Tinerii din Consiliul World Vision cer președintelui țării  înființarea unui Consiliu Național al Copiilor pe lângă Președinție, participare reală la decizii și șanse egale la educație pentru elevii din mediul rural: Ne dorim o Românie în care să învățăm, să creștem și să rămânem

[jp_post_view]
Foto: World Vision România
De 1 iunie, copiii din Consiliul Consultativ World Vision România i-au adresat președintelui Nicușor Dan o scrisoare în care cer înființarea unui Consiliu Național al Copiilor și acțiuni concrete pentru copiii din mediul rural, dar și implicarea viitorului Guvern în susținerea schimbărilor.

Printre solicitările copiilor se numără:

  1. Crearea unui Consiliu Național al Copiilor pe lângă Președintele României, un cadru oficial pentru ca vocea copiilor să fie ascultată și să contribuie cu opinii privind educația, sănătatea, protecția și mediul.
  2. Participare reală a copiilor în deciziile care îi privesc, prin punerea în practică a legii participării și crearea unor spații reale de consultare.
  3. Șanse egale la educație: eliminarea abandonului școlar de la un ciclu educațional la altul și analfabetismului funcțional, precum și asigurarea condițiilor pentru învățare: hrană, căldură, sprijin emoțional.
  4. Educație care să dezvolte gândirea critică și să protejeze copiii în lumea digitală.

Redăm scrisoarea integrală, cu solicitările și mesajele copiilor:

“Vă felicităm pentru alegerea ca Președinte al României! Ne bucurăm să avem un lider care pune accent pe educație, incluziune și drepturile tuturor copiilor. Provenind din societatea civilă și fiind un activist dedicat, ne inspirați prin perseverență și curaj.

Noi suntem copii și tineri între 12 și 18 ani, din mediul rural și urban mic, parte din Consiliul Consultativ al Copiilor World Vision România (CCC). Facem auzită vocea copiilor din mediul rural și milităm pentru șanse egale la educație, protecția copiilor și participarea reală la deciziile care ne privesc.

În satele României, educația — un drept fundamental — încă ne doare. Sunt copii care vin la școală fără pachet, muncesc în gospodărie și uneori abandonează școala. Educația nu se poate face pe stomacul gol.

Trăim într-o lume digitală, bombardați cu suprainformare și fake news. Școala încă încurajează memorarea mecanică, nu gândirea autonomă. Avem nevoie urgentă de educație care să ne dezvolte gândirea critică și să încurajeze dezbaterea, întrebarea și reflecția.

Ne dorim o Românie care să ofere copiilor protecție, unde să creștem stăpâni pe noi, activi, implicați, mai puțin vulnerabili la presiunea de grup sau bullying, capabili să luăm decizii informate și să participăm responsabil în comunitate.

România a adoptat o lege pentru participarea copiilor în procesul decizional, ceea ce ne bucură. Totuși, este nevoie de consultări reale. Credem în deschiderea dumneavoastră de a da voce copiilor și tinerilor.

Știm că aceste schimbări necesită implicarea dumneavoastră împreună cu viitorul guvern al României, pentru a asigura resursele și politicile necesare. Astfel, ce ne dorim și ce vă propunem:

  1. Crearea unui Consiliu Național al Copiilor pe lângă Președintele României, un cadru oficial pentru ca vocea copiilor să fie ascultată și să contribuie cu opinii privind educația, sănătatea, protecția și mediul.
  2. Participare reală a copiilor în deciziile care îi privesc, prin punerea în practică a legii participării și crearea unor spații reale de consultare.
  3. Șanse egale la educație: eliminarea abandonului școlar de la un ciclu educațional la altul și analfabetismului funcțional, dar și asigurarea condițiilor pentru învățare: hrană, căldură, sprijin emoțional.
  4. O educație care să dezvolte gândirea critică și să protejeze copiii în lumea digitală.

Noi nu ne dorim o Românie perfectă, ci una în care niciun copil să nu fie lăsat în urmă, unde să fim protejați, ascultați și implicați. Ne dorim o Românie în care să învățăm, să creștem și să rămânem. Suntem gata să fim parte din soluție și să ne implicăm alături de dumneavoastră pentru viitorul la care visăm.

Cu speranță și încredere,

Copiii și tinerii din Consiliul Consultativ al Copiilor World Vision România”

Citește și:
Elevii din mediul rural, sprijiniți de World Vision România, au depășit media națională la simularea Bacalaureatului 2025 / Andra, cu nota 10 la proba la alegere: Liceul ar fi putut să ofere mai multe ore de pregătire practică sau sesiuni de lucru în grup, mai ales pentru materiile de Bac, și un spațiu liniștit unde să putem face temele


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Olimpiade școlare 2022. Regulamentele actualizate pentru olimpiadele naționale, precum cele de Limba și literatura Română, Informatică, Coregrafie și Pregătire Sportivă Teoretică au fost publicate de Ministerul Educației – DOCUMENTE

Au fost publicate regulamentele specifice pentru olimpiadele școlare naționale din anul școlar 2021-2022, de către Ministerul Educației, pe edu.ro. Acestea cuprind informații despre probele de concurs, participarea elevilor, calificarea acestora,…
Vezi articolul

TOP 5 cele mai „căutate” meserii în învățământul profesional și tehnic. Producem peste 11 mii de tehnicieni ecologi și sunt doar 16 firme cu astfel de angajați

Cei mai mulți elevi sunt înscriși la calificarea „tehnician în activități economice”, potrivit platformei meserii.ro. Este vorba despre 14% din totalul elevilor din învățământul profesional din România. Pe locul al…
Vezi articolul

Examenul de admitere în clasa a V-a este menținut de ministrul Daniel David / În urmă cu patru luni, oficialul se declara împotriva unei „focalizări prea timpurii pe anumite domenii” și pe împingerea copiilor „prea devreme” în industria meditațiilor

Examenul de admitere în clasa a V-a este menținut de ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, care susține că această testare la colegiile naționale care nu au clasele P-IV, pentru…
Vezi articolul

Curriculum decis și la nivel local, cu 50% mai multă practică la firme și o jumătate de zi pe săptămână în care copiii de gimnaziu sunt vizitați de antreprenori în școli. Reforma liceului profesional din Franța, în discuții naționale și contestată de sindicatele profesorilor

De la începutul anului școlar 2023-2024, învățământul profesional din Franța va suferi modificări în cadrul unei reforme-obiectiv a președinției și Ministerului Educației din Republică. După reforma liceelor teoretice (sau „generale”,…
Vezi articolul