UBB Cluj și Universitatea București au regresat serios în Top Shanghai față de anul trecut. Singurele universități românești sunt la coada clasamentului dominat de instituții academice din SUA și Marea Britanie

[jp_post_view]
Universitatea Babeș-Bolyai / Foto: Facebook.com – UBB

Universitatea Babeș – Bolyai din Cluj (locurile 701 – 800) și Universitatea București (locurile 901 – 1000) sunt singurele două instituții de învățământ superior din România prinse în Topul Shanghai 2019, una dintre cele mai credibile cercetări anuale privind educația superioară la nivel global, potrivit comunicatului oficial.

Cele două universități românești sunt plasate la coada clasamentului. România e surclasată de Ungaria (5 universități în top), Polonia (9 uniniversități), Cehia (7).

De remarcat regresul ambelor universități românești, care au căzut în categorii inferioare față de clasamentul din 2018.

Topul e dominat de universitățile din SUA și Marea Britanie, primul ”intrus” pe listă fiind Swiss Federal Institute of Technology Zurich (locul 19).

Primele cinci locuri în clasament sunt ocupate de Harvard University (SUA), Stanford University (SUA), University of Cambridge (Marea Britanie), Massachusetts Institute of Technology (SUA) și University of California, Berkeley (SUA).

Harvard University se clasează pe primul loc pentru a 17-a oară.

Academic Ranking of World Universities/ARWU 2018 – cunoscut şi ca rankingul Shanghai al universităţilor, este unul dintre cele mai prestigioase clasamente internaționale ale universităților prin prisma indicatorilor de excelenţă – de educaţie şi de cercetare – folosiţi în analiză.

Foto: Universitatea Babes-Bolyai / (Facebook UBB)


2 comments
  1. Păi, cercetarea nu prea exista in universitatile romanesti, multi dintre cei mai buni elevi de liceu pleaca pe axa UK/ Olanda/Germania/SUA (oricum ei au fost tratați prost si in invatamantul liceal, iar vedetele feisbuciste urla doar despre uniformizarea mediocrității, supunandu-i unui bullying ciudat), clanurile sunt înfipte bine in mediul universitar, mama, tata, catel, purcel, varul Gigel, se intra, acolo unde se dau ceva teste, de la 5, inclusiv la un profil cu cota( sunt exceptii specializările cu concurenta reala si medie de intrare ridicata), numărul de locuri nu este calibrat pentru a încuraja competiția, e calibrat pentru a produce cat mai multe diplome contra cost si pentru a nu se evapora catedre.
    In plus, nu se repeta peste tot ca toti elevii ar fi de top, dar cei de 10 sunt „tocilarii”, ” cei care. pot memora mai bine” :))))?
    Ei, uite ca „tocilarii” o taie pe alte meleaguri, cu laboratoare performante, cu profesori care încurajează competitia( sistemul de notare cu A+/A/A- etc, care poziționeaza studentul in raport cu ceilalti colegi), unde conteaza studiul individual si orele petrecute în biblioteca, si nu cat timp o freci pe Instagram si whattsapp sau orgoliile mamicutei care vrea si note mari si vacanta tot anul.
    Doar anul asta, dintre olimpicii internationali la disciplinele reale, cam 85% vor lua in curand avioanele de UK si SUA. Si nici ca se mai intorc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Neurostiinta la Clasă - Paul Olteanu, Diana Mișa, Sorin Ion / Foto: GMP PR

Reacția organizatorilor „Neuroștiința la clasă” cu privire la erorile științifice aduse în fața elevilor prin podcastul Mind Architect, greșeli semnalate de 3 oameni de știință: „Împreună putem contribui la educația unei generații care va fi, poate, mai senină, mai blândă cu sine și cu greșelile celor din jur” / Ce spune echipa sa despre lipsa de studii în domeniu în cazul Paul Olteanu

După ce a adus în fața elevilor un program de neuroștiință organizat de nespecialiști, cu sprijinul Ministerului Educației, echipa „Neuroștiința la clasă” le cere specialiștilor să corecteze din mers informațiile…
Vezi articolul

VIDEO Reformă școlară radicală în Franța, care adoptă o lege împotriva separatismului islamic. Școala la domiciliu – limitată strict la cazurile medicale. Macron: „Există un islamism radical care conduce la negarea Republicii” prin ”deşcolarizarea copiilor”, ”îndoctrinarea, negarea principiilor noastre, egalitatea bărbat/femeie”

Legea împotriva separatismului islamic, pentru întărirea secularismului și revenirea la legile și valorile Republicii, cel mai radical proiect de pe teritoriul Franței din 1882 încoace, a fost anunțată vineri de…
Vezi articolul

Ministrul Educației: Un profesor bun, după mine, ar trebui să aibă un bagaj larg de tehnici de predare-învățare, unele mai clasice, altele mai moderne. Ar trebui să le știe pe toate și le va personaliza în funcție de conținutul pe care îl predă și de copiii cu care lucrează

Ministrul Educației a definit un profesor bun ca acela care are „un bagaj larg de tehnici de predare”, pe care le folosește în funcție de conținutul pe care îl are…
Vezi articolul

Educația nu se mai face, în țările care au succes, cu durere, spune Monica Mincu, cercetătoare româncă la Universitatea din Torino: Dacă elevii nu învață, vina este a noastră, nu a lor / Cât de curajoasă este România, politic vorbind, să implice experții și profesioniștii și să reformeze sistemul?

Țările care au performanțe deosebite au investit în sistemul școlar și au reușit să-l schimbe în două-trei decenii, a spus într-o scurtă analiză Monica Mincu, cercetătoare în sisteme școlare comparate…
Vezi articolul