Testarea „PISA vocațională” va fi pilotată întâi în patru țări, înainte să fie extinsă de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Internațională

[jp_post_view]
Foto: © Josepalbert13 | Dreamstime.com
Evaluarea sistemelor de educație vocațională, sub umbrela PISA, anunțată acum un an de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Internațională, va fi pilotată inițial în patru țări și doar apoi extinsă, potrivit reprezentanților organizației.

Dacă, într-o primă fază a inițiativei, și-au anunțat participarea doar 11 țări, dintre acestea doar Australia, Germania, Portugalia și Emiratele Arabe Unite vor participa la pilotarea testării. Celelalte țări implicate în această fază inițială, Belgia, Brazilia, Irlanda, Olanda, Turcia, Marea Britanie și SUA urmează să susțină organizațional proiectul, ce va implica peste 100 de experți, reprezentanți ai sindicatelor, participanți la studiile profesionale/vocaționale, reprezentanți ai mediului de afaceri.

  • OCDE a anunțat, în 2023, că intenționează să înceapă în doi ani, sub umbrela PISA; evaluarea sistemelor de educație vocațională, argumentând că, deși învățământul de acest tip este o parte esențială a sistemelor de educație, există foarte puține date comparative care să permită țărilor să evalueze performanța lor în domeniu.

OCDE arata atunci că, în țările membre ale organizației, mai bine de o treime dintre tinerii de 15-19 ani aflați în învățământul secundar superior erau înscriși în programe vocaționale, iar circa o șesime (17%) dintre cei care se înscriu pentru prima dată în învățământul superior urmează programe de scurtă durată care sunt preponderent profesionale.

Pilotarea în cele patru țări urmărește să evalueze cele mai valide instrumente de evaluare, pentru a asigura comparabilitatea și viabilitatea datelor, înainte ca analiza să fie extinsă „într-un număr mai mare de țări”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Opt elevi din Odessa învață deja la Școala Gimnazială “Al. S. Pușkin” din Brăila / Copiii erau puțin speriați în prima zi, dar s-au împrietenit cu elevii noștri români, care s-au străduit să vorbească în limba rusă cât de corect pot ei, spune directoarea școlii

8 elevi ucraineni, veniți din Odessa, merg la Școala Gimnazială “Al. S. Pușkin” din județul Brăila, unde majoritatea elevilor sunt din comunitatea ruso-lipoveană. Unii profesori vorbesc limba rusă, și predau…
Vezi articolul

Profesorii de la Arhitectură aleși în comisiile de admitere să declare că nu fac meditații cu candidații, iar baremul de la proba tehnică să fie mai detaliat – recomandările Ministerului Educației pentru Universitatea „Ion Mincu”, după admiterea 2024 cu probleme

Profesorii de la Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” (UAUIM) din București care vor să fie aleși în comisiile de admitere la facultate ar trebui să declare că nu…
Vezi articolul