Un elev de origine română, blocat de birocrație: Nu poate reprezenta Italia la Olimpiada de Științe din China pentru că nu are cetățenie / Școala unde este înscris băiatul cere să i se acorde cetățenia italiană pentru merite școlare

662 de vizualizări
Sursa foto: Pixabay
Un elev de 15 ani, născut în Italia din mamă româncă și tată tunisian, riscă să rateze participarea la Olimpiada Internațională de Științe din China, deși acesta s-a calificat, pentru că nu are cetățenie italiană. Cazul a stârnit reacții în societatea și clasa politică din Peninsulă, iar școala cere oficial acordarea cetățeniei „pentru merite școlare”, conform G4Media, care citează Corriere della Sera.
  • ”Să i se acorde băiatului cetățenia italiană pentru merite școlare”, solicită școala la care învață tânărul din Potenza, în sudul Italiei.

Elevul s-a calificat, pe merit, la Olimpiada Internațională de Științe din China, după ce a trecut cu succes toate etapele: competiția școlară, selecțiile regionale, apoi cele naționale, unde a obținut locul al doilea la concursul din Assisi, iar în iunie, a participat și la o etapă de pregătire organizată în Val d’Aosta, împreună cu ceilalți olimpici, conform unor informații publicate pe site-ul școlii.

Enis s-a născut și a crescut în Italia, vorbește fluent italiana „cu accent sard”, cunoaște Constituția. Cu toate acestea, nu are pașaport italian, ci unul tunisian și un permis de ședere legal, întrucât legislația italiană nu permite acordarea cetățeniei decât la vârsta de 18 ani pentru copiii născuți din părinți străini.

Alături de el a fost profesoara Serena Zaza, șefa departamentului de științe naturale de la Liceo Galilei din Potenza.  Aceasta împreună cu directorul școlii au solicitat să i „se acorde băiatului cetățenia italiană pentru merite școlare”.

„Elevul meu va reprezenta Italia și sistemul nostru de învățământ, dar fără a avea cetățenie”, a declarat profesoara sa, Valentina Cantarelli, cea care i-a descoperit talentul și l-a înscris inițial la concurs. „Sunt încrezătoare că va putea pleca”, a adăugat directoarea școlii, Lucia Girolamo, potrivit G4Media.

Cazul a devenit rapid subiect politic în Italia, într-un context sensibil, în care un proiect legislativ propus în Parlamentul italian, Ius Scholae prevedea acordarea cetățeniei copiilor străini care au studiat în Italia timp de cel puțin 5 ani. Raffaele Nevi, purtător de cuvânt al Forza Italia, a declarat că tineri precum Enis ar trebui să primească cetățenia la finalul studiilor și a subliniat diferența dintre situația tânărului și a imigrației ilegale. „Acești băieți care sunt buni și capabili, uneori chiar mai buni decât alții, ar trebui să primească cetățenia la sfârșitul studiilor. Acest lucru este diferit de imigrația ilegală, cu privire la care rămânem intransigenți. Îl felicităm pe băiat pentru că el este un simbol al integrării în țara noastră”.

Citește articolul integral pe G4Media.ro



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Senatorul USR Ștefan Pălărie, despre propunerea ca elevii să fie mustrați în fața clasei, din proiectul noului Statut al Elevului: Propunerile de sancționare a copiilor trebuie discutate cu psihologi specializați pentru vârsta minorilor

Senatorul USR Ștefan Pălărie scrie, despre proiectul pentru noul Statut al Elevului, că „elementele din el aduc aminte nu de Comunism, ci de Evul Mediu – cu mustrarea elevilor în…
Vezi articolul

INTERVIU Adrian Rădulescu, antrenorul lui David Popovici: Dacă ducem copilul la înot, vrem să-l vedem campion, dacă îl ducem la fotbal, vrem să-l vedem Messi. Atunci când traseul nu mai corespunde, intrăm în panică și lucrurile pot aluneca. Mai târziu va avea ecou în viața copilului

Adrian Rădulescu, antrenorul campionului olimpic David Popovici de la vârsta de 10 ani, a vorbit într-un interviu pentru Edupedu.ro despre situațiile în care uneori părinții și antrenorii ajung „să-i pună…
Vezi articolul

Ținta Ministerului Educației: Tot ce înseamnă învățământ tehnologic să se desfășoare în sistem dual până în 2029, adică mai mult de jumătate dintre copiii de liceu din România, spune secretarul de stat Sorin Ion

„Este o țintă ambițioasă a Ministerului Educației ca până în 2029, tot ce înseamnă învățământ tehnologic în România să se desfășoare în sistem dual, asta înseamnă mai mult de jumătate…
Vezi articolul