Un amplu studiu din SUA confirmă: riscul de transmitere a Covid-19 crește în familiile unde trăiesc elevi care merg la școală, dar poate fi ținut foarte bine sub control prin măsurile de prevenție din școli

6.349 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Persoanele care au în mediul familial un copil care merge la școală cu prezență fizică se confruntă cu riscuri sporite legate de pandemia Covid-19, însă aceste riscuri pot fi ținute sub control, un rol important în acest sens revenind măsurilor de siguranță și prevenție luate în mediul școlar. Așa spune unul dintre cele mai recente studii americane pe această temă, publicat de revista Science

Studiul a avut în vedere că nu există resurse oficiale și statistice pentru o informare clară privind rolul școlilor în transmisie, dincolo de analizele relativ restrânse și studiile locale sau regionale care, de cele mai multe ori, indică același lucru: transmisia în școală și de la elevi la familie este posibilă, dar o serie de măsuri de prevenție din școli permit deschiderea claselor pentru învățarea față în față, în siguranță. Plus, semnalele repetate că boala se transmite mai rar în cazul copiilor.

De data aceasta, o serie de cercetători de la John Hopkins School of Medicine și Universitatea Princeton au analizat date culese la nivelul întregii SUA, prin intermediul unui amplu sondaj Facebook, de Carnegje Mellon University, sondaj ce colectează circa 500.000 de răspunsuri săptămânal.

  • Au fost luate în calcul răspunsurile culese în noiembrie-decembrie 2020 și ianuarie-februarie 2021, totalizând peste 2,1 milioane de respondenți, dintre care circa 570.000 de părinți declarați, cu copii înregistrați la grădiniță, școală sau liceu.

Studiul întărește, astfel, prin analiză independentă, constatările anterioare potrivit cărora:

  • Persoanele care trăiesc alături de copii care merg la școală se confruntă cu un risc sporit de infectare sau cu alte efecte asociate epidemiei, dar…
  • Măsurile de prevenție din școli sunt asociate cu o reducere semnificativă a acestor riscuri.
  • Printre aceste măsuri eficiente, ies în evidență verificarea zilnică a simptomelor, folosirea măștilor de către profesori, întreruperea activităților extra-curriculare.
  • Asocierea între școala față în față și transmisia Covid-19 persistă când sunt adoptate puține astfel de măsuri preventive, dar scade pe măsură ce cresc și nu mai poate fi observată când sunt aplicate șapte sau mai multe astfel de măsuri.
  • În cazul profesorilor, munca în afara domiciliului este asociată cu o creștere a infectărilor într-o măsură similară altor ocupații, precum munca la birou sau în sistemul de sănătate.
  • Riscurile de transmitere a Covid-19 în interiorul gospodăriilor, prin asociere cu școlarizarea față în față a copiilor, poate fi cel mai probabil controlată prin măsuri preventive aplicate în mod adecvat la școală.
Studiul complet e disponibil aici.

ID 213025465 © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
  1. Americanii au autobuze școlare, nu ca elevii din România, care în orașele mari se contaminează din mijloacele de transport aglomerate și mai ales cei asimptomatici, împrăștie virusul în scoli, în familii și pe unde se mai duc.

  2. De fiecare data dupa redeschiderea scolilor numarul de cazuri a crescut. Unii confirma prin studii aceste realitati. Dar noi in continuare nu si nu. „pot fi ținute sub control”? Serios? Deci toti cei care nu au reusit sunt idioti numai noi suntem destepti?

  3. Sa-i spuna cineva si campeanului. Poate intelege ceva?! Cu ultimul ordin ME si MS in scoala speciala nu mai sunt obligatorii mastile la elevi. Tocmai aici unde sunt cei mai vulnerabili copii si cele mai vulnerabile familii.

    Niste imbecili !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT „Ministru” Educației le-a cerut universităților ca în 48 de ore să recomande experți care să evalueze proiectele de digitalizare depuse de aceleași universități pentru apelul de 234 de milioane de euro lansat recent. Experții vor fi retribuiți / Lista cu întrebările frecvente, publicată de minister

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, le-a solicitat universităților să recomande experți în digitalizare pentru evaluarea proiectelor depuse de universitățile în care ei lucrează, potrivit unui document trimis de minister. Amintim că…
Vezi articolul

Silvia Mușătoiu a demisionat de la conducerea Colegiului Șincai din București: Nu e un moment bun să fiu director, într-o astfel de atmosferă de conducere la toate nivelurile: inspectorat, primărie, minister. Este o lume care nu este a mea

Silvia Mușătoiu a demisionat din funcția de director al Colegiului Național “Gheorghe Șincai” din București. În locul său, inspectoratul l-a numit, la propunerea sa, pe fostul inspector de matematică Vlad…
Vezi articolul

Universitatea Babeș-Bolyai – singura instituție românească în top 1000 al clasamentului internațional CWUR 2025, luat în calcul pentru metarankingul universitar național / Alte șapte universități românești – în top 2000

Opt universități din România au fost incluse în ediția din acest an a clasamentului internațional al universităților CWUR (Center for World University Rankings), dat luni publicității. Dintre acestea, doar una…
Vezi articolul

Ministrul Daniel David: Încercăm să ducem în școli sisteme de inteligență artificială care să ajute și să ofere asistență profesorilor, nu doar în actul de predare, ci și în utilizarea tehnologiei

”Calea este ca profesorul să știe elemente de bază de utilizare a tehnologiei”, a declarat recent ministrul Educației, Daniel David, la „Conferința națională pentru profesori NextEd Teach: Learn | Create…
Vezi articolul