UNICEF și Școala de Valori au demarat un proiect de ghidare în alegerea carierei, Career Bus, pentru 1.000 de elevi din Bacău

215 vizualizări
Foto: UNICEF
Aproximativ 1.000 de elevi de gimnaziu din județul Bacău au oportunitatea de a fi ghidați în alegerea carierei prin proiectul „Career Bus” realizat de Organizația educațională non-guvernamentală Școala de Valori, cu sprijinul Fondul Națiunilor Unite pentru Copii (UNICEF) în România, se arată într-un comunicat de presă.

Proiectul va fi derulat în perioada martie-octombrie 2021 și își propune să facă tranziția de la gimnaziu la liceu mai ușoară pentru elevi și să-i ajute pe aceștia să descopere ce fel de profesii ar putea îmbrățișa după finalizarea cursurilor și cum anume și-ar putea găsi cel mai bun loc pe piața muncii din România.

În prima etapă a proiectului, aproximativ 50 de diriginți de gimnaziu și consilieri au participat la ateliere de formare profesională în care au învățat cum să-i sprijine pe elevi în orientarea lor privind viitoarea carieră.

Silvia Bogdan / Foto: arhiva personală

„La nivelul UE, România se află printre primele trei țări cu cea mai mare rată a abandonului școlar, potrivit datelor Eurostat. Elevii care nu-și încheie studiile riscă să devină candidați neatractivi în ochii angajatorilor, limitându-și drastic opțiunile de carieră. Tranziția elevilor de la un ciclu de învățare la altul ar trebui să fie una lină, iar ei să conștientizeze cât mai timpuriu oportunitățile pe care le-ar putea avea după finalizarea școlii”, explică Silvia Bogdan, președintele organizației Școala de Valori.  

Elevii vor beneficia de un cadru de dezvoltare personală și de ateliere cu ajutorul cărora își pot planifica traseul profesional după finalizarea școlii. Mai exact, ei vor participa la ateliere precum „Joburile Viitorului” și vor trece printr-o testare specială (SDS), care îi ajută să își descopere interesele, dar și cum își pot transforma pasiunea în carieră.

Proiectul vizează și pregătirea cadrelor didactice, care îi ajută pe elevi în tranziția din ciclul gimnazial către cel liceal. Proiectul se axează pe două direcții:

1.     Pregătirea elevilor cu ajutorul atelierelor de consiliere și îndrumare

Atelierele sunt interactive și create astfel încât elevii să-și poată identifica singuri valorile și punctele forte prin intermediul jocurilor. Ei pot afla ce fel de profesie li s-ar potrivi și care sunt abilitățile de care ar avea nevoie pentru a deveni candidați de succes pe piața muncii. În plus, devin informați cu privire la locurile de muncă existente și la oportunitățile reale pe care companiile le oferă în județul Bacău.

2.     Pregătirea profesorilor și consilierilor cu ajutorul atelierelor online prin care aceștia dobândesc instrumente noi de formare

La sfârșitul lunii aprilie, 50 de profesori au finalizat atelierele de formare. Cu ajutorul acestora, profesorii au descoperit cum anume pot crește motivația elevilor și direcționa pe aceștia privind perspectivele de carieră. Totodată, cei 50 de diriginți și consilieri, participanți în cadrul programului, vor primi și suport la orele de clasă.

Astfel, aproximativ 1.000 de elevi din 50 de instituții școlare pot descoperi ce joburi există, la nivel local și național, și cum anume se pot pregăti pentru ele.

„UNICEF continuă programele pentru reducerea abandonului școlar și sprijinirea tranziției de la gimnaziu la liceu prin promovarea educației incluzive de calitate. Copiii care urmează mai puțini ani de școală vor avea, la maturitate, venituri semnificativ reduse în comparație cu cei care beneficiază de mai multă educație. Este deci esențial să facilităm tranziția de la gimnaziu la liceu pentru elevii care se află în situații vulnerabile, ce pot crește riscul de abandon, oferindu-le totodată îndrumare în orientarea către viitoarea carieră”, a declarat Pieter Bult, reprezentantul UNICEF în România.

Tranziția de la gimnaziu la liceu

„Career Bus” este una dintre intervențiile din cadrul programului amplu dezvoltat de UNICEF în România, pentru facilitarea tranziției de la gimnaziu la liceu. UNICEF România a dezvoltat și a implementat, în parteneriat cu autoritățile centrale, județene și locale și ONG-uri, o soluție care folosește cât mai eficient resursele locale existente şi care creează legături mai puternice între familii, școală şi comunități.

Obiectivul Pachetului Educație Incluzivă de Calitate este ca toţi copiii să aibă acces la educație incluzivă de calitate și să fie pregătiţi pentru viaţă. În acest scop, UNICEF a creat un parteneriat şcoală-familie-comunitate care sprijină copiii. Acest program este implementat încă din 2018, în 55 de instituții şcolare din judeţul Bacău.

Pachetul Educație Incluzivă de Calitate se adresează tuturor elevilor şi şcolilor, concentrându-se îndeosebi pe elevii cei mai vulnerabili şi pe şcolile cele mai dezavantajate.

Sursă foto: UNICEF


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Studenții din Regie, căminele Politehnicii, lăsați fără apă caldă de o săptămână, după surparea peste conducte a unei străzi din apropiere / Probleme și la U-uri, căminele Universității de Medicină

Studenții cazați în căminele Politehnica București (UNSTPB) au fost lăsați fără apă caldă de o săptămână, potrivit surselor Edupedu.ro. Neregula vine după ce săptămâna trecută peste conductele de apă s-a…
Vezi articolul
Neurostiinta la Clasă - Paul Olteanu, Diana Mișa, Sorin Ion / Foto: GMP PR

Reacția organizatorilor „Neuroștiința la clasă” cu privire la erorile științifice aduse în fața elevilor prin podcastul Mind Architect, greșeli semnalate de 3 oameni de știință: „Împreună putem contribui la educația unei generații care va fi, poate, mai senină, mai blândă cu sine și cu greșelile celor din jur” / Ce spune echipa sa despre lipsa de studii în domeniu în cazul Paul Olteanu

După ce a adus în fața elevilor un program de neuroștiință organizat de nespecialiști, cu sprijinul Ministerului Educației, echipa „Neuroștiința la clasă” le cere specialiștilor să corecteze din mers informațiile…
Vezi articolul

Religia, de fapt catehizare, îndoctrinare, rămâne parte a trunchiului comun și se studiază 13 ani – ceea ce nu se întâmplă nici măcar cu Limba română și Matematica, semnalează fostul președinte ARACIP Șerban Iosifescu: Oricum nimeni nu se pune cu BOR, cea mai mare putere în stat

Șerban Iosifescu, fost președinte al agenției care evaluează școlile – ARACIP, remarcă într-un articol publicat pe blogul său că „Religia (de fapt, catehizare, îndoctrinare) rămâne parte a trunchiului comun și…
Vezi articolul

Limitarea numărului de mandate pentru persoanele din conducerea universităților, altele decât rectorii – eliminată printr-un amendament la proiectul legii învățământului superior

Un mecanism prin care universitățile urmau să aplice, prin carta universitară, limitări pentru mandatele persoanelor din structurile lor de conducere, altele decât rectorii, a fost eliminat, în baza unui amendament…
Vezi articolul