Ultima zi de cursuri din primul modul. Vineri, după terminarea programului, elevii intră în vacanța de toamnă. Modulul al doilea durează 7 săptămâni

[jp_post_view]
Învățământul primar
Foto: Pexels.com
Primul modul de cursuri pentru elevi se încheie vineri, 27 octombrie, potrivit structurii anului școlar 2023-2024. Elevii din București au început vacanța mai devreme cu o zi decât ceilalți, pentru că vineri este Sfântul Cuvios Dimitrie cel Nou, fiind stabilită zi liberă pentru angajații școlilor din Capitală prin Contractul Colectiv de Muncă.

În perioada 28 octombrie – 5 noiembrie, elevii sunt în vacanță. Al doilea modul de cursuri începe luni, 6 noiembrie, și durează până vineri, 22 decembrie, adică ține 7 săptămâni.

Anul școlar 2023—2024 este structurat astfel:

Modulul 1 – de luni, 11 septembrie 2023, până vineri, 27 octombrie 2023;

  • Vacanță de toamnă: 28 octombrie 2023 – 5 noiembrie 2023

Modulul 2 – de luni, 6 noiembrie 2023, până vineri, 22 decembrie 2023;

  • Vacanță de iarnă: 23 decembrie 2023 – 7 ianuarie 2024

Modulul 3 – de luni, 8 ianuarie 2024, până vineri, 9 februarie 2024, respectiv vineri, 16 februarie 2024, sau vineri, 23 februarie 2024, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în urma consultărilor cu beneficiarii primari ai educației, cu părinții/reprezentanții legali ai acestora și cu cadrele didactice, realizate la nivelul unităților de învățământ;

  • Vacanță de schi: o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 12 februarie – 3 martie 2024

Modulul 4 – de luni, 19 februarie 2024, respectiv luni, 26 februarie 2024, sau luni, 4 martie 2024, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, după caz, până vineri, 26 aprilie 2024;

  • Vacanță de primăvară: 27 aprilie 2024 – 7 mai 2024

Modulul 5 – de miercuri, 8 mai 2024, până vineri, 21 iunie 2024;

  • Vacanța de vară: 22 iunie 2024 – 8 septembrie 2024.

Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 7 iunie 2024;

Pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 14 iunie 2024;

Pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor terminale, și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 28 iunie 2024;

Pentru clasele din învățământul postliceal, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învățământ în vigoare.

Spre deosebire de acest an școlar, „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se vor desfășura în perioada 11 septembrie 2023-26 aprilie 2024, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, la decizia școlii, în module diferite.

Art. 4. — (1) Programul național „Școala altfel” și Programul „Săptămâna verde” se desfășoară în perioada 11 septembrie 2023—26 aprilie 2024, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unității de învățământ. Derularea celor două programe se planifică în intervale de cursuri diferite.

(2) La clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică și din învățământul profesional, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde”, se organizează activități de instruire practică urmărind și scopul acestor programe.

(3) La clasele din învățământul postliceal, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde”, se organizează activități de instruire practică.

  • Profesorul Cătălin Ciupală este de părere că ideea de structurare modulară a anului școlar este „foarte defectuoasă și nu se potrivește deloc cu ceea ce avem noi în școală”. Acesta a spus că „modulele nu sunt corelate cu unitățile de învățare”, ceea ce creează dificultăți de învățare pentru elevi.
Câte note trebuie să aibă elevii la sfârșitul modulului 2

La disciplinele cu peste 2 ore pe săptămână, elevii vor avea la sfârșitul anului 2023 câte 3 note, potrivit unei adrese a Ministerului Educației către inspectoratele școlare. Dintre acestea, cel puțin o notă se recomandă să fie acordată în urma susținerii unei evaluări scrise.

Iată ce prevede adresa Ministerului Educației:

„Având în vedere respectarea principiului învățării şi evaluării sistematice și continue care include cerința notării ritmice, se impune ca până la finalul anului calendaristic 2023, să fie acordate cel puțin:

– câte 2 (două) note/ calificative la disciplinele cu o oră pe săptămână/ 2 ore pe săptămână, dintre care cel puțin o notă se recomandă să fie acordată în urma susținerii unei evaluări scrise;

 câte 3 (trei) note/ calificative la disciplinele cu mai mult de 2 ore pe săptămână, dintre care cel puțin o notă se recomandă să fie acordată în urma susținerii unei evaluări scrise.”

Citește și:
ULTIMA ORĂ Ministerul Educației încearcă să impună profesorilor un anumit număr de note în primele două module, printr-o adresă semnată de un secretar de stat / Recomandarea este ca cel puțin o notă să fie în urma unei evaluări scrise


2 comments
  1. Aceste vacanțe sunt MOARTE LENTĂ pentru profilurile vocaționale – muzică , coregrafie, sport.
    Elevii au nevoie de pregătire zilnică, constantă, fără pauze.
    Mai există încă profesori dedicați, care își sacrifică zilele libere, altfel cum ne-am putea mândri cu rezultatele excepționale de la olimpiade sau concursuri internaționale?

  2. Uraaa! Super !
    Daca mai adaugam si sfintii si alte zile libere si alte punti, etc, vor fi mai multe vacante decat zile de scoala !!!
    Traiasca si infloreasca analfabetismul functional !
    Sa ne straduim sa depasim pragul psihologic de 50 % !
    Pe cei din UE i-am surclasat demult, nu ne mai ramane decat sa ne dovedim noua insine ca putem tinde spre 80-90% de analfabeti functional din totalul absolventilor !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

GRAFIC Numărul cazurilor de infectări noi înregistrează o scădere pentru prima dată de la începutul valului 4 al pandemiei de Covid-19 în România, anunță cercetătorii de la Universitatea Babeș Bolyai

România începe o ușoară coborâre de pe platoul valului 4 de infectări cu coronavirus, potrivit cercetătorilor de la Facultatea de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor a Universității Babeș-Bolyai (UBB) din…
Vezi articolul

SURSE Ligia Deca își modifică propriile Legi ale educației pentru a treia oară, la nici un an de la promulgare: Proiect de OUG prin care universitățile pot ridica construcții, din fonduri externe nerambursabile, pe terenuri din domeniul public, care nu sunt în proprietatea lor / Introduce Informatica și Arhitectura în aria de discipline STEM, după ce le-a exclus prin legea învățământului

Ligia Deca își modifică propriile Legi ale educației, la doar 8 luni de la promulgare și după 8 ani de lucru pe aceste proiecte din poziția de consilieră a lui…
Vezi articolul

Pe grupul profesorilor de matematică din București, cred că o dată pe lună vin întrebări de genul „se caută profesori! găsim profesori?”, semnalează profesorul Flavian Georgescu: Nu pentru o normă întreagă, ci pentru 4 ore, pentru 8 ore pe săptămână

Profesorul de matematică Flavian Georgescu a vorbit, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, despre lipsa profesorilor de matematică: „Suntem în continue căutări și, în general, pe grupul profesorilor de matematică din…
Vezi articolul

Pilotarea testelor standardizate, de la finalul anului școlar trecut – o oportunitate ratată. Interviu cu cercetătorul Dacian Dolean: Volumul de muncă a fost imens, dar eforturile au fost inutile având în vedere că nu și-au atins scopul

Expertul în științele educației Dacian Dolean susține într-un interviu pentru Edupedu.ro că demersul de testare prin platforma privată a celor aproape 150.000 de elevi nu și-a atins scopul oficial, acela…
Vezi articolul

OFICIAL Tipurile de calificări profesionale de nivelurile 3 și 4 ale Cadrului național al calificărilor la filiera tehnologică și învățământ profesional / A fost introdusă și acreditarea pentru calificarea „electrician sisteme voltaice”

Ordinul privind stabilirea tipurilor de calificări profesionale de nivelurile 3 și 4 ale Cadrului național al calificărilor și a corespondenței dintre acestea, din cadrul aceluiași profil la învățământul liceal filiera…
Vezi articolul