Universitatea Babeș-Bolyai va avea șase centre noi de cercetare-dezvoltare-inovare și un Institut, printr-o investiție de peste un milion de euro

[jp_post_view]
Universitatea Babeș-Bolyai / Foto: Facebook.com – UBB
Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) se extinde în Cluj Innovation Park cu șase Centre de cercetare-dezvoltare-inovare și un Institut, printr-o investiție de peste un milion de euro, a anunțat UBB într-un comunicat de presă.

Cele șase centre vor avea următoarele profiluri:

  1. Școala de științe ale naturii şi ale vieţii;
  2. Școala de inginerie/tehnologie;
  3. Școala de sănătate;
  4. Școala de științe sociale;
  5. Școala de științe umaniste şi arte;
  6. Școala de teologie.

Prin acest nou proiect de dezvoltare strategică, fiecare Școală academică/de știință din UBB va avea un Centru asociat, cu rol de hub integrativ și platformă de cooperare între unitățile academice cuprinse în fiecare Școală:

(1) Centrul Virtual Labs, asociat Școlii Academice de Ştiinţele  Naturii şi ale Vieţii;

(2) Centrul Virtual & Practical Engineering, asociat Școlii Academice de Inginerie şi Tehnologie;

(3) Centrul eHealth/tHealth, asociat Școlii Academice de Sănătate;

(4) Centrul Big Data & Machine Learning, asociat Școlii Academice de Ştiinţe Sociale;

(5) Centrul Digital Arts & Humanities, asociat Școlii Academice de Ştiinţe Umaniste şi Arte;

(6) Centrul Etics & Sacred Musics, asociat Școlii Academice de Teologie.

Centrele vor forma o reţea academică (STAR-UBB-Network), coordonată de Institutul STAR-UBB, care se extinde astfel în Cluj Innovation Park. 

„Această reţea multinivelară va avea capacitatea de a aborda inovativ probleme complexe la nivelul domeniului fundamental reprezentat de fiecare Școală Academică, prin implicarea cadrelor didactice, a cercetătorilor şi a studenţilor în activităţi ştiinţifice multi/ inter/ transdisciplinare. Avem încrederea că această structură va deveni un model și un furnizor de practici academice avansate, prin care să realizăm creșterea vizibilității și a impactului rezultatelor ştiinţifice ale UBB la nivel naţional şi mai ales internațional, precum  și susținerea și promovarea experiențelor de internaționalizare pentru membrii comunității noastre academice”, a declarat Adrian Petruşel, prorectorul UBB responsabil de activităţile de cercetare-dezvoltare-inovare și doctorate.

Rectorul UBB, Daniel David, subliniază că „prin acest proiect din Cluj Innovation Park fiecare Școală academică din universitatea noastră va avea un Centru asociat, cu rol de Hub integrativ și platformă de cooperare, cele șase Centre beneficiind, la rândul lor, de un astfel de Hub în forma Institutului STAR-UBB. În acest fel se formează o rețea multinivelară (Unități academice în facultăți-Centre integrative la nivel de Școli-Institutul STAR-UBB) distribuită (în structurile/ facultățile UBB), care poate susține cercetări și inovații socio-eoconomice de vârf.

Așa cum am spus, UBB rămâne cea mai puternică instituție academică în oraș și se va dezvolta aici, dar, în paralel, duce orașul dincolo de limitele actuale, acest proiect întărind prezența UBB în Cluj Innovation Park, dincolo de Centrul UBB de Industrii Creative deja existent acolo, adăugându-se acum această structură integrativă și multinivelară în logica STEM+, pregătindu-se astfel dezvoltarea de anvergură InfoBionano4Health ca o nouă specializare a orașului, Transilvaniei și țării”.


2 comments
  1. Pana la Innovation Park si cercetare-dezvoltare,… ar fi posibil ca in tara asta sa existe macar drumuri, cai ferate, spitale care nu iau foc, alimentari cu apa si gaze, canalizare si un pic de caldura si apa calda la robinet iarna?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii care vor scrie noile planuri-cadru pentru liceu, aleși prin selecție publică și plătiți pentru participarea în comisii. Cine poate aplica și când se lansează înscrierile – DOCUMENT

Ministerul Educației a lansat în dezbatere publică procedura care reglementează cine poate face parte din comisiile de elaborare și de validare a planurilor-cadru de învățământ. Acestea vor sta la baza…
Vezi articolul

Un elev navetist de la Liceul Sportiv din Constanța susține că a fost nevoit să plătească din banii săi drumul la școală, după ce șoferul i-a refuzat abonamentul gratuit pe motiv că avea geanta cu echipament și nu ghiozdan: Mi s-a spus că abonamentul este pentru școală, nu pentru antrenamente

Un elev navetist al Liceului cu Program Sportiv „Nicolae Rotaru”, care mergea spre casă pe ruta Constanța – Medgidia susține că a fost nevoit să-și plătească biletul cu banii săi…
Vezi articolul