„Un plagiat rămâne un plagiat, indiferent de eventualele amendamente legislative”, susține Remus Pricopie, rectorul SNSPA, în contextul tentativelor din Parlament de amnistiere a plagiatorilor

[jp_post_view]
Remus Pricopie / INQUAM Photos – Octav Ganea
“Propunerea de modificare a legii educației pe subiectul doctoratelor, avizată ieri de comisia de specialitate din Parlament, este o naivitate. Un plagiat rămâne plagiat, indiferent de eventualele amendamente legislative”, susține rectorul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative (SNSPA), Remus Pricopie, într-un comentariu publicat pe site-ul instituției. El face trimitere la propunerea de modificare a Legii Educației privind amnistierea celor care au plagiat doctorate până în anul 2011, printr-un amendament ce a trecut, luni, de Comisia de Învățământ din Camera Deputaților și care așteaptă votul în plen.

El consideră „greșite” atât încercările „aiuritoare” de modificare a legii, cât și ceea ce el numește „cruciade împotriva unor plagiatori celebri”, susținând că pentru ambele se petrec din cauza tăcerii majorității universităților.

Potrivit lui Remus Pricopie, „utilizarea acestui subiect ca instrument de luptă politică sau de denigrare nu face nimic altceva decât să tabloidizeze o temă foarte serioasă, adică să o arunce în derizoriu. Nu poți fi “integru” numai când este vorba despre un oponent, dar să taci când în discuție este un coleg de partid sau/şi de interese. Problema plagiatului nu va fi niciodată rezolvată daca nu este tratată cu seriozitate de către universități și, evident, de către Ministerul Educației, iar instanțele de decizie pe această temă trebuie să fie 100% independente politic.”

El consideră că „probabil mai avem de așteptat până când aceste criterii vor fi îndeplinite, iar un subiect academic va fi tratat și rezolvat numai cu instrumente academice. Până atunci, o să tot vedem, pe de o parte, propuneri de modificare a legii educației, care mai de care mai aiuritoare, iar, pe de altă parte, un fel de cruciade împotriva unor plagiatori celebri. Evident, ambele variante sunt greșite, dar se întâmplă pentru că universitățile, în marea lor majoritate, au ales calea facilă: tăcerea.”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Reprezentanții sindicatelor din școli, puși de ministrul Educației să stabilească indicatorii de performanță pentru cadrele didactice și personalul didactic auxiliar, alături de directori / Cîmpeanu înființează o nouă comisie de evaluare a profesorilor în fiecare școală

Reprezentanții sindicatelor din școli sunt învestiți prin ordin al ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, să stabilească indicatorii de performanță din cadrul fișelor de evaluare și autoevaluare pentru cadrele didactice și personalul…
Vezi articolul

BREAKING Examenul de licență și lucrarea de licență devin ambele obligatorii din anul universitar 2025-2026. Ordinul de ministru – publicat în Monitorul Oficial, în ajun de Anul Nou

Examenul de licență și lucrarea de licență, precum și alte examene și lucrări de final de studii universitare vor fi susținute obligatoriu „în pereche”, din anul universitar 2025-2026, potrivit ordinului…
Vezi articolul

De ce avem rezultate în creștere la Bac și Evaluarea Națională, care evaluează „rețetele date la meditații“, dar în scădere sau stagnare la PISA, care evaluează extern competențele reale? Ligia Deca: „Vorbim despre metodologii foarte diferite și despre niveluri de vârstă diferite / Putem ghici că a existat o creștere la PISA, dar ea a fost amortizată de efectul pandemiei“

Ministrul Educației din România, Ligia Deca, a declarat că având în vedere stagnarea rezultatelor de la PISA 2022, în raport cu cele din 2018, pentru România, „putem ghici că a…
Vezi articolul

Sorin Cîmpeanu: S-ar putea să vă dau o veste proastă, să fiu și-n al patrulea mandat de ministru, pentru că nu e o limită / Justificări pentru introducerea numărului nelimitat de mandate pentru rectori: prin exemplul unui director de liceu tehnologic din Oradea, care e din 1990 în funcție arată că „ne dorim profesionalizarea guvernanței”

Printr-o serie de comparații cu funcții din alte domenii sau din universități din sisteme mult mai evoluate decât cel românesc, așa a justificat Sorin Cîmpeanu introducerea în proiectul legii învățământului…
Vezi articolul

Cătălin Ciupală, profesor de matematică, propune calibrarea corecturii la Bacalaureat și Evaluarea Națională pe o lucrare-test, ca la BAC-ul internațional: dacă profesorul evaluator supraevaluează sau subevaluează o lucrare, atunci îi apare în platformă un steag roșu de atenționare

Cătălin Ciupală, profesor de Matematică la Colegiul Naţional „Andrei Şaguna”, din Braşov, are două propuneri privind corectarea lucrărilor de la examene naționale în platformă astfel încât să nu mai existe…
Vezi articolul