UNICEF: Alocații universale pentru copii, reprezentând 1% din PIB, ar reduce cu până la 20% sărăcia la nivelul întregii populații a unei țări

[jp_post_view]
elevi, întrerupere a școlii
Foto: UNICEF
„Investițiile în sistemele de protecție socială sunt esențiale pentru a proteja familiile expuse unei creșteri dramatice a lipsurilor și dificultăților financiare”, arată UNICEF în deschiderea unui raport realizat pe tema alocațiilor universale acordate copiilor. Aceste alocații, susține organizația, sunt critice în combaterea sărăciei în rândul copiilor, dar nu sunt disponibile decât într-una din zece țări ale lumii. Potrivit raportului, în țările cu venituri medii, acordarea unor alocații universale pentru copii reprezentând doar 1% din PIB poate contribui la reducerea cu 20% a sărăciei înregistrate la nivelul întregii populații.

Conform documentului, în 15 state cu venituri ridicate, simpla acordare a alocațiilor universale pentru copii a permis reducerea, în medie, cu 5 puncte procentuale a sărăciei infantile. „S-a demonstrat, de asemenea, că alocațiile universale pentru copii diminuează lipsurile și duc la îmbunătățirea bunăstării generale, a sănătății, a educației, a siguranței alimentare, a productivității și a capacității copiilor de a contribui la societatea și economia țării lor când ajung la maturitate”, mai arată un comunicat ce prezintă raportul.

Documentul precizează, între altele, că există diferențe mari între țări – în unele state, alocațiile sunt ca și inexistente, în altele sunt substanțiale, dar nu sunt universale. România este comparată cu Mexicul, ambele țări având un nivel similar al cheltuielilor de acest fel: (1.2% – România, 1,1% – Mexic): în timp ce, în România, beneficiază toți copiii, în Mexic această cheltuială acoperă doar 25% dintre copii.

Henrietta Fore, directorul executiv al UNICEF:

  • „Mai mult ca niciodată acum, când criza economică provocată de COVID-19 amenință să șteargă ani întregi în care s-au înregistrat progrese în ceea ce privește reducerea sărăciei, alocațiile universale acordate copiilor pot fi vitale. Acestea pot ajuta familiile vulnerabile să nu se adâncească în sărăcie și lipsuri și pot feri țările de un impact societal și economic catastrofic”.

Francesca Bastagli, principalul autor al raportului, arată că „țările au reușit să atingă un grad ridicat de acoperire a populației sau o acoperire completă a alocațiilor universale pentru copii, urmând traiectorii diferite. Implementarea progresivă reprezintă o abordare comună, având la bază un proces iterativ ce implică adoptarea legislației referitoare la alocațiile universale pentru copii și a politicilor de reglementare, dezvoltarea capacității administrative și financiare și obținerea unui sprijin politic și public pentru politicile respective”.

Raportul prezintă o serie de modalități prin care se poate obține o acoperire universală, inclusiv modurile prin care țările cu venituri reduse pot implementa scheme de transferuri dedicate copiilor mici și pot ajunge treptat la prestații universale pentru populația de orice vârstă.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Foto: © Kantver - Dreamstime.com

Titularizare 2021. Au început înscrierile, iar lista posturilor titularizabile a fost publicată de Ministerul Educației noaptea trecută. Sunt aproape 4.700 de locuri pe perioadă nedeterminată în învățământ

Lista posturilor titularizabile a fost publicată de Ministerul Educației pe site-ul dedicat titularizare.edu.ro luni seara, la ora 22:00, cu doar câteva ore înainte de startul înscrierilor, dat în această dimineață.…
Vezi articolul

Transportul gratuit pentru elevii navetiști din legea educației Deca-Iohannis înseamnă abonamente și de 400 de lei pe lună plătite din banii elevilor și ai părinților, în prima lună de școală / Elevă în clasa a XII-a: Nu știu dacă voi recupera vreodată acești bani

Elevii care învață în altă localitate decât cea de domiciliu și au transport în zonă încă nu beneficiază de transport gratuit, așa cum prevede noua lege a Educației Deca-Iohannis. Acest…
Vezi articolul

Profesoara de istorie Mihaela Țurcănașu, fondatoarea clubului „CN Dezbate” Iași: Acest mod de gândire în care înțelegi și partea adversarului, cum îl poți combate cu argumente reale și nu ridicând tonul – așa s-ar putea dezvolta o societate bazată pe dialog / Elevii sunt încurajați să își înțeleagă mai bine oponenții, să devină empatici

Profesoara de istorie Mihaela Țurcănașu, fondatoarea clubului „CN Dezbate” Iași, a explicat cum îi ajută pe elevi acest mod de gândire din cadrul unei dezbateri. „Înțelegi și partea adversarului, cum…
Vezi articolul

OFICIAL Legea 141/2025, legea Bolojan, a intrat în vigoare. Prevederile care afectează Educația: comasări de școli, creșteri de norme, tăieri de burse și clase, plata cu ora și degrevări de normă

Creșterea normei didactice la învățământul preuniversitar cu 2-4 ore, tăierea burselor de reziliență și excelență pentru elevi, reducerea numărului de burse de merit cu mai mult de jumătate, reducerea fondului…
Vezi articolul