Titularizarea pe viață să fie înlocuită cu un contract pe o perioadă de 4-5 ani, la care să existe o recertificare, spune directorul Viforel Dorobanțu

23.668 de vizualizări
Foto: captura Euronews.ro
Directorul Școlii Gimnaziale Nr. 1 din Curcani, Viforel Dorobanțu, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că titularizarea pe viață ar trebui să fie înlocuită cu un contract pe o perioadă de 4-5 ani, la care să există o recertificare. „Titularizarea pe viață, din punctul meu de vedere, omoară orice concurență între profesori și ne mulțumim doar cu venitul la muncă”, a spus acesta.

Viforel Dorobanțu a explicat că, după ce un profesor se titularizează, „nu prea poți să-i mai faci nimic” până la ieșirea din sistem:

„Cum aș vedea eu lucrurile, de la firul ierbii, din comuna Curcani: titularizarea pe viață, din punctul meu de vedere, omoară orice concurență între profesori și ne mulțumim doar cu venitul la muncă. Prestația fiecărui profesor, prin acea fișă de evaluare pe care o completăm la sfârșitul anului, nu poate fi zdruncinată foarte bine, dacă e bună sau rea, mă refer la prestație acum.

Deci, se titularizează și, până la ieșirea din sistem, voită sau nevoită de către cadul didactic, nu prea poți să-i mai faci nimic. Doamne ferește, dacă are vreun dosar penal, atunci, da, există posibilitatea să iasă din învățământ. (…)”, a precizat directorul.

Moderatoare: Care e soluția?

Viforel Dorobanțu: Din punctul meu de vedere, ar fi un contract pe o perioadă, hai să spunem, de 4 sau 5 ani, pentru că mă refer, să zicem, și la ceea ce înseamnă împrumut la bancă și mulți spun „domnule, nu pot să mă duc să fac împrumut la bancă, că nu am perioadă nedeterminată”. Ok, există o posibilitate să găsim o soluție pentru a fi o perioadă determinată, la care să existe o recertificare. Înțeleg că una dintre recomandările OCDE-ului cam tot asta a fost. Dacă nu vom face această recertificare, nu avem cum să găsim telul ăsta frumos – calitatea în educație. Bun, calitatea în educație este în oameni, dar, dacă omul ăla nu e forțat, cu ghilimele de rigoare, să-și arate calitatea, așteptăm mult și bine.

Nina Vasile, profesoară de Filosofie și Logică la Colegiul Național „Ion Creangă” și Liceul Teoretic „Alexandru Vlahuță” din Capitală, a criticat ideea introducerii examenelor de recertificare pentru profesori. În cadrul emisiunii Info Edu, difuzate de TVR Info, Nina Vasile a explicat că definitivatul și gradele didactice pe care le susțin profesorii sunt examene complexe, care pot fi considerat echivalentul unor recertificări.

Într-o altă ediție a emisiunii InfoEdu, Lucian Ciolan, prorector al Universității din București, a declarat că „forma actuală de titularizare nu poate să mai rămână în picioare dintr-o sumedenie de motive”. Aceasta a menționat că „dacă îți dă cineva posibilitatea unui contract pe durată nedeterminată, trebuie să existe și posibilitatea desfacerii acelui contract pentru lipsă de performanță”.

Despre Titularizare

Modalitatea prin care Ministerul Educației îi angajează în școli pe cei care devin profesori (titularizarea) a fost criticată dur de specialiștii OCDE, instituție cunoscută la nivel mondial pentru organizarea testărilor PISA. Cele două rapoarte despre sistemul de educație din România au fost realizate de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) în 2017, respectiv 2024 la solicitarea Guvernului României. Ambele rapoarte oficiale au recomandat desființarea examenului de titularizare din România, care în forma actuală le permite profesorilor să predea chiar dacă nu obțin nota de trecere, adică 7.

Atât în 2017, cât și în 2024, România a fost sfătuită să renunțe la acest examen sau să îl completeze cu metode de evaluare mai eficiente, cum ar fi recertificarea. 

Titularizarea este concursul organizat de inspectoratele școlare județene, respectând regulile și cu subiectele de examen concepute de Ministerul Educației – prin care inspectoratele angajează profesorii care predau în școlile din România. În 2024, statul român, prin inspectoratele școlare județene, a scos la concursul de angajare destinat profesorilor și intitulat „titularizare” aproape 75.000 de posturi. Dintre ele, 8.900 de posturi sunt titularizabile (sunt libere cel puțin 4 ani), adică pe acest număr de posturi profesorii se pot angaja pe perioadă nedeterminată, restul fiind libere doar pentru o perioadă de la 1 la 3 ani. La concursul de angajare pe aceste 75.000 de posturi, dintre care 8.900 libere pe perioadă nedeterminată, s-au prezentat 31.237 de profesori.

Pentru a obţine statutul de titular (deci pentru a se putea angaja pe perioadă nedeterminată), candidații trebuie să obţină minimum nota 7 (şapte) la examenul de titularizare. Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obţină minimum nota 5 (cinci) la proba scrisă (la examenul de titularizare). 41,9% dintre candidații care s-au prezentat și nu s-au retras din examenul de titularizare au obținut note peste 7 (sursa și detalii).

Prin organizarea titularizării de către Inspectoratele Școlare Județene (ISJ-uri), repartizarea profesorilor la o anumită școală se face de către inspectorat și contractul de angajare al profesorilor la inspectorat. Așadar, școlile din România nu își pot face propria politică de resurse umane: directorii de școli de stat nu pot angaja profesorii pe care ei și părinții îi doresc și nici nu pot da afară din sistemul de învățământ profesorii ineficienți, decât în situații extrem de limitate.

În luna septembrie, Lucian Ciolan, prorector al Universității din București, a declarat la Euronews.ro că „problema cu titularizarea e că la noi, atunci când se scot aceste posturi, ești titular în sistemul de învățământ. Deci, nu școala scoate postul, ci sistemul”. Acesta a mai spus că „trebuie să terminăm ușor-ușor cu treaba asta, cu centralismele astea gratuite, care s-a dovedit în timp că sunt neproductive”.

Profesoara Silvia Mușătoiu a declarat, la Euronews Romania, că titularizarea ar trebui să fie eliminată din sistemul de învățământ sau, cel puțin, reconfirmată periodic:

„Eu sunt de părere că titularizarea trebuie să dispară din învățământ sau – să o spunem mai frumos, pentru că sindicatele îmi vor sări în cap – titularizarea trebuie reconfirmată la 4 ani, 5 ani. Exact asta vreau să spun (n.r.: că profesorii uită meserie, pentru că nu îi mai verifică nimeni).

Verificările sunt sumare, uneori formale, nu cred că există o verificare riguroasă, în urma căreia un profesor să fie declarat inapt. Cred că ar trebui să existe o verificare un pic mai serioasă. Se poate forma în continuare un profesor. Sistemul îl ține acolo, pentru că un titular foarte greu iese din învățământul românesc, adică trebuie să facă ceva foarte grav ca să poți să-l dai afară”, a afirmat Silvia Mușătoiu, conform euronews.ro.

Amintim că sindicatele din educație susțin titularizarea în forma actuală, invocând stabilitatea postului și siguranța oferită cadrelor didactice în fața unor eventuale abuzuri sau decizii ale conducerii unităților de învățământ.

Citește și:
Forma actuală de titularizare nu poate să mai rămână în picioare dintr-o sumedenie de motive, spune Lucian Ciolan, prorector al Universității din București: Dacă îți dă cineva posibilitatea unui contract pe durată nedeterminată, trebuie să existe și posibilitatea desfacerii acelui contract pentru lipsă de performanță
Daniel David, despre angajarea profesorilor direct de către școli: Sună bine să descentralizăm școala, dar tot noi, după aceea, spunem că primarul din comuna nu știu care și-a angajat fiica, și-a angajat rudele

53 comments
  1. Ok, să zicem că școlile din România au acei directori maturi care se gândesc la binele comun, astfel că vor angaja doar cadre didactice de mare calitate (la salarii de aceeași calitate???, cu atribuții care să vizeze doar pregătirea profesională, și nu altceva???). Să zicem! Dar, a văzut cineva vreun director care să răspundă în vreun fel, dacă a dat cu școala în gard? Dacă a luat decizii proaste care au prejudiciat direct sau indirect școala respectivă, a pățit ceva acel director? Consiliul de Administrație? De obicei, de formă. Consiliul Profesoral? Nu mai are nicio putere. Deci cine răspunde dacă se alege praful de o școală pentru că directorul are puterea de a alege opționale, de a angaja profesori… Și, mai ales, cum răspunde?

  2. Pilotarea acestei propuneri este realizată deja, cu efecte superbe și excepționale. Managerii școlilor nu beneficiază de titularizare pe funcție. Ei sunt evaluați permanent, fie prin procedura reconfirmării anuale (pixul isg-ului), fie prin concursurile organizate din 4 în 4 ani, meritocratic (nu râdeți). Cu toate acestea, mai puțin de 5% sunt înlocuiți cu oameni noi în decursul unui deceniu. Aproape sigur mai puțin de 10% sunt înlocuiți pe durata a două decenii. Cele mai frecvente schimbări au legătură cu săritul din funcție în funcție, nu din funcție în afara ei. Ce nu poate rezolva o alegere neinspirată a partidului iubit va rezolva traseismul, ce nu poate rezolva traseismul va rezolva mituirea inspectorilor cu bani europeni primiți de școală, va rezolva practica transferurilor preferențiale, va rezolva angajamentul politic al școlii, iar când toate vor fi exersate și transformate în artă, nicio lege nu le va mai putea sancționa. Aproape sigur 95% dintre toți directorii au calificative anuale maxime, fiind icoanele succesului managerial din școli. Atenție, vorbim despre funcții cu influență socială mare, mai bine remunerate, cu prestigiu social mai mare, cu oportunități mai diverse, funcții căutate, nu evitate. Dacă „titularii” de succes ai acestor funcții cred fakenews-ul că școlile lor nu merg prea bine, desigur că vina va trebui aruncată în curtea celorlalți, a celor care încă nu suferă de boala pupării clanțelor, de boala prostituării profesionale, de boala cumpărării favorurilor, de boala acumulării a n-șpe carnete de partid, de boala corupției politice. Oare este greu de imaginat cum va arăta titularizarea pe posturi, după modelul managerial, după eliminarea titularizării profesorilor?

  3. Mulțumim dl. director, cred că ar trebui să vă alegeți un partid politic unde să funționați, că aveți stofă de politician! Aveți idei mărețe că a politicienilor care ne-au condus. Mulțumim pentru interviu! Sunteți minunat!

  4. Perfect. Standarde de performanță și competitivitate ca în mediul privat. Ar trebui extinse la toți bugetarii, să scăpăm de locurile de muncă pe viață și lăsate moștenire la nepoți.

  5. De sa fie așa? In justitie sau în sănătate sunt
    ,,recertificați”? De ce să ii verificăm doar pe profesori? Să fie valabil pentru toți bugetarii!

    1. In opinia mea,daca ai obținut nota 7 la titularizare,nu ar mai trebui sa dai examenul in fiecare an. In ceea ce privește examenele de certificare propuse,consider că sunt irelevante întrucât sunt examenele de definitivat, grad II și grad I, ori de doctorat în anumite cazuri. P.S Absolvenții de medicină nu dau examenul de rezidențiat in fiecare an dacă au obținut nota stabilită, ori în cazul titularizării nota minimă este 7.

  6. Sunt 200 de profesori la vârsta de pensionare care rămân la catedra și sunt titulari in București? Ce ziceți despre acest subiect că dacă rămân la catedra după vârsta de pensionare ocupa locuri titularizările!

  7. Intrebarea e daca domnul din imagine mai este capabil sa se recertifice dupa certificarea initiala sau va fi ultima recertificare pt dumnealui ? A ?

    1. Cine? Cine te-a întrebat tovarășe director din Curcani ?😅😅😅 Trebuie să văd și eu unde este acest Curcani. Titularizarea este titularizare, trebuie reglementată situația celor care au obținut o notă peste 7 și nu au posturi… aici trebuie umblat. După titularizare ai deful, apoi ai gradele, emoții, inspecții etc… cum spune acest neica N’ ca trebuie recertificata titularizarea la 5 ani??? Vin toti neaveniții să-și dea cu părerea… numai bine tuturor și sa fim sănătoși!🙏🙏🙏😀

  8. În scoli li se oferă șansa să ocupe un post în învătământ tinerilor foarte greu ,în timp ce pensionarii obtin ore în continuare si chiar după 70 ani.Examenele de titularizare trebuiesc anulate.Nu trebuie să se dea examene în scoli deoarece încurajează si mai mult coruptia.Sunt multe cauze ale unui învătământ de slabă calitate.

    1. Hahaha. Anulate zici? Si pe ce angajezi? Pe interviuri? Invatamantul e slab ca nu asigura posturi permanente oricui doreste? Aha, asta era :)))
      Aveti grija ce va doriti. Ptr ca legile nu se aplica retroactiv, va va afecta doar pe voi prostia asta cu ” recertificarea”. Titularii actuali asa raman pana la pensie. Mai cititi legile, Constituitis art 15, Codul Muncii, Codul Civil. Analfabetismul asta juridic o sa va coste!
      Vreti sa sapati o groapa in care veti cadea doar voi!

    2. sunteți titulara, Simona? sincer,cred că nu, altfel nu ați vb așa …doar un om care nu știe ce înseamnă munca pentru titularizare ar vb așa….ce e vina profilor NEpensionari și NEpensionabili că unii pensionari sunt ținuți pe viață în școli?! stați să vedeți când se va da liber la angajare prin autonomie și veți fi la mana directorului….va rog , nu mă luați cu performanta….nu la acești directorași!

  9. Ăsta s-a văzut cu sacii-n căruță și nu-i mai pasă de ce vine după el. Dacă aș ști că vorbesc în interesul cuiva și nu politic, i-aș băga în seama, dar așa, pierdere de vreme.

  10. Tot aici aud că …un motiv pt. care trebuie sa bukversam sistemul ar fi lipsa de performanta?
    oamenii ăștia care propovăduiesc aceasta brașoavă, înțeleg ce e aceea „performanta”, adică, să-l aduci pe un elev de la 4 la 5 sau 6 dau de la 7 la 8 sau 9?
    Ia ganditi-va, la sate, de exemplu, aducă aproape jumătate din tara, ce performante vor d-nii? cine naiba credeți că va mai veni la tara, cu naveta neplătită sau plătită din banii proprii? credeți că somitățile le găsim la tot pasul și ele vor sa vina într-o amarata de școală?

  11. Reexaminarea profesorilor cu facultatea făcută etapizat la fără frecvență sau intensive de scurta durata, exemplu doi ani la Iași un an la f f,și unul la zi in București,fara grad de titularizare sau alte examene și testari obligatorii acești navetiști, mănâncă salarii pe nedrept neștiință și nepregătire,susținuți de Inspectori cărora li se da Darul,sau pile cunoștințe și relații de natura ,Umana” Un profesor de muzică navetist ,fără să știe un instrument,fara voce și fără examinările pe post,plimbat la cerere de colo colo,fără să se implice decit foarte puțin,ar trebui Reevaluați și Reexaminați,pentru a asana mlaștină pupincuriștilor din învățămint.

  12. Scuzati-mă, acest domn e chiar profesor?
    Ce fel de întrebare e aceasta: nu ai ce le face? Ce le-ar face dansul ,maaamă! Totuși, e o somitate in domeniu?
    Se face că nu înțelege munca profesorului?
    Asta e atitudine de director? Se crede infailibil?
    Crede că profesorii sunt o castă fara onoare sau fără conștiința faptului că modelează oameni?
    Crede cumva că elevii sunt atât de prosti și nu își dau seama daca in profesor e mai slab pregătit? Cum poți să le spui unor oameni așa ceva? Profesorii sunt validați de elevi, de directori, inspectori, o mare parte din viața profesorală e cuprinsa intre numeroase examene care se întind pe ani de zile, de la definitivat, titularizare, grad 2, grad 1 etc. Ce fel de om e cel ce pune la îndoiala capacitatea intelectuală a unui profesor, mai ales a celor titulari, care au dat examene grele?
    De unde aceste întrebări de vătaf? Dansul a dat concurs dintr+o broșură sau a fost numit politic ?
    Cea mai gravă atingere și ultimul cui în sicriul educației e desființarea titularizării pe perioada nedeterminata. Lipsa continuității va distruge sistemul complet
    p.s. a nu se înțelege că nu există , că în orice sistem, unii, putini, foarte puțini, care nu își fac treaba…

  13. Pe vremea in care nu exista titularizare , inainte de Marga era o scoala cu: tacso director, fis-o profesor, nora-sa profesoara, nevasta-sa profesoara. In plus toti in CA.

  14. zise Gogu.El fiind director, probabil fără concurs.Ca să poată ,eventual chiar el,să facă o recertificare a titularizării după 5 ani!Păi,băi nebunule,despre drepturile obținute de către titulari numai și numai pri concurs,cf.legilor,nu se mai ține cont?Că doar sunt obținute și nu oferite așa cum probabil deții tu funcția.Eu chiar sunt curios.Tu ești cumva titular?

  15. O idee tâmpită din toate punctele de vedere! Recertificarea la care face referire presupune ca învățământul sa devina un job sezonier, ori asa ceva nu este de dorit! Cum ar fi sa fii doctor la spitalul din oraș sau avocat sau polițist etc doar pentru 4-5 ani după atâtea examene, grade, rezidențiale, credite anuale profesionale obligatorii etc??! Este logic ca un om de 50 de ani nu va avea niciodată aceleași rezultate la un examen scris ca unul de 20 de ani, dar experienta lui consta în practica și multe altele. Mare ti-e gradina, Doamne! Titularizarea rămăsese singurul examen corect din tara asta, extrem de greu, pe care doar câțiva cu adevărat pregătiți il promovau si deveneau PROFESORI intr-o anumita școala, liceu etc!

    1. Corect, dar pe de alta parte nu ar mai fi nici atâta mândrie.Cand te duci intr-o școală nu ai loc de ei ca sunt stăpâni de școli. Toti au o ruda care sa vina sa predea fără examen,testare etc.

  16. Oare nu ar vrea domnul director sa fie evaluat anual pentru ce face dânsul nu pentru ce fac elevii, cadrele didactice, da știm se dă un examen pentru funcția de director, ma gândesc, nu ar trebui evaluat și ca profesor chiar dacă e degrevat de un nr. de ore?

  17. Individul acesta nu știe ce zice. Sunt persoane care s-au titularizat după 20-25 ani de muncă, din diverse motive ( ba nu erau posturi disponibile,ori din cauza celor cu pile) dar în acest timp a susținut diverse examene de definitivat,gr.2,gr.1 care implica eforturi imense, iar susținerea titularizării la 4-5 ani ar fi total neadecvat

  18. Înainte de a ,,făta,, aceste elucubrații, domnii directori ,, unși,, politic pe scaunele călduțe, ar trebui să-și amintească că pe rand profesorii dau acele grade didactice (Definitivat, Grad II, Gradu I) timp de 10 ani, apoi urmează diverse cursuri din care unele universitare (conversie, masterat etc). Acești indivizi ce au ajuns în funcții pentru carnetul de partid ar trebui să stea în băncuța lor și să mulțumească in continuare partidului.

  19. noroc că nu se tine cont de opinia fiecăruia…ia sa facem așa și la medici, la judecători, universitari,etc…altfel miroase a discriminare,stimate domn!

  20. Si directorii si inspectorii, fara a fi numiti politic , si nu cu examenele acelea cu intrebari abstracte!

  21. Se face aceasta certificare, recertificare și în cazul sltor bugetari? sau doar o categorie este sub lupa și anume profesorii?

  22. In opinia mea,daca ai obținut nota 7 la titularizare,nu ar mai trebui sa dai examenul in fiecare an. In ceea ce privește examenele de certificare propuse,consider că sunt irelevante întrucât sunt examenele de definitivat, grad II și grad I, ori de doctorat în anumite cazuri. P.S Absolvenții de medicină nu dau examenul de rezidențiat in fiecare an dacă au obținut nota stabilită, ori în cazul titularizării nota minimă este 7.

  23. Domnul acesta director e toată ziua ba la televizor, ba pe facebook, ba la vreo dezbatere cu ong-ul lui doar la școală nu. Între timp în școala lui este dezastru cu o promovabilitate la Evaluarea națională foarte mică și absenteism enorm (atât elevi cât și profesori).

    1. da,da,am observat și eu că sunt unii efectiv abonați sa și spună opinia …putem face un top trei daca ne străduim …veșnic aceiasi:))

  24. Daca certificarea/recertificarea se va face pe bază de dosar/portofoliu, atunci se va duce de râpă și puținul care a mai rămas din învațământ! Goana după adeverințè, activităti lipsite de consistență, aparent moderne și interesante, lipsa de intees pentru materia in sine a profesorului, dar interes major pentru activităti aducatoare de puncte la dosar, cam asta inseamnă acum portofoliu de gradatie de merit. Mai mult, puncte pentru rezultate solide sunt extrem de puține, pierdute între altele. Și asa va fi si un eventual portofoliu de certificare.
    Recertificarea trebuie sa insemne rezultate la concursuri si examene nationale, iar in lipsa lor examen teoretic cu proba scrisă și examen practic la clasa, având în comisie cel puțin un cadru universitar!

    1. Calmati-va, nu se va aplica aceasta bazaconie. Exclus ce spuneti dvs, nu exista baza legala sa pui profesorul sa dea din nou ex teoretic. Nu va fi in veci asa ceva, puteti uita. Nu credeti, puteti intreba un avocat. Inspectii la clasa? Da! Se fac si acum unde apar disfunctii/ nu sunt rezultate. Nimic nou. Orice prof e asistat de directori de mai multe ori pe an, de inspectori lain cazul brigazilor etc. CE mai vreti? Rezultatele sunt cele care pot fi obtinute, in haosul de azi si cu elevii de azi. Vreti haos si mai mare? Vedeti-va de treaba.

  25. Mai este vreun alt domeniu în care sa te recertifici la 4, 5 ani după ce oricum in primii 10 ani de carieră te tot recertifici prin titularizare, definitivat, gradul II și gradul I?

  26. Daca certificarea/recertificarea se va face pe bază de dosar/portofoliu, atunci se va duce de râpă și puținul care a mai rămas din învațământ!
    Recertificarea trebuie sa insemne rezultate la concursuri si examene nationale, iar in lipsa lor examen teoretic cu proba scrisă și examen practic la clasa, având în comisie cel puțin un cadru universitar!

  27. Foarte adevarat! Titularizare zero. Posturile toate la concurs. Pe doi, maxim trei ani. Ai rezultate bune la clase si predare, inca doi ani in plus. Si asa pana 20 ani vechime. Dupa 20 ani, poti sa fii titular pe disciplina respectiva. Daca dupa 3 ani nu ai rezultate, postul scos din nou la concurs si cauti un alt loc de munca. Titularizarea este o bataie de joc.

    1. Da, da. Așa vorbește doar unul cu pile, care știe sigur că pe el nu-l trimite nimeni la concurs vreodată, că are spatele asigurat.

      Parcă n-ai trăi în țara asta. Sau poate că ești unul privilegiat, care se crede amovibil. Sper să afli curând (pe sistemul FAFO).

  28. Titularizarea pe 5 ani ar fi motiv de” sarut mana dom’ director” pt profesori. Rar ar fi cineva care sa aiba coloana vertebrala,pt ca esti la mana sefului.
    Titularizarea e singurul lucru neschimbat de ff multi ani. Si parca le sta in cap.

  29. Nu stiu de ce acesti oameni se tot leaga de titularizare*.Ce i motiveaza? Daca cei care di au luat o sau dovedit a fi capabili sa o mentina pe viata.Ce recticertificare le trebuie? Nu destul au parte de un comportament abuziv din partea directorilor de scoala asta le mai lipseste sa i dea afara in prag de pensie.Performanta este valabila in cazul acestor profesori dar este pusa sub pres.Dupa atatea atacuri la adresa tuturor din acest sistem nu i suficient ?Acum si confratii se trezesc sa faca tot felul de propuneri care nu si au sensul.

  30. Domnul director din Curcani ,daca doriti titularizarea pe 4 -5 ani si apoi iara examene nu credeti ca ar fi bine sa dea si medicii,politisti,si magistratii etc examene tot la 4-5 ani?
    in ultima vreme cam toata lumea se ia de aceasta titularizare….care se obtine oricum greu si in care la inceput de cariera ai un salariu modest.
    un medic ia peste 200mil pe luna ,m.a.i iese la pensie la 45,etc si pe dvs va ,,freaca,, titularizarea noastra pe care luam un salariu de 4000 ron mediu
    vedeti ca unii sunt in sistem inca pe repartitia lui Ceausescu ….la aceia fara titularizare ce le faceti?
    cred ca ii duceti la azil direct ca sa scapati de ei.
    in loc sa va frece de titularizarea aceasta mai bine ati conlucra cu sindicatele pentru un salariu mai decent.
    este usor sa vb din postura de director cu 100 mil salariu ar fi bine sa fiti si in pielea unui debutant cu 4000 ron salariu din care chiria si utilitati 2000 ron si sa i spuneti ca dvs vreti sa dea iara examen peste 4 ani .
    pai omul acela care poate este un bun profesor va pleca din invatamant si apoi o sa spuneti ca vai doamne nu mai avem cadre sa si dea interesu.
    sa va fie rusine!

    1. Un medic iese medic dupő 6 ani de facultate de MEDICINĂ, un inginer face studii superioare de INGINERIE, PROFESORII din sistemul actiual de învățământ nu sunt PROFESORI la pregătirea de bază, ci specialiști în diverse domenii științifice. Dacă nu rezolvăm formarea inițială – nu prin acel MODUL … de tot râsul lummii, ci prin practici serioase la catedră pentru a cunoaște ce se întâmplă în școală – nu vom avea calitate. Mulți PROFESORI nu au habar de ce se întâmplă în școala lor, își fac orele și cu asta cred că și-au îndeplinit vocația….

  31. Voi știți ce înseamnă o titularizare La matematică?
    Voi credeți că La vârsta de 50 de ani sau de 60 de ani un cadru didactic epuizat după o ,,viață” La catedră mai poate concura cu un profesor tânăr?
    Deși ca rezultate obținute a dovedit că este o capacitate.
    Iar, prin experiența lui ține ore de o înaltă clasă.
    Nu este corect ceea ce vreți voi să faceți!
    (Cu renunțarea La titularizare.)

  32. Iar a venit asta? Mai sta naiba in invatamant asa. Ca dupa ce ma consum psihic si fizic pana ma topesc ca o lumanare, sa am contract pe 4 ani, dupa care sa ma recertific, nu? Sa faca la fel si cu Rezidentiatul, Baroul etc. Ca doar sunt niste examene usoare, neimportante, ca si Titularizarea si care initial certifica niste prosti, care se redesteapta odata cu recertificari la 4 ani. Domnul sper sa se rezolve la cap pe undeva. Dar mai sta cineva asa in invatamant cu sabia lui Damocles deasupra capului intr-o tara in care invatamantul e pe mosia inspectorilor si directorilor pusi politic? Voi credeti ca eu am sa raman in invatamant sa ma intreb o data la 4 ani daca mosierul ma mai doreste pe plantatie ca sa stiu daca am cu ce plati ratele si creste copiii? Adica medicul devine un prost…nu-l ajuta cu nimic Rezidentiatul, nu? Hai sa-l angajam pe 2-4 ani. Hai sa nu dam credite specialistilor tarii ca la gunoierii cu contracte pe perioada determinata. Stabilitatea asta ne mai tine in sistem. Imtrebati pe oricine. Banii si raspunderea nu, ca sunt salarii mici pentru cat muncim, respect ioc, sanatate ioc. Daca ne luati stabilitatea, angajati nepalezi!

  33. Nici nu știu de ce se dă public declarația acestuia, școala generală Nr 1 Curcani nici nu apre pe GPS, un om dintr-un loc anonim să vorbească despre reformele învățământului din România? Notorietatea și experiența nu o dobândești dintr-o localitate anonimă.

  34. Directoul are in legile actuale toate instrumentele necesare pt a coecta orice abateri comportamentale sau profesionale ale profesorului.

    Nu are nevoie de o ,, nucleară ”

    Restul sunt povești si dorințe ascunse ale unora de a avea ,,sclavi pe plantație”.
    Pt astfel de idei are varianta de a-si înființa școală privată.

  35. Iar a fost introdus directorul asta. La scoala la el nu a obtinut nici 50 % promovarea la evaluarea nationala. Ce mai cauta el in functie?

  36. Pffff, inca un specialist in management. O sa fie bataie pe locuri de munca cu durata determinata. Motivatie si moral pana la cer. Fluctuatie tot asa lol.

    Regula in Europa este contract pe durata nederminata. In rest e managementul resurselor umane, daca stie vreun director sa faca asta.

  37. Domnul Viforele pare că nu e din sistem. Nu știe cât de grea este titularizarea,că apoi există grade didactice, inspecții, cursuri de perfecționare? Și apoi, de ce trebuie să existe concurență între profesori? Așa e in ograda dumnealui, la Curcani? Nu este colaborare, înțelegere, susținere între cadrele didactice?
    In plus, la tot stresul și uzura psihica, de ce ai adăuga și haosul acesta? Medici, magistrați, tot așa, sunt supuși la concursuri pentru post obligatorii sau doar atunci când își doresc altceva?
    Să ramâna domnul Viorel cu ideile sale, iar daca dorește publicitate, să încerce să facă lucruri concrete și să rezolve problemele reale ale învățământului românesc. Sau să rămână doar profesor” Merito” sau ce o mai fi și organizarea sistemului să o lase altora.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației: Avem colegi profesori, din păcate, care au fost departe de programa pe care ar fi trebuit să o respecte în interesul elevilor / La matematică, avem nevoie de o abordare mai practică și mai puțin abstractă

„Este îngrijorător, de exemplu, faptul că 15% dintre elevi nu au reușit să facă 10+10:10. (…)  Chiar mă întreb cum acei profesori nu au observat în clasa a V-a, în…
Vezi articolul