto: Pexels.com
În 2016 OECD a publicat rezultatele unui test de cunoştinţe financiare aplicat în 30 de ţări de pe toate continentele. Au răspuns întrebarilor 51.650 de adulţi, cu vârsta între 18 şi 79 de ani. În medie, doar 56% au reuşit să răspundă la 5 din cele 6 întrebări. Ce au fost întrebaţi participanţii:
Întrebarea nr 1: Imaginaţi-vă că 5 fraţi primesc un cadou de 1.000 de lei în total. Dacă fraţii trebuie să împartă banii în mod egal, cât ia fiecare?
(întrebarea testeză abilitatea mentală de a face calcule aritmetice de bază – întrebarea este opţională)
Întrebarea nr 2: Acum imaginaţi-vă că cei cinci fraţi trebuie să aştepte un an ca să-şi primească partea lor din cei 1.000 de lei, iar inflaţia este de 5%. Când vor primi banii vor putea să-şi cumpere:
  1. mai multe ca acum
  2. la fel
  3. mai puţine decât ar cumpăra astăzi
(întrebarea testează înţelegerea impactului inflaţiei asupra puterii de cumpărare)
Întrebarea nr 3: Împrumuţi un prieten cu 25 de lei într-o seară şi el îţi dă înapoi 25 de lei a doua zi. Ce dobândă a plătit prietenul pentru acest împrumut?
(întrebarea testează înţelegerea conceptului de dobândă simplă)
Întrebarea nr 4: Presupunem că pui 100 de lei într-un cont de depozit, fără taxe şi fără comisioane, cu o dobândă garantată de 2% pe an. Nu mai pui alte sume în acest cont şi nici nu retragi niciun ban. Cât va fi în cont la finalul primului an, după ce va fi plătită dobânda?
(întrebarea testează abilitatea de a calcula o dobândă simplă la un depozit)
Întrebarea nr 5: Şi câţi bani vor fi in cont peste 5 ani?
  1. mai mult de 110 lei
  2. fix 110 lei
  3. mai puţin de 110 lei
  4. este imposibil de spus din informaţiile oferite
(întrebarea testează dacă respondentul este conştient de beneficiul acumulării)
Întrebarea nr 6: Adevărat sau fals? O investiţie cu profit mare este puţin probabil să fie riscantă. (sau Dacă cineva îţi oferă şansa să faci foarte mulţi bani, este posibil să existe şansa să şi pierzi foarte mulţi bani?
(întrebarea testează dacă pesroana înţelege relaţia tipică dintre risc şi câştig).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de BCR

VIDEO Nu putem lăsa hazardul să ne conducă în viața noastră. Altminteri am fi niște bărci purtate de valurile mării acesteia agitate în zone necunoscute – profesorul Ioan Streza de la Colegiul Național „Radu Negru” Făgăraș, despre cum face educație financiară inclusiv la disciplina Istorie

Cunoștințele istorice locale pot și trebuie să fie îmbinate cu conceptele financiare esențiale pentru a pregăti elevii pentru succesul viitorului lor financiar. Cel puțin asta crede profesorul de Istorie Ioan…
Vezi articolul

Material susținut de Nextlab.tech

Ce dotări îi trebuie unei școli pentru a crea un laborator inteligent, finanțare deschisă prin PNRR. INTERVIU cu profesorul Răzvan Bologa: Kit-urile de robotică să fie compatibile cu programa școlară, să aibă asistent virtual de învățare care ușurează predarea

„Elevii pot studia într-un laborator inteligent informatică, fizică, tehnologie, robotică, matematică, chimie, biologie și geografie”, spune profesorul Răzvan Bologa, inițiatorul concursului de robotică nextlab.tech finanțat de Ministerul Educației, profesor la…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO Profesoara Iuliana Mocanu, de la Liceul Tehnologic „Profesor Ilie Gavrilă”, Cioranii de Jos, Prahova a adus lumea basmelor la clasă, inspirată de LifeLab: I-am întrebat pe copilași voi unde vă țineți banii? Am aflat așa – în portofel, pușculiță, card, bancomat, bancă și apoi am vorbit despre alocație, salariu, pensie. Au un bagaj foarte mare de cunoștințe

Pe 4 martie, la Ploiești, a avut loc lansarea regională a platformei Life-Lab.ro, un eveniment organizat de trei unități de învățământ din județul Prahova – Liceul Tehnologic „Profesor Ilie Gavrilă”…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

Concurs pentru liceenii din București cu premii de peste 2.000 de euro, organizat de Colegiul Economic Kretzulescu și Alianța Colegiilor Centenare. Înscrierile pentru idei de afaceri la Young Business Minds, deschise până pe 12 aprilie / Profesor coordonator: Pasiunile elevilor se pot transforma în planuri viabile de afaceri

Ești pasionat, ai multe idei inovatoare de afacere și crezi că vei reuși? Înscrie-te până pe 12 aprilie în concursul pentru liceenii din București Young Business Minds, cu premii de…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

Pentru România vor fi disponibile peste 80 de miliarde de euro în următorii 8 ani, fonduri europene. Curs online de finanțare, gratuit, pentru viitori sau actuali antreprenori / Din ce axă se pot accesa fonduri pentru un after school sau o grădiniță

Avem șansa să intrăm într-un ciclu economic plin de oportunități. În următorii ani se anunță foarte multe fonduri europene și naționale disponibile, iar acestea pot și trebuie să contribuie la…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

Înveți să programezi, ai acces la mentori și know-how-ul lor, dezvolți aplicații pentru problemele din comunitate – asta se întâmplă, pe scurt, la Technovation Girls 2024, unde au început înscrierile / Patru finaliste din 2023 le spun fetelor care vor să se înscrie anul acesta la ce le-a folosit experiența: Este mai mult despre persoana care devii în urma acestui concurs

„Mă atrăgea domeniul acesta informatic, numai că eram și conștientă că ceea ce urmează să lucrez este foarte diferit de ceea ce învățăm la școală. (…) Am vrut să văd…
Vezi articolul