Portofoliile profesorului și dirigintelui se simplifică, procesele-verbale sunt înlocuite de foi de prezență, testele inițiale nu mai sunt obligatorii – anunță ministrul Educației. „Începe prima etapă pentru debirocratizare”

[jp_post_view]
SURSA: gov.ro-pixabay.com
Ministrul Educației a anunțat că a trimis o notă tuturor inspectoratelor școlare prin care începe debirocratizarea încă din prima zi a semestrului al II-lea al anului școlar în curs. Printre măsurile de debirocratizare anunțate pe pagina de Facebook de Monica Anisie se numără simplificarea portofoliului profesorului și a celui al dirigintelui, desființarea unora dintre procesele verbale și înlocuirea lor cu foi de prezență, precum și eliminarea implicării profesorilor în generarea de rapoarte cerute de inspectorate, dar care nu sunt prevăzute de acte normative și care vor fi generate de acum doar prin interogarea SIIIR.

”Prima etapă pentru debirocratizarea procesului didactic cuprinde următoarele măsuri care se vor aplica chiar de astăzi, 13 ianuarie”, anunță ministrul.

Măsurile enunțate sunt:

  1. portofoliul profesorului conține, în format digital sau/și letric, doar planificările calendaristice anuale ale materiei, un proiect al unităţilor de învăţare și instrumente de evaluare. Este exceptat de la această precizare portofoliul profesional reglementat de Metodologia – cadru de organizare și desfășurare a examenului național de definitivare în învățământ, aprobată prin OMEN nr. 5211/2018;
  2. procesele verbale care nu necesită probarea modului de luare a deciziei, de la activitățile cadrelor didactice sau din cadrul anumitor activități cu părinții nu sunt obligatorii și pot fi înlocuite cu liste de prezență;
  3. rapoartele și statisticile solicitate de instituții ierarhic superioare sau alte instituții din afara sistemului educațional, care nu sunt prevăzute în mod expres în acte normative, nu se întocmesc la nivelul unității de învățământ preuniversitar prin implicarea cadrelor didactice. Extragerea datelor statistice necesare se face prin interogarea Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR) sau a altor aplicații specifice;
  4. aplicarea testelor inițiale nu este obligatorie pentru niciun nivel de învățământ sau clasă. Cadrele didactice pot decide folosirea lor pentru clasele de început de ciclu sau la preluarea unei clase noi, la disciplina pe care o predau, pentru a cunoaște nivelul atingerii competențelor de către elevi;
  5. portofoliul dirigintelui va conține numai planificarea activităților specifice funcției de diriginte, calendarul activităților educative extrașcolare ale clasei și fișele psihopedagogice ale elevilor din clasa respectivă.

În plus, ministrul anunță că lucrează la schimbarea mai multor acte normative care „vizează următoarele documente propuse pentru eliminare sau simplificare”:

  • eliminarea portofoliului dirigintelui;
  • simplificarea condicii de prezență;
  • eliminarea comisiilor metodice/comisiei pentru curriculum;
  • eliminarea sau, după caz, simplificarea raportărilor situației sociale a elevilor și raportărilor programelor de sprijin;
  • simplificarea documentelor necesare pentru excursiile școlare/activitățile extrașcolare;
  • simplificarea procesului de evaluare a calității (ARACIP).

Știrea este în curs de actualizare

FOTO: gov.ro-pixabay.com


2 comments
  1. Si stapanii de la aracip ce verifica actualmente la portofoliul cadrului didactic?
    Pe siteul lor n au nimic concret.
    Vrem desfiintarea odioasei Aracip! Nu se justifica activitatea ei !

  2. Felicitari, doamna Ministru! Iata de ce e important sa fie ministru cineva din sistem, care cunoaste sistemul. Cum poti sa reformezi un sistem, daca nu il cunosti? Profesorul trebuie sa se ocupe de elevi, nu sa produca hartii !!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Extremele de acasă – Oana Moraru: Un copil cu părinți nediscriminatoriu permisivi, inconstanți, indeciși, superprotectivi, este la fel de rănit sufletește ca cel care este bătut acasă

„Suntem într-o mare eroare dacă ne imaginăm că educarea lor în clase ar trebui să se facă numai pe fascinație, atragere hipnotică spre învățare. Că e rolul dascălului să-l ‘păcălească’…
Vezi articolul

BREAKING Subiectele și baremele de la Titularizare 2024 pentru educatorii și puericultorii din grădinițe și creșe, publicate de Ministerul Educației. Eseu de maximum 2 pagini despre relația dintre joc și învățare

Subiectele și baremele de la Titularizare 2024 pentru educatorii și puericultorii din grădinițe și creșe au fost publicate cu puțin timp în urmă de Ministerul Educației. Proba scrisă a concursului…
Vezi articolul

Încurajarea dezvoltării limbajului la copii în funcție de grupa de vârstă: de la etapele ce urmează a fi parcurse, la metodele prin care vorbirea poate fi stimulată – recomandări date de platforma Novakid (P)

Învățarea unei limbi secundare în paralel cu cea maternă este la fel de eficientă în dezvoltarea limbajului. Pentru că antrenează memoria, creativitatea și capacitatea de a înțelege mai ușor structura…
Vezi articolul