Un centru de învățare și relaxare pentru studenți din Germania a câștigat premiul UE pentru arhitectură contemporană / Proiectant: Dacă dai tinerilor un spațiu complex, cu diferite calități, ei își vor găsi un loc

[jp_post_view]
Foto: Kristina Rottig/TU Braunschweig via magazin.tu-braunschweig.de
Un centru de studiu pentru studenții de la Universitatea Tehnică din Braunschweig, din Germania, a câștigat premiul Uniunii Europene (UE) pentru arhitectură contemporană, transmite The Guardian. Clădirea este una modulară, care permite ca spațiile să fie interșanjabile, după preferințele și nevoile tinerilor, conform sursei citate.

Centrul de studii universitare este ușor de dezasamblat, iar ambițiile arhitecților au fost trăinicia structurii și sentimentul de permanență, chiar dacă cei doi proiectanți, Gustav Düsing și Max Hacke, preferă să-și vadă clădirea adaptată și reconfigurată sau, în cele din urmă, demontată și mutată în altă parte, prezintă The Guardian.

„Ne-am imaginat proiectul ca pe un sistem schimbător”, spune Düsing, coproiectant al pavilionului de studiu pentru Universitatea Tehnică din Braunschweig, Germania, care a fost desemnat câștigătorul din acest an al premiului EU Mies (fostul premiu Mies van der Rohe), premiul bienal al Uniunii Europene pentru arhitectură contemporană.

  • „Am vrut să fie un contramodel față de clădirea înaltă a universității și de sălile de curs convenționale cu o singură față. Este mai degrabă o extensie a peisajului care poate fi modificată la nesfârșit, un spațiu neierarhic pe care studenții și-l pot însuși”, spune Düsing, potrivit sursei citate.

Clădirea, structură din oțel alb și sticlă, amplasată printre copaci, la marginea campusului universitar, găzduiește un aranjament în plan deschis de spații de studiu flexibile pe două niveluri.

Din exterior, pare doar ca o schiță de clădire formată dintr-un cadru dreptunghiular de coloane și grinzi subțiri ca niște scobitori. În interior, clădirea se deschide ca un loc de învățare tridimensional, un cadru modular care invită la diferite forme de locuire.

Perdelele groase și galbene de la ferestre pot fi trase pentru a închide anumite zone, creând săli de curs ad-hoc și spații de meditații liniștite, în timp ce mobilierul poate fi mutat afară, pe balcoane, în lunile mai calde, oferind zone de studiu în aer liber, protejate de un acoperiș care iese în afară și care umbrește interiorul vara, prin construcția sa, conform descrierii de pe The Guardian.

Foto: Iwan Baan via miesarch.com

Studenții deja au început să modifice clădirea, care nu are față sau spate, ci 9 intrări, mai transmite publicația britanică citată. „Ar trebui să se simtă ca o extensie a sufrageriei”, spune arhitectul Max Hacke, care continuă: „Studenții vin aici să mănânce și să joace cărți, dar și să lucreze”.

  • „Este ca un fel de cuib”, spune Gustav Düsing, celălalt arhitect, pentru The Guardian. „Dacă oferi un spațiu care este foarte complex și are o mulțime de calități diferite, studenții pot veni la el și să își găsească locul”, continuă Düsing.

Despre structura ingenioasă a spațiului de studiu se mai arată și pe site-ul Universității Tehnice din Braunschweig:

„Spre deosebire de clădirile masive, toate componentele pot fi reutilizate într-un mod care economisește resursele chiar și după zeci de ani, ca parte a economiei circulare, deoarece toate sunt înșurubate și nu sudate. În acest fel, materialul are o durată de viață lungă ca și componentă și devine parte a economiei circulare”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației anunță că nu-și asumă varianta planurilor-cadru pentru liceu din proiectul de lucru al instituției, după ce mai multe voci din mediul academic au criticat schimbările

Ministerul Educației anunță într-un comunicat de presă că „este o variantă neasumată de Ministerul Educației sau de grupurile de lucru pentru elaborarea planurilor-cadru pentru învățământul liceal și profesional” varianta planurilor…
Vezi articolul

Universitatea Columbia, acuzată de antisemitism în contextul conflictului Israel-Hamas, și-a apărat poziția în fața Congresului SUA: instituția „se străduiește să fie un loc lipsit de ură și discriminare”

Rectorul Universităţii Columbia din New York a apărat miercuri în faţa Congresului american lupta dusă împotriva antisemitismului în campusul acestei instituții de învăţământ superior, afectată la fel ca multe altele…
Vezi articolul

Improvizație cu bursele sociale la Universitatea Națională de Educație Fizică și Sport din București, care speculează lipsa de rigoare a legislației. Studenții înscriși pe locurile cu taxă primesc o singură bursă socială pe semestru, din fondurile proprii ale instituției, după ce fondul din partea Ministerului Educației a fost alocat studenților de la buget

Studenții înscriși pe locurile cu taxă ale Universității Naționale de Educație Fizică și Sport din București (UNEFS) primesc o singură bursă socială pe semestru, din fondurile proprii ale instituției, potrivit…
Vezi articolul

Elevii de liceu ar putea primi și ei lapte și fructe din fonduri europene, până în 2029, prin extinderea Programului pentru școli. „Aceasta este ținta noastră. Avem deja acceptul Comisiei Europene să asigurăm pentru toți elevii din sistemul de școlarizare”, spune Gheorghe Lăcătușu, șef serviciu la Direcția Generală Politici Agricole a Ministerului Agriculturii

Programul pentru școli al României prin care copii de grădiniță și elevii de clasele primare și gimnaziu primesc în prezent lapte și fructe ar putea fi extins și la elevii…
Vezi articolul