Universitatea din București plănuiește un master de comunicare a științei, anunță prorectorul Sorin Costreie: “Ceea ce ar trebui să fie educația când își dă mâna cu știința și cultura”

[jp_post_view]
Foto: © Pawel Szczepanski | Dreamstime.com
Universitatea din București pregătește un master de comunicare a științei, care ar fi o premieră în România și care ar urma să fie dezvoltat cu parteneri internaționali, potrivit prorectorului Universității, Sorin Costreie. Acesta a anunțat proiectul luni, în cadrul unei conferințe pe tema comunicării pe teme științifice și educaționale în contextul în care se amplifică fenomenul dezinformării în media și pe rețele sociale.

Sorin Costreie a spus, în cadrul evenimentului organizat de Comisia Națională a României pentru UNESCO în parteneriat cu Universitatea din București, că un astfel de program de master, cum “nu cred să mai existe în țară”, ar putea fi dezvoltat împreună cu universități din străinătate, care fac parte din consorțiul universitar Civis,în care este membră Universitatea din București.

Potrivit reprezentanților instituției de învățământ superior, orizontul pentru lansarea programului este de doi ani, adică începând cu anul universitar 2023-2024.

Sorin Costreie a pus pregătirile pentru acest master în contextul schimbărilor prin care trec instituțiile de învățământ superior, sub presiunea evoluțiilor din societate, inclusiv în contextul fenomenului dezinformării. 

Declarațiile și apelul reprezentantului Universității din București pentru un master de comunicare a științei, pe larg:
  • ”Să reluăm împreună un proiect, pe care câțiva dintre dumneavoastră îl și știu. Se întâmpla acum 3 ani, cred, oricum înainte de pandemie – ne-am strâns, dar după aceea frica ne-a făcut să abandonăm. Ar fi un master de comunicare a științei, pe care acum, de când noi suntem în Civis, consorțiul universitar, cred că vom putea să-l facem împreună cu celelalte universități de prestigiu și să avem astfel un cadru pe care mai mulți dintre dumneavoastră l-ați invocat, nu aș spune de reconversie, ci cumva de recentrare a ceea ce ar trebui să fie educația când își dă mâna cu știința și cultura. Pentru că educația este un mod de a ne adapta la ceva, iar acest ceva se poate schimba, pentru că noi, dacă ne adaptăm la mediu, dacă ne adaptăm cum trebuie schimbăm și în mediu. Și mediul nu se poate schimba decât prin educație, știință și cultură, acel ESC din UNESCO. Mâna pe care v-o întindem noi este să avem acest prim master de care nu cred că mai este în țară, de comunicare a științei. Aici trebuie niște abilități speciale, dar sunt convins că le avem. Important e să fie un virus bun pe care să îl răspândim în lume, să îi vedem pe copiii noștri virusați cu creativitate, căutare, dorința de a ști. În definitiv, asta înseamnă educație, să cauți neîncetat și să te bucuri când afli ceva nou. Și să te bucuri când ai blocat un fake news, pentru că îl blochezi când îți dai seama că ceva nu e în regulă acolo”.

Foto: Pawel Szczepanski | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii maghiari se pare că au avut rezultate mai bune la PISA 2022, decât cei care învață în limba română, susține sociologul Tamás Kiss / Pentru prima dată, performanța învățământului în limba maghiară din România a fost măsurată separat

„Una dintre noutățile PISA 2022 a fost că performanța sistemului de învățământ în limba maghiară din România a fost măsurată separat. Se pare că elevii care studiază în limba maghiară…
Vezi articolul

Ministrul Educației susține că a ridicat în Guvern problema facturilor mari ale școlilor, care pot pune în pericol procesul de învățământ și citează din premierul Franței: „Printre măsurile guvernamentale, cel mai dramatic lucru este închiderea școlilor”

„Printre măsurile guvernamentale, cel mai dramatic lucru este închiderea școlilor”, a declarat Sorin Cîmpeanu la Digi24, citându-l pe premierul Franței, Jean Castex, în legătură cu problema facturilor mari la utilități…
Vezi articolul