Un om de ştiinţă chinez, în prima linie în gestionarea epidemiei de COVID-19, suspectat de plagiat

194 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Un om de ştiinţă din China, în prima linie în gestionarea epidemiei de coronavirus, este vizat de o anchetă pentru plagiat, după ce acesta şi-a exprimat îndoielile public în legătură cu strategia chineză de luptă împotriva COVID-19, relatează AFP luni, citată de Agerpres.

Zhang Wenhong, expert în boli infecţioase din Shanghai, şi-a exprimat îndoielile la sfârşitul lunii iulie cu privire la strategia Chinei împotriva COVID, considerând că este mai degrabă necesar să ‘învăţăm să trăim cu virusul’. Aceste declaraţii, care păreau să pună la îndoială succesul gestionării epidemiei de coronavirus, au provocat o dezbatere aprinsă la nivel naţional.

Unii internauţi l-au acuzat pe virolog că ‘vehiculează idei străine’, în timp ce alţii îl suspectează că şi-ar fi plagiat lucrarea, redactată în 2000.  

Duminică, Universitatea Fudan din Shanghai, unde Zhang Wenhong şi-a desfăşurat activitatea, a anunţat lansarea unei anchete. Oameni de ştiinţă şi academicieni şi-au exprimat sprijinul pentru Wenhong, în vârstă de 51 de ani.

Gestionarea epidemiei de COVID-19 de către autorităţile chineze reprezintă un subiect relativ sensibil în ţara asiatică. În provincia centrală Jiangxi, o profesoară a fost reţinută timp de 15 zile pentru că a comentat online un articol din presă, în care a afirmat că China poate ‘coexista’ cu virusul. 

China a raportat luni 51 de noi cazuri de coronavirus pe teritoriul său, inclusiv 13 de origine locală, un număr foarte mic comparativ cu cele înregistrate în alte ţări. În pofida măsurilor drastice, ţara se confruntă de luna trecută cu o reapariţie a cazurilor pe teritoriul său, cea mai importantă din ultimele luni în ceea ce priveşte întinderea geografică.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoara de istorie Iuliana Căplescu: Anul trecut, la simularea de BAC, peste 10 elevi ai mei au fost punctați mai mult, unii în mod greșit. Trebuie cu toții, unitar, să fim învățați să respectăm niște bareme, niște reguli transmise specialiști, cei care fac subiecte

Profesoara de istorie Iuliana Căplescu de la Colegiul Național „Matei Basarab” (CNMB) din București spune că deși „baremele sunt explicite, cu câteva tipuri de răspunsuri, cu toate acestea, noi, profesorii…
Vezi articolul

Proiectul SuperTeach este realizat cu sprijinul Telekom Romania

Ari Pokka, director de școală în Finanda: A venit vremea să reinventăm școala cu totul, să avem complet alte strategii de predare, nu să ne predăm, să spunem că nu avem cu ce și să nu facem nimic

Educația trebuie reinventată acum, iar profesorii nu trebuie să se predea și să spună că nu au cu ce, trebuie să se gândească în ce mod pot să pregătească copiii…
Vezi articolul

Înscrieri deschise la dezbaterea pe ROFUIP 2024 și Statutul Elevului, organizată de Ministerul Educației miercuri, 3 iulie, ora 11:00. Întâlnirea are loc online, fiecare participant poate vorbi cel mult 6 minute

Ministerul Educației anunță că organizează în data de 3 iulie 2024, ora 11:00, în sistem de videoconferință, o ședință în care va avea loc dezbaterea publică a două proiecte de ordin de ministru. Este vorba despre Regulamentul-cadru…
Vezi articolul