Testarea „PISA vocațională” va fi pilotată întâi în patru țări, înainte să fie extinsă de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Internațională

[jp_post_view]
Foto: © Josepalbert13 | Dreamstime.com
Evaluarea sistemelor de educație vocațională, sub umbrela PISA, anunțată acum un an de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Internațională, va fi pilotată inițial în patru țări și doar apoi extinsă, potrivit reprezentanților organizației.

Dacă, într-o primă fază a inițiativei, și-au anunțat participarea doar 11 țări, dintre acestea doar Australia, Germania, Portugalia și Emiratele Arabe Unite vor participa la pilotarea testării. Celelalte țări implicate în această fază inițială, Belgia, Brazilia, Irlanda, Olanda, Turcia, Marea Britanie și SUA urmează să susțină organizațional proiectul, ce va implica peste 100 de experți, reprezentanți ai sindicatelor, participanți la studiile profesionale/vocaționale, reprezentanți ai mediului de afaceri.

  • OCDE a anunțat, în 2023, că intenționează să înceapă în doi ani, sub umbrela PISA; evaluarea sistemelor de educație vocațională, argumentând că, deși învățământul de acest tip este o parte esențială a sistemelor de educație, există foarte puține date comparative care să permită țărilor să evalueze performanța lor în domeniu.

OCDE arata atunci că, în țările membre ale organizației, mai bine de o treime dintre tinerii de 15-19 ani aflați în învățământul secundar superior erau înscriși în programe vocaționale, iar circa o șesime (17%) dintre cei care se înscriu pentru prima dată în învățământul superior urmează programe de scurtă durată care sunt preponderent profesionale.

Pilotarea în cele patru țări urmărește să evalueze cele mai valide instrumente de evaluare, pentru a asigura comparabilitatea și viabilitatea datelor, înainte ca analiza să fie extinsă „într-un număr mai mare de țări”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Redefinirea meritului” în rândul elevilor, în varianta ministrului Educației și Cercetării Daniel David – analiză pe clasa a IX-a în București: un elev cu media 9.10 va primi bursă de merit, în timp ce alți elevi cu media 9.95 nu vor primi burse de merit

Șase dintre cei șapte elevi admiși cu media 9.95 la Colegiul Național „Sfântul Sava”, profilul Real, specializarea Științe ale Naturii, nu vor primi bursă de merit, întrucât nu se încadrează…
Vezi articolul

„Erori umane” – explicația Ministerului Educației pentru notele finale modificate pe șest la admiterea la liceu 2024 / Instituția plasează decizia în curtea Comisiei de organizare a Evaluării Naționale, condusă de secretarul de stat Sorin Ion

„În etapa de vizualizare a lucrărilor de către candidați, au fost constatate erori umane la încărcarea lucrărilor pe platformă”, iar Comisia Națională de Organizare a Evaluării Naționale „a dispus evaluarea acestor…
Vezi articolul

Alexandru Rafila: Trebuie să avem o dată certă la care încep școlile, nu o dată pe care în fiecare zi o schimbăm. Părinții trebuie să aibă motive să-și ducă cu încredere copiii la școală / Să nu uităm că în 27 septembrie vor fi organizate alegerile

„Părinții trebuie să aibă motive să-și ducă cu încredere copiii la școală. Și atunci trebuie să avem în mod foarte clar o dată certă la care încep școlile, dai o…
Vezi articolul

Rezultatele inițiale de la Evaluarea Națională 2024 vor fi publicate miercuri, 3 iulie, până la ora 14. Contestațiile pot fi depuse pe 3 și 4 iulie – model de cerere

Rezultatele inițiale de la Evaluarea Națională 2024 vor fi afișate miercuri, 3 iulie, până la ora 14, potrivit calendarului oficial. Elevii nemulțumiți de rezultatele obținute pot depune contestații la centrele de…
Vezi articolul