Testarea „PISA vocațională” va fi pilotată întâi în patru țări, înainte să fie extinsă de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Internațională

379 de vizualizări
Foto: © Josepalbert13 | Dreamstime.com
Evaluarea sistemelor de educație vocațională, sub umbrela PISA, anunțată acum un an de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Internațională, va fi pilotată inițial în patru țări și doar apoi extinsă, potrivit reprezentanților organizației.

Dacă, într-o primă fază a inițiativei, și-au anunțat participarea doar 11 țări, dintre acestea doar Australia, Germania, Portugalia și Emiratele Arabe Unite vor participa la pilotarea testării. Celelalte țări implicate în această fază inițială, Belgia, Brazilia, Irlanda, Olanda, Turcia, Marea Britanie și SUA urmează să susțină organizațional proiectul, ce va implica peste 100 de experți, reprezentanți ai sindicatelor, participanți la studiile profesionale/vocaționale, reprezentanți ai mediului de afaceri.

  • OCDE a anunțat, în 2023, că intenționează să înceapă în doi ani, sub umbrela PISA; evaluarea sistemelor de educație vocațională, argumentând că, deși învățământul de acest tip este o parte esențială a sistemelor de educație, există foarte puține date comparative care să permită țărilor să evalueze performanța lor în domeniu.

OCDE arata atunci că, în țările membre ale organizației, mai bine de o treime dintre tinerii de 15-19 ani aflați în învățământul secundar superior erau înscriși în programe vocaționale, iar circa o șesime (17%) dintre cei care se înscriu pentru prima dată în învățământul superior urmează programe de scurtă durată care sunt preponderent profesionale.

Pilotarea în cele patru țări urmărește să evalueze cele mai valide instrumente de evaluare, pentru a asigura comparabilitatea și viabilitatea datelor, înainte ca analiza să fie extinsă „într-un număr mai mare de țări”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Scrisoare deschisă către președintele Iohannis, trimisă de profesorii Colegiului German Goethe din București: Legislația nu protejează școala, profesorii au tot mai puține drepturi. Decența cadrului didactic este adesea confundată cu acceptarea abuzului / Elementul-cheie al educației este autoritatea educatorului

Profesorii Colegiului German Goethe din București îi cer susținerea președintelui Klaus Iohannis, printr-o scrisoare deschisă în care îi transmit că „legislația în vigoare nu protejează școala” în fața acelei tipologii…
Vezi articolul

„Îngrijorare” față de felul cum vor fi asigurate resursele pentru creșterile salariale și de burse în universități – Consorțiul Universitaria cere ca situația să fie „clarificată cu celeritate”

Consorțiul Universitaria, ce reunește multe dintre cele mai mari universități din țară, își exprimă îngrijorarea față de felul în care vor fi asigurate resursele pentru creșterile salariale și de burse…
Vezi articolul