Universitatea de Medicină și Farmacie “Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca se declară “universitatea din România cu cel mai mare număr de studenți internaționali” / Cea mai mare concurență – la medicină dentară în limba franceză

1.219 vizualizări
Foto: UMF Iuliu Hatieganu Cluj Napoca
Universitatea de Medicină şi Farmacie (UMF) „Iuliu Haţieganu” din Cluj-Napoca declară că are cel mai mare număr de studenţi străini dintre universităţile din România, iar la admiterea din acest an, cea mai mare concurenţă, 8 pe un loc, a fost la medicină dentară în limba franceză, potrivit unui comunicat de presă citat de Agerpres.

„Universitatea de Medicină şi Farmacie ‘Iuliu Haţieganu’ din Cluj-Napoca anunţă finalizarea procesului de admitere a candidaţilor internaţionali. Anul acesta, 1800 de tineri au sperat că vor ocupa unul dintre cele 560 de locuri oferite de universitate pentru programele de studii de licenţă în limbile franceză şi engleză din anul universitar 2022-2023. UMF ‘Iuliu Haţieganu’ este universitatea din România cu cel mai mare număr de studenţi internaţionali, cu aproximativ 3000 de studenţi, din peste 60 de ţări, de pe 6 continente”, se arată în comunicat.

Potrivit sursei citate, candidaţii din acest an au provenit din 88 de ţări, cei mai mulţi venind din Franţa, Germania, Elveţia, Suedia, Italia, Grecia, Israel, Maroc, Tunisia, Nigeria, Algeria şi Siria. Aceştia au putut opta pentru trei programe de studiu de licenţă, cu predare în limba engleză sau franceză: medicină, medicină dentară şi farmacie.

Admiterea candidaţilor internaţionali s-a desfăşurat printr-un concurs de evaluare a performanţelor profesionale şi a realizărilor personale, în conformitate cu datele conţinute în dosarul personal de aplicaţie.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Investițiile în profesori, planul Portugaliei pentru combaterea absențelor elevilor: bani pentru orele lucrate suplimentar, mai puțină muncă administrativă și atragerea profesorilor în școlile cu rată mare de absenteism

Guvernul Portugaliei a lansat prin Ministerul Educației un amplu plan de pregătire a școlilor pentru anul școlar 2024-2025 din punct de vedere al combaterii absenteismului școlar. Potrivit rețelei europene Eurydice…
Vezi articolul

Recunoașterea funcției didactice obținute de universitari în străinătate e valabilă doar la nivel de universitate, dispare posibilitatea recunoașterii valabile la nivel național – Metodologie nouă pentru învățământul superior / Documentele necesare la dosar

Recunoașterea funcției didactice de către o universitate, în cazul funcțiilor obținute la universități acreditate din străinătate, este valabilă și produce efecte juridice doar la nivelul acelei instituții de învățământ superior,…
Vezi articolul

ULTIMA ORĂ Bugetul Ministerului Educației pentru anul 2024 va fi de 3,3% din PIB – proiect / Alocarea pentru întreg capitolul Învățământ e departe de cei 15% din cheltuielile Bugetului General Consolidat prevăzuți de legile Deca-Iohannis – proiect

Bugetul Ministerului Educației pentru anul 2024 va fi de 57,4 miliarde de lei, potrivit proiectului legii bugetului de stat pentru anul viitor. Astfel, raportat la Produsul Intern Brut, procentul care revine Ministerului…
Vezi articolul

Una dintre educatoarele copiilor din Ucraina, la „grădinița” din Buzău, amenajată voluntar de ea și de colegele ei la subsolul unei pensiuni: I-am învățat câteva cuvinte în limba română, i-am învățat culorile, să numere, sunt foarte receptivi

„Ei sunt primiți și stau într-un spațiu destul de ok, dar gândiți-vă că nu se mai întâlnesc cu prietenii, nu mai au aceleași obiceiuri pe care le aveau până acum.…
Vezi articolul

DOCUMENT Consiliul Național al Elevilor: Examenele de admitere la colegiile naționale sunt „imposibil de acceptat”, „promovează segregarea” / Solicitările organizației: un fond național al burselor sociale, calendar clar pentru creșterea alocărilor pentru educație, rescrierea capitolului privind educația specială și cea incluzivă

Prevederile din proiectele legilor educației ce permit colegiilor naționale să organizeze examene de admitere în clasa a IX-a sunt „imposibil de acceptat”, deoarece „nu face altceva decât să promoveze segregarea…
Vezi articolul