Un fizician italian, pe cale să rezolve paradoxul călătoriei în timp / Soluția, combinarea relativităţii generale cu mecanica cuantică şi termodinamica

5.909 vizualizări
Sursa foto: NASA/CXC/SAO/Ákos Bogdán via G4Media.ro
Călătoriile în timp ar putea fi posibile, cel puţin în teorie: tânărul fizician italian Lorenzo Gavassino de la Universitatea Americană Vanderbilt, inspirat de cercetările lui Carlo Rovelli, a găsit o modalitate de a depăşi unul dintre cele mai cunoscute obstacole, aşa-numitul „paradox al bunicului”, conform căruia călătoria în timp nu ar fi fezabilă, deoarece o persoană care s-ar întoarce în trecut şi şi-ar ucice strămoşul nu s-ar mai putea naşte, scrie ANSA, după cum relatează G4Media.ro.

Soluţia acestui puzzle este obţinută prin combinarea relativităţii generale cu mecanica cuantică şi termodinamica, aşa cum demonstrează studiul publicat în revista „Classical and Quantum Gravity”.

Potrivit lui Gavassino, paradoxul provine din faptul că noi considerăm de la sine înţeles că legile termodinamicii (care guvernează energia, căldura şi entropia, adică dezordinea) funcţionează întotdeauna în acelaşi mod, în timp ce acest lucru s-ar putea să nu se întâmple când linia temporală se află în apropierea unei găuri negre, creând condiţiile potenţiale pentru o buclă în timp.

În această situaţie, arată studiul, ar apărea fluctuaţii cuantice capabile să elimine entropia, adică dezordinea care guvernează multe dintre experienţele noastre zilnice, de la modul în care îmbătrânim până la modul în care procesăm amintirile.

Citește articolul integral pe G4Media.ro.

2 comments
  1. Dl Gavassino, ce entropie e si in educatia romaneasca, mamma mia! Haideti, lasati un pic denumirile acelea moderne si neauzite la noi ale specializarilor de la universitatile italiene si americane si treceti olecuta si pe la noi sa va ocupati de entropia noastra invatandu-i pe cei nefericiti sa calatoreasca inapoi in timp pana la bunicul lui cioceschiu (si chiar al lui stealen), poate le vine vreo idee salvatoare pentru contemporani. Ca stiinta ne salveaza, se stie! Grazie mille!

    1. Da, poate se întorc în timp când KREMLIN GEORGESCU era colaborator al Securității și ar înțelege de ce KREMLIN îl pupa în spate pe kagebistul Putin și este inspirat de „înțelepciunea rusească”..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dezbatere online pe tema propunerilor Ministerului Educației privind reintroducerea obligativității examenului și lucrării de licență și pentru finanțarea universităților / Înscrieri deschise până vineri, 13 decembrie

Proiectele de ordine de ministru cu regulile de organizare și desfășurare a examenelor de absolvire, licență/diplomă și disertație și referitoare la finanțarea instituțiilor de învățământ superior de stat pentru anul 2025…
Vezi articolul

OFICIAL Criteriile de acordare a burselor pentru studenți, publicate în Monitorul Oficial / Cuantumul bursei de studiu pentru licență didactică cu dublă specializare este egal cu salariul net al unui profesor debutant, aflat în plată la data de 1 octombrie a fiecărui an – anul acesta este 3158 de lei

Ordinul privind criteriile de acordare a burselor studenților a fost publicat în Monitorul Oficial, marți, 10 octombrie. Apar câteva completări față de proiectul de ordin. De exemplu, se specifică faptul…
Vezi articolul

Bugetul alocat pentru cardurile educaționale în valoare de 500 de lei a fost epuizat pentru că s-a dublat numărul de beneficiari, spune ministrul Proiectelor Europene / Marcel Boloș: Estimăm ca plățile să fie finalizate până la sfârșitul lunii mai 2025

Bugetul alocat pentru cardurile educaționale din anul școlar 2024-2025 a fost epuizat pentru că „numărul de beneficiari era de 300.000 și a crescut până la 600.000”, a spus ministrul Proiectelor…
Vezi articolul

Ministrul Educației: Avem colegi profesori, din păcate, care au fost departe de programa pe care ar fi trebuit să o respecte în interesul elevilor / La matematică, avem nevoie de o abordare mai practică și mai puțin abstractă

„Este îngrijorător, de exemplu, faptul că 15% dintre elevi nu au reușit să facă 10+10:10. (…)  Chiar mă întreb cum acei profesori nu au observat în clasa a V-a, în…
Vezi articolul